علت دیسک گردن در جوانی

نوشیدنی برای درمان کمردرد
نوشیدنی برای درمان کمردرد
20 شهریور 1401
فواید طب سوزنی برای صورت
فواید طب سوزنی برای صورت
22 شهریور 1401
علت دیسک گردن در جوانی
3.6
(43)

علت دیسک گردن در جوانی چیست ؟ برخی از افراد جوان از تجربه گردن و یا کمردرد مزمن شکایت کرده‌اند، اما بیماری تحلیل‌ کننده دیسک معمولاً به دلیل ارتباط آن با افراد مسن‌تر، دلیل احتمالی درد آن‌ها محسوب نمی‌شود. با این حال، بیماری دژنراتیو دیسک افراد جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند هر فردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد، زیرا پارگی‌های حلقوی علت زمینه‌ای این بیماری است و در هر سنی می‌تواند در دیسک‌های ستون فقرات ایجاد شود.

آیا بیماری دژنراتیو دیسک می‌تواند بر جوانان تأثیر بگذارد؟

همه افراد در طول زندگی خود دچار پارگی حلقوی می‌شوند و این پارگی‌های حلقوی همان چیزی است که معمولاً به عنوان بیماری دژنراتیو دیسک در نظر گرفته می‌شود. با این حال، در حالی که همه ما پارگی‌های حلقوی داریم، تنها برخی از ما گردن درد و کمردرد را در نتیجه آن تجربه می‌کنیم. علاوه بر این، برای برخی، آن درد خیلی زودتر از دیگران شروع می‌شود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

مطالعه‌ای روی زنان جوان بیست ساله نشان داد که 31 درصد از زنانی که در این مطالعه ثبت‌نام کرده‌اند، با بیماری دیسک دژنراتیو زندگی می‌کنند که به تدریج در طول مطالعه بدتر می‌شود.

مطالعه دیگری روی بیماران زیر 21 سال نشان داد که برای برخی، بیماری دژنراتیو دیسک زودتر از اکثر آن‌ها شروع می‌شود. این مطالعه نشان داد که 76 نفر از 1877 جوانی که در این مطالعه شرکت کردند، مبتلا به بیماری دژنراتیو دیسک بودند و 31 نفر حتی از رادیکولوپاتی در نتیجه این بیماری رنج می‌بردند؛ بنابراین ما می‌دانیم که بیماری دژنراتیو دیسک در واقع برخی از جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما چه چیزی می‌تواند باعث ایجاد آن در اوایل زندگی آن‌ها شود؟

علت دیسک گردن در جوانی

چه چیزی باعث بیماری دژنراتیو دیسک در جوانان می‌شود؟

گردن درد و کمردرد مزمن در جوانان در حال تبدیل شدن به یک مشکل فزاینده است. متأسفانه، در حالی که در گذشته تصور نمی‌شد که کمردرد در جوانان یک مشکل بزرگ باشد یا اثرات پایدار واقعی داشته باشد، مطالعات نشان داده‌اند که اینطور نیست. این امر باعث می‌شود تا درک اینکه چه چیزی باعث این عارضه در جوانان می‌شود مهم‌تر است تا بتوان از آن پیشگیری کرد. اعتقاد بر این است که برخی از عوامل خطر رایج، نیمکت‌های مدرسه، وزن کیف مدرسه و فعالیت بدنی شدید است. عوامل روانشناختی و روانی اجتماعی نیز ممکن است نقش داشته باشند.

در حالی که قابل درک است که چگونه شرکت در ورزش یا کیف مدرسه دانش آموز می‌تواند بر ستون فقرات آن‌ها تأثیر بگذارد، استرس‌های مدرسه و حتی استرس‌های بالقوه زندگی شخصی یک فرد جوان می‌تواند بر گردن و کمردرد آن‌ها نیز تأثیر بگذارد. به خوبی شناخته شده است که گردن و کمردرد یکی از علائم استرس است و مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی می‌تواند حساسیت فرد به درد را افزایش دهد و باعث بدتر شدن کمردرد شود.

با این حال، دیسک ستون فقرات به عنوان منبع کمردرد در افراد جوان شناخته شده است، زیرا پارگی‌های حلقوی است که باعث درد بیماری دژنراتیو دیسک می‌شود. از آنجایی که پارگی حلقوی علت اصلی این بیماری در جوانان است، جوانان نیز باید از همه علل شناخته شده ایجاد پارگی حلقوی، مانند هر حرکتی که باعث فشرده شدن دیسک‌های ستون فقرات یا پیچ خوردگی ستون فقرات می‌شود، اجتناب کنند.

علت دیسک گردن در جوانی

چگونه جوانان می‌توانند از بیماری دژنراتیو دیسک جلوگیری کنند

علت‌هایی وجود دارد که می‌تواند باعث پارگی حلقوی شود که برخی از آن‌ها خارج از کنترل کسی است، اما چند کار وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد آن‌ها کمک کنید.

عضلات مرکزی خود را تقویت کنید

برای حفظ سلامت بدن، از جمله ستون فقرات، مهم است که ورزش کنید و فعال بمانید، اما تمرکز بر تمریناتی که عضلات مرکزی بدن را تقویت می‌کند، کمک زیادی به محافظت از ستون فقرات خواهد کرد. هر چه ماهیچه‌های مرکزی قوی باشند، کمی فشار از کمر برداشته و از پارگی حلقوی جلوگیری می‌کند.

وضعیت بدنی خوب را حفظ کنید

عدم حفظ وضعیت بدنی مناسب، به خصوص برای دوره‌های طولانی در یک زمان، ستون فقرات را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند. این باعث افزایش فشار روی دیسک‌های ستون فقرات می‌شود که می‌تواند منجر به ایجاد پارگی‌های حلقوی شود. اطمینان حاصل کنید که هنگام نشستن طولانی مدت، از پشتیبانی ارگونومیک مناسبی برخوردار باشید و در هنگام ایستادن، وضعیت بدن صحیح باشد.

مراقب وزن خود باشید

افزایش وزن باعث می‌شود که وزن اضافی در قسمت جلویی بدن جمع شود و این، مانند وضعیت نادرست، ستون فقرات را از حالت هم راستا خارج می‌کند. این باعث ایجاد فشار بر روی دیسک‌های ستون فقرات نیز می‌شود. شرکت در نوعی ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن از این امر جلوگیری می‌کند.

مراقب تکنیک بلند کردن اشیا توسط خود باشید

هنگام بلند کردن هر چیز سنگین، مهم است که با پاهایتان بلند کنید، نه با پشت و از خم شدن یا چرخش در حین نگه داشتن جسم سنگین خودداری کنید. بلند کردن نادرست، خواه یک جعبه سنگین یا وزنه باشد، می‌تواند با افزایش وزن بر روی دیسک‌ها، در حالی که حرکت می‌کنید، به دیسک‌های ستون فقرات آسیب برساند، حتی در هنگام انجام فعالیت‌های معمولی.

علت دیسک گردن در جوانی

فتق دیسک کودکان چیست؟

فتق دیسک که به آن دیسک لغزیده یا پارگی دیسک نیز گفته می‌شود، اغلب در بزرگسالان رخ می‌دهد، اما می‌تواند بر کودکان نیز تأثیر بگذارد. درد زمانی اتفاق می‌افتد که دیسک پاره می‌شود و مواد ژله مانند مرکزی به ستون فقرات خارج می‌شوند. فتق دیسک می‌تواند بر اعصاب مجاور تأثیر بگذارد و باعث ایجاد عوارض در بازوها یا پاها شود. کودکان ممکن است در همان مکان‌های بزرگسالان دچار فتق دیسک شوند که معمولاً در قسمت پایین کمر در L5-S1 (دیسک بلافاصله بالای استخوان‌های ران) و L4-L5 (دیسک دوم بالای استخوان‌های ران) رخ می‌دهد. در ادامه خواهیم گفت علت دیسک گردن در جوانی و کودکان چیست؟

علائم و نشانه‌های فتق دیسک در کودکان چیست؟

علائم فتق دیسک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد ران یا پا
  • ضعف عضلانی
  • بی حسی یا گزگز
  • دردی که با استراحت کاهش می‌یابد
  • افزایش درد پس از نشستن طولانی مدت، یا پس از خم شدن، برداشتن اجسام سنگین یا چرخش
  • دردی که با راه رفتن، دویدن یا تغییر وضعیت تسکین می‌یابد
علت دیسک گردن در جوانی

علت دیسک گردن در جوانی و کودکان چیست؟

شرایط مختلفی می‌تواند باعث فتق دیسک و علت دیسک گردن در جوانی و کودکان شود که عبارت‌اند از:

ناهنجاری‌های مادرزادی لومبوساکرال (کمر) – یک نقص مادرزادی (در بدو تولد) که به دلیل رشد غیر طبیعی مهره‌ها در طول رشد ایجاد می‌شود.

ناهنجاری‌های ساختاری لگن – لگن کودک که بدشکل یا کج شده است می‌تواند احتمال فتق دیسک را افزایش دهد.

ضربه – ضربه‌های شدید یا پیچ خوردگی غیر طبیعی می‌تواند باعث فتق شود، از جمله:

تصادفات با اتومبیل یا دوچرخه

آسیب‌های ورزشی

بلند کردن سریع و نادرست اجسام سنگین

ناهنجاری‌های مهره‌ها – تغییر در ساختار طبیعی ستون فقرات می‌تواند مهره‌ها را فشرده کند و دیسک‌ها را ناپایدار کند. این شامل اسکولیوز (خمیده ستون فقرات) و مهره‌های انتقالی (استخوان‌های ستون فقرات به درستی شکل نمی‌گیرند).

اختلال دیسک نوجوانی – زمانی رخ می‌دهد که صفحات انتهایی مهره‌ها (بالا و پایین مهره‌ها) نمی‌توانند فشار های داخل فضاهای دیسک را تحمل کنند. این اختلال معمولاً در اواخر سال‌های نوجوانی رخ می‌دهد و بر خلاف انحطاط دیسک بزرگسالان که فقط یک یا دو دیسک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تمام یا بیشتر قسمت‌های تحتانی ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر جوانی هستید که با گردن درد مزمن یا کمردرد ناشی از بیماری دیسک دژنراتیو زندگی می‌کنید، نحوه برخورد با وضعیت به شدت درد و همچنین هر آنچه که از مشاوره با پزشک تعیین می‌شود بستگی دارد پس برای انتخاب بهترین درمان به پزشک مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان