سفر با کمردرد مزمن

آب درمانی برای کمردرد
آب درمانی برای کمردرد
24 اسفند 1399
پیلاتس و کمردرد
پیلاتس و کمردرد
1 فروردین 1400
3.7
(3)

زندگی فرد با وجود درد مزمن متوقف نمی‌شود؛ اما درد مزمن در مواردی ممکن است خود را به صورتی نشان دهند که فرد مجبور به سفر با هواپیما شود. اگر فرد از سفر با هواپیما ترس دارد و یا برای او مقدور نیست، ناچار باید به روش‌هایی فکر کند تا کمردرد را در هنگام رفت و آمد و سفر کم کند. مسافرت با درد مزمن ممکن است دشوار باشد اما غیرممکن نیست. برای کمک به حداقل رساندن علائم درد مزمن، به نکات مهم گفته شده در زیر بسیار توجه کنید:

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

نوع چمدان سفر و کمردرد

سعی کنید وسایل ضروری و سبک را با خود به سفر ببرید و از بردن وسایل سنگین و غیرضروری خودداری کنید. از چمدان‌های سبک استفاده کنید تا بار اضافی به کمر وارد نشود. هرچه چمدان شما سبک‌تر باشد، حمل آن راحت‌تر خواهد بود. اگر چمدان سنگینی دارید، از فرد دیگری بخواهید به شما کمک کند و خود فقط یک کیف دستی سبک را حمل کنید که ترجیح داده می‌شود کیف دستی کوله پشتی باشد تا کیف‌هایی که به صورت یک طرفه استفاده می‌شوند. یک کوله پشتی وزن را به طور مساوی بر روی پشت شما تقسیم می‌کند در حالی که یک کیف یک طرفه یا یک ساک بزرگ می‌تواند در یک طرف بدن شما سنگین شود و آسیب بسیاری به بدن وارد کند.

هنگامی که می‌خواهید چمدان‌های خود را بلند کنید، خیلی آهسته این کار را انجام دهید و یا از فرد دیگری کمک بخواهید و همچنین بلند کردن چمدان را به صورت ناگهانی انجام ندهید و به صورت مرحله‌ای بلند کنید. کیف خود را به آرامی از زمین بلند کرده، به بالای صندلی و یا به محل نگهداری چمدان و کیف منتقل کنید. اگر این کار برای شما درد ایجاد می‌کند، از مهماندار هواپیما کمک بخواهید. آن‌ها با مهربانی به شما کمک خواهند کرد.

وضعیت نشستن در هواپیما با کمردرد

بسیاری از صندلی‌های هواپیما بر اثر استفاده مکرر فرسوده شده‌اند و یا فرم مناسب و صحیح اولیه‌ی خود را از دست داده‌اند. اگر حین نشستن بر صندلی تنظیمات مناسب با بدن را انجام ندهید، وضعیت نامناسب صندلی می‌تواند پرواز بسیار ناخوشایندی را برایتان ایجاد کند و باعث تشدید دردهای مزمن شما شود. بالشتک‌هایی که مخصوص صندلی‌های نامناسب سفر ساخته شده‌اند در جهت ایجاد وضعیتی صحیح و راحت برای فرد بسیار کمک کننده هستند. اگر یکی از این موارد در اختیار شما نیست، به راحتی از یک مهماندار بالش و یا ملحفه بخواهید. بالش را بین صندلی و کمرتان قرار دهید تا از قوس داخلی کمر و ستون فقرات پشتیبانی کند. ملحفه خود را تا کنید و برای نرم شدن بیشتر زیر باسن آن را روی صندلی قرار دهید. موقعیت قرارگیری پا نیز برای داشتن پروازی بدون درد ضروری است. پاها را در زاویه قائم نگه دارید و اگر صندلی خیلی بلند است، چمدان شما می‌تواند به عنوان یک زیرپایی عمل کرده و از آویزان بودن پاها جلوگیری کند.

درخواست کمک حین کمردرد

پذیرش کمک می‌تواند دشوارترین کار برای بسیاری از افراد باشد. افراد به داشتن استقلال خود عادت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند در بیشتر اوقات این استقلال را حفظ کنند.

در مواقع وجود درد و یا غیر قابل تحمل بودن پیشنهاد می‌شود که به بدن خود گوش فرا دهید و فقط حرکاتی را انجام دهید که بدن اجازه می‌دهد و در آن موقعیت حس راحتی دارد به هیچ عنوان به بدن و کمر خود فشار بیش از حد وارد نکنید و در وضعیتی قرار نگیرید که بدن احساس ناراحتی داشته باشد. در حین سفر به نکات صحیح توجه کامل داشته باشید که مبادا نوع نشستن و یا وضعیت بدنی شما باعث ایجاد دردهای جدید و یا تشدید دردهای مزمن قبلی شود. اگر ترجیح می‌دهید وضعیت بیماری و یا درد خود را برای دیگران به زبان نیاورید و یا توضیح آن به دیگیران برای شما سخت است حتما نامه‌ای از پزشك خود در مورد جزئیات مشکل و محدودیت‌های خود بخواهید. این نامه را به مهماندار هواپیما یا هر کسی که باید از آن جزئیات جهت اطمینان از اسکان و وضعیت مناسب بدن شما مطلع شود ارائه دهید آن‌ها با توجه به نکات ارائه شده توسط پزشک، شما را در جهت قرار گیری در محلی مناسب یاری خواهند کرد.

برای محدود کردن درد مزمن در طول سفر، این 3 نکته اساسی را دنبال کنید.

پس پایان سفر و بازگشت به خانه، در اولین فرصت با پزشک و متخصص حرکات اصلاحی خود قرار ملاقات تعیین کنید.

متخصصان حرکات اصلاحی می‌توانند مسائل و مشکلات فرد را تجزیه و تحلیل کنند و برنامه عملیاتی و برنامه‌ای از تمرینات خاص ورزشی را برای کاهش علائم درد مزمن و رفع آن بیان کنند. فرد با توجه به دستورات تجویز شده می‌تواند تمرین درمانی را شروع کرده و با انجام تمرینات اصلاحی و درمانی درد مزمن موجود را تا حد بسیاری کاهش داده و یا کامل از بین ببرد. همچنین متخصصان حرکات اصلاحی نکات مربوط به سبک صحیح زندگی را آموزش داده و از بروز مشکلات و آسیب‌های بیشتر در فرد جلوگیری می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان