علت کمر درد و درمان آن

علت به خواب رفتن انگشتان دست هنگام بیدار شدن از خواب
علت به خواب رفتن انگشتان دست هنگام بیدار شدن از خواب
26 تیر 1401
رفع گودی کمر و افزایش قد
رفع گودی کمر و افزایش قد
29 تیر 1401
علت کمر درد و درمان آن
3.4
(7)

دردی که در قسمت پایین کمر ایجاد می شود تحت عنوان کمر درد شناخته شده است. علت کمر درد و درمان آن در افراد متفاوت است. هر یک از افراد به دلایل مختلفی ممکن است دچار کمر درد شوند. همچنین درمان آن نیز بسته به نوع کمر درد متفاوت است.

بسیاری از مردان و زنان همواره از کمر درد خود می نالند.

این عارضه بسیاری اوقات باعث اختلال در عملکرد بدن و فعالیت روزمرگی آن ها می شود. کمر از قسمت های مختلفی چون تاندون ها، دیسک ها، ماهیچه ها و استخوان ها تشکیل شده است. همچنین کمر از اعصاب کمری تشکیل شده است که از نخاع تا اندام های تحتانی ادامه دارند. در خصوص ساختمان کمر بدن انسان باید گفت این قسمت از بدن دارای 5 مهره می باشد که در بین مهره ها غضروف قرار دارد. کمر درد دارای انواع مختلفی است که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت.

علت اصلی درد کمر چیست؟

علت کمر درد چیست؟

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

علت کمر درد و درمان آن به فاکتور های مهمی بستگی دارد. ممکن است درد کمر در قسمت سمت چپ بدن دیده شود که دلیل آن را می توان به پارگی دیسک در سمت چپ و یا تنگی کانال نخاعی ربط داد. همچنین ممکن است کمر درد در قسمت راست بدن دیده شود. پارگی دیسک در سمت راست و یا تنگی کانال نخاع از دلایل این درد می باشند.

برخی از فعالیت های بدنی نامناسب باعث ایجاد کمر درد در افراد می شود. حرکت های ناگهانی، مشکلات ساختاری، بلند کردن غیر اصولی اجسام و بلند کردن اجسام سنگین دلیل برخی از کمر درد ها می باشند. اما شایع ترین علت کمر درد دیسک کمر و صدمه دیدن کمر به دلیل تصادفات و سانحه ها باشد. به طور کلی از دلایل اصلی ایجاد عارضه کمردرد موارد زیر می باشند:

اسپاسم عضله

دیسک های آسیب دیده

زمین خوردن

کشیدگی عضلات

شکستگی و سایر آسیب ها

فعالیت های زیاد بدنی بدون رعایت مکانیک صحیح بدن

پوکی استخوان

قرار گرفتن در وضعیت نامناسب

مشکلات کلیوی

انحنای غیر طبیعی ستون فقرات

آرتروز

سیاتیک

دیسک های برآمده یا پاره شده

عفونت ستون فقرات

اختلالات خواب

سایر عفونت ها مانند عفونت رحم و زونا

علت کمر درد و درمان آن کدام است؟

در خصوص علت کمر درد و درمان آن گفتنی بسیار است. در این مقاله سعی کرده ایم به صورت کلی و جامع در این مورد مطالبی ارائه دهیم. علت کمر درد هر یک از موارد فوق می تواند باشد. اما راه های درمان آن کدامند؟ دارو درمانی، عمل های جراحی، استراحت، حرکت های اصلاحی، درمان های فیزیوتراپی و … از راه های درمان کمر درد می باشند. هر یک از انواع کمر درد ها به تشخیص پزشک دارای شیوه درمانی متفاوتی هستند. پزشک با استفاده از ان آر آی، اشعه ایکس، اسکن استخوان، آزمایش خون، الکترومیوگرافی و برخی آزمایشات دیگر نوع کمر درد را تشخیص می دهد. مثلا تشخیص کمر درد به علت دیسک برآمده یا شکستگی توسط پزشک صورت می گیرد.

پزشک پس از تشخیص نوع و علت کمر درد اقدام به تجویز دارو و یا انجام عمل جراحی می کند. درمان های خانگی و یا سنتی نیز برای درمان کمر درد وجود دارند که بسیاری از افراد برای درمان کمر درد به آن روی می آورند. ممکن است پزشک عمل جراحی را بهترین درمان برای کمر درد فرد بداند. هر یک از انواع کمر درد دارای علائم مختلفی چون تب، درد پایین پاها، بی حسی باسن یا مقعد و اطراف دستگاه تناسلی، التهاب یا تورم در قسمت پشت و … می باشند.

جمع بندی علت کمر درد و درمان آن موضع بسیار مورد بحثی است که بسیاری از افراد به دلیل درگیر شدن به این عارضه پیگیر این موضوع می باشند. به هر حال دلایل زیادی برای این عارضه دست و پا گیر وجود دارند که راه های درمانی متفاوتی دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان