راه حل های حرکات اصلاحی برای افراد چاق ودارای اضافه وزن

تمرین های استقامتی
همه چیز در باره تمرین های استقامتی
8 خرداد 1403
بهترین مرکزتخصصی برای یوگا
10 بهترین مرکز تخصصی برای یوگا (+نظرات)
9 خرداد 1403
حرکات اصلاحی برای افراد چاق
5
(1)

انتخاب حرکات اصلاحی برای افراد چاق ودارای اضافه وزن می تواند به کاهش وزن کمک می کند زیرا فعالیت بدنی منظم خطر ابتلا به چاقی و بیماری های مرتبط با آن را کاهش می دهد. اگر این حرکات اصلاحی درست انجام نشود ممکن است، آسیب های جبران ناپذیری به بدن برساند، تمرینات کاردیو  جزیی از حرکات اصلاحی به حساب می آیدکه کالری سوزی بالایی دارد. پیاده روی، دویدن، تمرینات هوازی، طناب زدن، شنا، دو چرخه سواریاز بهترین تمرینات کاردیو به حساب می آید.

حرکات اصلاحی چیست؟

حرکات اصلاحی یک برنامه ی ورزشی است که مربیان فیتنس، ماساژ درمانگرها، متخصصین ارتوپدیو فیزیوتراپیست ها تجوبز می کنند، برای کاهش وزن وتسکین درد و همان طور که از اسمش پیداست یعنی تمریناتی برای اصلاح وضعیت بدنو برای همه ی افراد توصیه می شود که این حرکات را انجام دهند، غذایی منظم به وزن ایده آل خود برسند. حرکات اصلاحی باعث تحرک عضلات میشود و به مرور ضعف و نافرمی آن را از بین می برد، افراد چاق  به دلیل بی تحرکی زیاد، عادات غلط نشستن و خوابیدن ناصحیح و…. آسیب های زیادی به خود وارد کنند و حتی ممکن است به ناهنجاری هایی منجر شود، انجام حرکات اصلاحی برای افراد چاق امری حیاتی می باشد.

  • به درمان مشکلات جسمی کمک می کند.
  • عملکرد ورزشی شما را بهبود می بخشد.
  • درد های شما را کاهش می دهد.
  • انعطاف پذیری عضلات شمارا بهتر می کند.
  • اعتماد به نفس شمارا زیاد می کند.
  • استقامت عضلاترا افزایش می دهد.
  •  انجام فعالیت روز مره را برای شما آسانتر می کند.

انواع حرکات  اصلاحی برای افراد چاق و دارای اضافه وزن

  • تمرینات کاردیو

این تمرینات کاردیو جزیی از تمرینات هوازی می باشندکه کالری سوزی زیادی دارد و باعث کاهش وزن می شود، بسیار متنوع می باشد و اگر اصولی انجام گیرد نتیجه ی مطلوبی خواهد داشت.کاردیو در فرهنگ لغت یعنی فعالیت بدنی، که تمام اعضای بدن رادرگیر کرده و به چالش می کشد. انجام این حرکات  اصلاحی برای افراد چاق هم ساده  با وسیله  یا بدون  تجهیزات صورت می گیرد، وسایل  لازم برای این تمرینات اصلاحی  از جمله: تردمیل، دستگاه پارو زنی، الپتیکال و…

چند نمونه حرکات اصلاحی کاردیو: دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری، پیاده روی، طناب زنی و…..که افراد چاق و دارای اضافه وزن، حتما با مشورت پزشک خود وزیر نظر مربی انجام دهند.

  • تمرینات مقاومتی

نام دیگر آن تمرینات قدرتی، تمرینات عضلانی،تمرین با وزنه می باشد و انجام این تمرینات باعث کاهش شدید وزن می شود، این ورزش علاوه بر کاهش وزن باعث عضله سازی نیز می شود، به دلیل سخت بودن این حرکات  اصلاحی برای افراد چاق قدرتی فشار زیادی بر عضلات  و اندام ها وارد می شود، همین امر باعث چربی سوزی و حجیم شدن عضلات می‌شود.

چند نمونه از حرکات اصلاحی قدرتی: اسکوات، پرس سینه، پلانک و…..

  • تمرینات انعطاف پذیری

بالا بردن انعطاف پذیری بدن از لحاظ تناسب اندام و سلامتی امری مهم به حساب می آیدو مزایای زیادی  دارد و قدرت عضلات را زیاد می‌کند،کالری سوزی بسیار بالایی دارد، انجام ین حرکات اصلاحی برای افراد چاق و دارای اضافه وزن حتما لازم وضروری است.

چند نمونه از حرکات اصلاحی انعطاف پذیری: یوگا، پیلاتس، کشش عضلات و….

نکات مهم درباره ی شروع دویدن برای افراد چاق

به دلیل چاق بودن نباید انگیزه ی خود را از دست دهید و برای رسیدم به وزن مناسب خود، دویدن را بدون ترس و خجالت شروع کنید.

  • با پزشک خود مشورت کنید.
  • برای دویدن کفش مناسب تهیه کنید.
  • برای شروع باید ابتدا مسافت کوتاهی را پیاده طی کنید.
  • پس از مدتی که پیاده وری کردید بدوید.
  • به تدریج هم مسافت هم سرعت دویدنتان را افزایش دهید.
  • سه دقیقه بدوید، یک دقیقه پیاده روی کنید.

حرکات اصلاحی اینتروال

نوعی تمرین فیزیکی می باشد که براساس تغییر شدت تمرین انجام می گیرد. در واقع شدت تمرین های خود را از کم به زیاد و از زیاد به کم تغییر می‌یابد. یکی از بهترین حرکات اصلاحی برای افراد چاق سوزاندن چربی می‌باشد. راحتر وزنتان کم می شود. این تمرینات پیچیده نیستند، چه مبتدی باشید چه ورزشکار تمرینات اینتروال می‌تواند به شما کمک شایانی کند، هر چه شدید تر ورزش کنید، چربی بیشتری می سوزانید. برای انجام این تمرین چند حرکت را با هم تلفیق می‌کنند؛ این باعث می شود کالری سوزی آن بیشتر باشد مانند: دویدن روی تردمیل و…..

حرکات کششی

در افراد چاق حرکات کششی  باعث آماده کردن آن ها برای انجام تمرینات سنگین تر می شود. انجام حرکات کششی در ابتدا ممکن است بسیار دشوار باشد زیرا باعث سفت شدن ماهیچه ها می شود. ولی باعث چربی سوزی می شود. بخشی از حرکات کششی که این افراد می توانند انجام دهند:

  • کشش بازو و زیر بغل
  •  کشش فیله و پهلو
  • کشش چهار سر
  • کشش داخل ران
  • کشش سینه و سرشانه
  • کشش لگن با چرخش

تی آرایکس در خانه

ورزش تی آر ایکس با وزن بدن انجام می گیرد و به تناسب اندام ، خوش فرم شدن، چربی سوزی کمک می کند. تی آرایکس ترکیبی از حرکات استقامتی و کششی می باشدکه با یک کش، طناب یا بند پلاستیکی انجام می شود، کش یا طناب را از سقف یامیله ی بارفیکس آویزان کنید.

آیا می توان در خانه بدن سازی انجام داد؟ بله،  حرکات اصلاحی را با استفاده از کش و دمبل می توانیم انجام دهیم و تقریبا تمام حرکات باشگاهی را با دوچرخه ثابت و تردمیل وسایر وسایل انجام دهیم.

چطور در خانه لاغر شویم؟ می توان بدن سازی در خانه را با وسیله یا بدون وسیله انجام شود، همه ی حرکت های باشگاهی با کمک دمبل وکش در خانه می توان انجام داد و برنامه ی تمرینی خودرازی نظر مربیان انجام داد. مهم است که یک برنامه ی مناسب و هدفمند داشته باشید تا زودتر به نتیجه ی دل خواه خود برسید.

سخن پایانی

انجام حرکات اصلاحی برای افراد چاق و دارای اضافه وزن به بهبود کیفیت زندگی آن ها کمک می کند و بهتر است، این حرکات اصلاحی را به عنوان یک قسمت از برنامه ی روزانه ی خود در نظر بگیرید و به انجام آن پایبند باشید تا به سلامت و به آسایش بیشتری در زندگی دست یابید. مطمئن باشید که با تلاش خود به هدف نهایی که کاهش وزن است، خواهید رسید. علاوه بر تمرینات داخل خانه حتما به باشگاه بروید و از مکمل های چربی سوز هم استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان