دیسک کمر به کجا می زند؟

1 شهریور 1401
دیسک کمر به کجا می زند؟
4.6

بهتر است بدانید بیماری دیسک کمر از جمله بیماری هایی محسوب می شود که می تواند بر اعصاب نیز تاثیر زیادی بگذارد. در این نوشتار قصد داریم به سوال درد دیسک کمر به کجا می زند؟ پاسخ دهیم.

نشانه های بارز دیسک کمر

قبل از اینکه به سوال درد دیسک کمر به کجا می زند؟ پاسخ دهیم باید نشانه های بارز دیسک کمر را مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است بدانید اگر دیسک کمر به موقع درمان نشود درد به اندام تحتانی بدن می رسد. اگر هرنی دیسکال شدید باشد مشکلات زیر به ایجاد می شود:

• در انگشتان گزگز ایجاد می شود.
  • سوزن سوزن شدن در انگشتان دست و پا ایجاد می شود.
  • بیمار با بی اختیاری ادرار و مدفوع مواجه می شود.

دلیل درد دیسک کمر چیست؟

از مهم ترین دلایل درد دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بلند کردن اجسام سنگین نیز می تواند یکی از دلایل مهم در بیرون زدگی دیسک کمر باشد.
  • زمانی که بیمار حرکات هیجانی و ناگهانی را بدون آمادگی بدنی انجام دهد، با بیرون زدگی دیسک کمر روبرو می شود.

درد دیسک کمر به کجا می زند؟

در این بخش به سوال درد دیسک کمر به کجا می زند؟ پاسخ می دهیم. معمولا دردی که در ستون فقرات ایجاد شود با استراحت بهبود می باید. اغلب اوقات بیرون زدگی دیسک کمر باعث درد در عصب سیاتیک می شود. این دردها اغلب از یک سمت باسن شروع شده و به ساق پا می رسد. بخش پایینی کمر یکی از مناطق بسیار شایع در ایجاد دیسک کمر می باشد. خوب است بدانید ستون فقرات از عروق خونی و اعصاب تشکیل شده است. هنگامی که فردی با لغزش دیسک مواجه می شود، فشار زیادی روی اعصاب و ماهیچه ها وارد می شود. نشانه های فتق شامل موارد زیر می شود:

• سوزش و درد در نواحی آسیب دیده بیشتر می شود.
  • عضلات به شدت ضعیف می شوند.
درد دیسک کمر
  • در زمان راه رفتن حتی مسافت های خیلی کوتاه بیمار با درد زیاد روبرو می شود.
  • دردی که پس از نشستن و ایستادن های کوتاه تشدید می شود.
  • دردهایی که به بازوها و پاها نیز می رسند.

راهی آسان برای درمان دیسک کمر

درمان دیسک کمر به چند روش امکان پذیر است. این روش ها عبارتند از:

تجویز مسکن

درمان دیسک کمر با دارو و مسکن امکان پذیر می باشد. اگر دردهای ناشی از دیسک کمر خفیف باشد، پزشک داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را برای بیمار تجویز می کند. علاوه بر این اگر درد شدید باشد امکان دارد پزشک چند مسکن قوی تر را تجویز نماید.

درمان دیسک کمر با جلسات فیزیوتراپی

همانطور که گفته شد پزشک برای درمان دیسک کمر از داروهای خوراکی و تزریقی استفاده می کند. پس از آن امکان دارد برای پیشگیری از پیشرفت بیماری و تقویت عضلات چندین جلسه فیزیوتراپی را تجویز کند. تمام جلسات فیزیوتراپی بسیار مهم هستند. در این جلسات به بیمار چگونه پشت میز نشستن و چندین حرکت مفید دیگر را آموزش می دهند. همچنین با آموزش های صحیح فشار بسیار کمتری به ستون فقرات بیمار وارد می شود.

درمان دیسک کمر با تزریق کورتون

پزشک برای درمان دیسک کمر تزریق کورتون را تجویز می کند. برای دردهای شدید تزریق این دارو می تواند موثر باشد. در بعضی از مراکز تزریق کورتیکواستروئیدها نیز می تواند موثر باشد. این دارو عوارض بسیار کمی دارد و برای دردهای شدید توصیه می شود. این شیوه درمانی می تواند در عمل جراحی تاخیر ایجاد کند.

تزریق داروهای شل کننده عضلانی

درمان دیسک کمر با تزریق داروهای شل کننده عضلانی امکان پذیر می باشد. برخی اوقات آسیب و التهاب به دنبال دیسک کمر به وجود می آید. عضلات در بعضی از نواحی درگیر درد و اسپاسم می شوند. در این صورت متخصص داروهای شل کننده عضلانی تجویز می نماید. با مصرف این گونه داروها درد کاهش می یابد.

جراحی

درمان دیسک کمر با جراحی نیز امکان پذیر است. اگر بیمار  درگیر آسیب های عصبی مثل بی حس شدن زانوها  باشد پزشک جراحی را به او توصیه می کند. جراحی دیسک کمر بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر باید حتما توسط متخصص با تجربه و ماهر انجام شود.