علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون

بهترین دکتر فوق تخصص گردن در تهران
بهترین دکتر فوق تخصص گردن در تهران
22 دی 1401
آیا پیاده روی برای مینیسک زانو خوب است
آیا پیاده روی برای مینیسک زانو خوب است؟
25 دی 1401
علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون
4
(66)

امروزه علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون بسیار مورد بررسی قرار می گیرد. این مشکل استخوانی در کودکان و نوجوانان بسیار شایع است. انحرافات زانو مثل ضربدری بودن آن، پرانتزی بودن زانو و راه رفتن کج کودک و … . انحرافاتی که در پاشنه و زانو وجود دارد می تواند علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون باشد. این مشکلات ممکن است اکنون چندان مهم به نظر نیاید؛ اما در آینده می توانند سبب مشکلات متعددی شوند. مشکلاتی که در مفاصل و تعادل افراد در بزرگسالی پیش می آید اغلب ریشه در کودکی افراد دارد. به همین خاطر توجه به آن مهم و ضروری است.

علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون و یا پای ضربدری از موضوعات مطالعاتی پزشکان امروز است. در این حالت پاهای کودک به شکل خاصی قرار می گیرد. به این صورت که زانوها به هم می چسبند ولی قوزک های پا از هم فاصله دارند. البته لازم است توجه داشته باشید که ضربدری بودن پاها تا 4 سالگی تقریبا عادی است. این مشکل نهایتا تا 6 سالگی باید برطرف شود. توجه به علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون ضروری است. شما می توانید به پزشک مربوطه مراجعه کنید و در همین سن کم اقدام به رفع مشکل نمایید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

اختلال زانوی پرانتزی:

برخی کودکان دارای “زانوهای پرانتزی” هستند. در این صورت متوجه می شویم که اندام های تحتانی کودک دچار مشکل است. این مشکل بسیار رایج است و افراد زیادی برای فهمیدن علت آن به درمانگاه و کلینیک مراجعه می کنند. اما علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون با این موضوع به طور کلی متفاوت است. چون در این حالت “کل پاها” پرانتزی است و به سمت داخل کج گذاشته می شود. درباره پا می تواند مشکلات مختلفی برای کودک پیش بیاید. برخی کودکان دارای کف پای صاف هستند. صاف بودن کف پا نیز نوعی اختلال در کودکان است.

کج گذاشتن پا.

کودک چرا پای خود را کج می گذارد؟

برخی کودکان هنگام راه رفتن پاهای خود را به سمت داخل یا خارج کج می گذارند. به همین خاطر قصد داریم به دلیل کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون بپردازیم. این مشکل در کودکان بسیار شایع است. ممکن است شما کودکانی که اینطور راه می روند را مشاهده کرده باشید. ولی به راستی علت اینگونه راه رفتن کودک چیست؟ چه راهکاری برای رفع این مشکل وجود دارد؟ آیا بی توجهی به آن سبب مشکلات بزرگتری می شود؟ امروزه چگونه به رفع این مشکل پرداخته می شود؟ این مشکل از کدام ناحیه پا سرچشمه می گیرد؟

تمام این سوال ها برای دستیابی به علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون ضروری است. این کج گذاشتن غالبا به علت مشکلاتی در مچ و یا ران و لگن است. در برخی موارد پای کودک از ناحیه مچ دچار مشکل است. به همین خاطر پاهای خود را کج می گذارد. بیشتر مواقع این اختلال به علت وجود مشکلاتی در استخوان ران و یا لگن به وجود می آید. معمولا ابتدا که کودکان راه میفتند پاهای خود را کج می گذارند. این طبیعی است اما ممکن است کودک در سنین مختلف دچار این اختلال گردد. برخی مواقع این کج گذاشتن پا با شدت بسیار زیادی است؛ به حدی که کودک تلو تلو می خورد.

درمان این بیماری کودکان:

با فهمیدن علت کج گذاشتن پای کودک به سمت بیرون می توانید این موضوع را فورا حل کنید. کودکانی که از 8 سال کمتر سن دارند به طور طبیعی می توانند خوب شوند. برای حل این مشکل در این رده سنی به آتل و عمل جراحی و موضوعاتی از این قبیل نیازی نیست. اگر کودک شما دارای این اختلال است و حتی بخاطر آن درد دارد، لازم است که با متخصص ارتوپد مشورت نمایید. اگر دیدید که یک پای کودک در سنین کودکی بیش از دیگری می چرخد، مراجعه به متخصص ضروری است. توجه به این اختلالات و اقدام برای درمان آنها مهم و ضروری است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان