روروک و پای پرانتزی

کلینیک تخصصی کمر درد در تهران
کلینیک تخصصی کمر درد در تهران
13 فروردین 1402
فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر
فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر
15 فروردین 1402
روروک و پای پرانتزی
3.7
(3)

امروزه شنیدن کلمه های روروک و پای پرانتزی در کنار هم بسیاری از مادر و پدرها را نگران کرده است. به طور کلی از روروک برای حرکت و جابه جایی کودکان استفاده می شود. این وسیله سبب کمک به کودک برای راه رفتن می شود. بسیاری از والدین اصرار دارند که فرزندشان از این وسیله برای راه افتادن استفاده کند؛ به همین خاطر است که بسیاری از کودکان به این وسیله وابسته هستند.

اما به راستی استفاده از این وسیله سبب اختلال در پاهای کودک می شود یا خیر؟ آیا روروک تنها سبب راه افتادن کودک می شود و یا تاثیرات بد بر روی آن خواهد داشت؟

در علم پزشکی درباره روروک و پای پرانتزی بسیار صحبت شده است. بسیاری از کارشناسان استفاده از روروک را درست نمی دانند و هرگز به استفاده از آن توصیه نمی کنند. البته در این باره اختلاف نظر بسیاری وجود دارد و همچنان به طور دقیق مشخص نشده است. عده ای از افراد این ادعا را دارند که در کودکی از روروک استفاده کردند و اکنون پاهای پرانتزی ندارند؛ در نتیجه استفاده از روروک برای کودکان هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. به هر حال نظرات مختلفی در این باره وجود دارد. خوب است که به مطالعه نظرات کارشناسان بپردازید و خود تصمیم بگیرید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

روروک و زود راه افتادن کودک

عده ای از کارشناسان بر روی تاثیر روروک و پای پرانتزی تاکید بسیاری دارند. آنها ادعا دارند که به طور کلی کودک وقتی به رشد خاصی برسد با اندکی تمرین توان راه رفتن پیدا می کند؛ به همین خاطر استفاده از روروک و وسایلی از این قبیل را درست نمی دانند چرا که از نظر ایشان روروک بر روی ایجاد اختلال در پای کودک بسیار موثر است. راه افتادن کودک زودتر از آن زمانی که باید، سبب مشکلات متعددی برای پاهای کودک می شود. یکی از این مشکلات ایجاد پاهای پرانتزی در کودک است. این موضوع تنها به علت راه افتادن زودتر کودک پیش از رشد کامل و استفاده از روروک می باشد.

راه افتادن کودک

تمام کودکان به طور طبیعی رشد فیزیولوژیک خود را طی می کنند. طی این رشد پاهای آنها توانایی برای ایستادن و راه افتادن پیدا می کند. به همین خاطر است که میان روروک و پای پرانتزی رابطه برقرار می کنند؛ چرا که استفاده از روروک برای کودکی که هنوز به رشد مخصوص خود نرسیده است سبب تاثیر بد می شود؛ به این صورت که کودک پاهای خود را کج می گذارد و بر روی مفصل ران آن این موضوع تاثیر بسیار بدی دارد؛ به همین خاطر است که کارشناسان تاکید دارند که در راه افتادن کودک نباید عجله کرد. چرا که بچه دیر یا زود هنگامی که به اندازه کافی رشد کرد راه میفتد.

تا اینجا ارتباط میان روروک و پای پرانتزی را دانستید اما استفاده از روروک همیشه نامناسب نیست. فقط برای راه افتادن کودک نباید عجله کنید. از جهتی لازم است که حتما به تنظیم ارتفاع روروک توجه داشته باشید. این ارتفاع بر نوع عملکرد کودک تاثیر بسزایی دارد؛ از جهتی، حالت کودک در روروک به گونه ای است که برای راه رفتن چندان تاثیری ندارد. اغلب کودکان از پنجه های پای خود در جهت حرکت استفاده می کنند. خب بدیهی است که راه رفتن به این صورت برای کودک نوپا به طور عادی غیر ممکن است به همین خاطر بازهم توصیه به استفاده از آن نمی شود.

معایب روروک

جدا از مبحث روروک و پای پرانتزی در کودکان، روروک تاثیرات و صدمات دیگری را نیز می تواند به کودک وارد کند. به طور مثال طراحی روروک سبب تقویت هرچه بیشتر ساق پای کودک می شود. بدیهی است که برای راه رفتن به تقویت ران ها نیز نیاز داریم. از جهتی گذاشتن کودک در روروک با توجه به خطرات احتمالی کار درستی نیست. مثلا ممکن است کودک با روروک سقوط کند و یا زمین بخورد. برای کودک تجسس روی زمین بسیار مهم است. این موضوع بینایی و هوش کودک را تقویت می کند. به همین خاطر روروک جلو این رشد را نیز در کودک می گیرد.

پای پرانتزی.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان