دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن

کلینیک اصلاح پای پرانتزی در تهران
کلینیک اصلاح پای پرانتزی در تهران
9 اسفند 1401
مزایا و معایب استفاده از تردمیل
مزایا و معایب استفاده از تردمیل برای تسکین درد
11 اسفند 1401
دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن
4.7
(9)

آیا در طول بازوها و دست هایتان احساس درد می کنید، آیا هر روز با درد شانه و گردن از خواب برمی خیزید؟ آیادچار سردرد بوده، فکر می کنید این سردردهای طولانی از میگرن است؟ آیا عضلات دست هایتان درد کرده، احساس می کنید، فشار زیادی روی بازوهایتان وجود دارد؟ آیاهنگام راه رفتن دچار مشکل می شوید و پاهایتان مورمور می شود؟ این علائم نشان دهنده دیسک گردن هستند و به این معنی است که شما به دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن نیاز دارید.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

فتق دیسک گردن زمانی رخ می دهد که هسته داخلی دیسک جابه جا می شود و عارضه ای به نام بیرون زدگی دیسک به وجود می آید. این عارضه به عصب های گردن فشار می آورد، التهاب و درد در پشت سر و گردن ایجاد می کند. روش های درمانی مختلفی برای معالجه دیسک گردن وجود دارد که شامل جراحی  و متدهای غیر فعال یا غیر تهاجمی است. زمانی که شدت آسیب به دیسک های گردن زیاد باشد، متخصصین از روش جراحی برای درمان استفاده می کنند.

دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن از روش های مدرنی است که برای درمان دیسک در ناحیه گردن به کار برده می شود. گرما درمانی، سرما درمانی، حرکات کششی و ورزش درمانی نیز از متدهای پرکاربرد در درمان دیسک گردن هستند؛ اما دلیل اینکه بیماران دستگاه را برای درمان انتخاب می کنند، تاثیرات فوق العاده آن در بهبود دیسک گردن می باشد. همچنین چون در این متد نیازی به جراحی نیست، از نظر بیماران بهترین گزینه برای درمان است.

انواع دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن

شاید از خود بپرسید که دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن چگونه باعث بهبودی می شود؟ اگر به آناتومی گردن توجه کنید، شامل ماهیچه ها، رباط ها، مفاصل و استخوان ها است. هر کدام از این قسمت ها دارای تعداد زیادی عصب است، زمانی که با آسیب های گردن مواجه می شوید، این عصب ها به شدت دردناک شده و به گردن فشار زیادی وارد می کنند. فیزیوتراپی با دستگاه کمک می کند تا فشارهای التهابی از روی عصب های گردن برداشته شود. از جمله مهم ترین دستگاه های ویژه فیزیوتراپی که با آن می توان دیسک گردن را معالجه کرد، عبارت است از:

الکتروتراپی؛ دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن

برای فیزیوتراپی دیسک گردن، دستگاه های الکتروتراپی مانند تنس، تجهیزات پیشرفته ای هستند که در کاهش درد، التهاب و مشکلات گردن تاثیر بسیار فزاینده ای دارند. الکتروتراپی با کمک جریان الکتریکی، امواج صوتی و الکترومغناطیسی، آن قسمت از بدن را که دچار درد و ناراحتی شده است، درمان می کند. الکتروتراپی از طریق تحریک عصب های پوست، منجر به تسکین فوری درد و درمان برآمدگی های دیسک گردن می شود. این متد برای بیمارانی که دارای درد های مزمن اسکلتی و عضلانی هستند، کارایی بالایی دارد.

اولتراسوند دستگاهی با امواج فراصوتی برای فیزیوتراپی دیسک گردن

اولتراسوند، دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن است که با امواج فراصوتی موجب انعطاف پذیری و کاهش التهابات گردن شده، کمک می کند تا عضلات اطراف گردن قوی تر شوند. در واقع امواج فراصوتی منتشر شده توسط اولتراسوند، به بافت های نرم و عمیق عضلات، تاندون ها، مفاصل و رباط ها، گرما می رساند و باعث تسکین درد در ناحیه گردن می شود. استفاده از امواج فراصوتی بستگی به میزان آسیب دارد و معمولا بین سه تا پنج دقیقه طول می کشد. این متد عوارضی ندارد، فقط ممکن است در ناحیه فیزیوتراپی شده، کمی احساس خارش و سوزش داشته باشید.

لیزر درمانی

روش لیزر درمانی برای بهبود دیسک های گردن بسیار موثر است. در این متد، لیزر به طور مستقیم روی قسمت هایی که گردن درد می کند، قرار داده می شود. در لیزر درمانی، گردش خون بهتر شده، فشارهایی که بر روی دیسک وجود دارند، کاهش پیدا می کند. از دید بیماران، روند بهبودی با این روش به صورت طبیعی انجام می شود. زمان استفاده از این دستگاه 5 الی 20 دقیقه است. مانند سایر دستگاه ها، لیزر درمانی نیز عوارض چندانی ندارد، فقط در ناحیه لیزر شده سوزش و قرمزی را تجربه می کنید.

الکتروتراپی دیسک گردن

مگنت درمانی؛ فیزیوتراپی برای دیسک گردن با دستگاه

مگنت تراپی یک روش بسیار قدیمی است که به نام مغناطیس درمانی معروف است. این متد نیز به بهبود، ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده دیسک گردن کمک شایانی می کند. علتی که باعث تاثیر مگنت تراپی در بهبود آسیب های گردنی می شود، الکترومغناطیس های موجود در بدن است. امواج مغناطیسی مگنت باعث افزایش اکسیژن خون می شوند. این فرایند متابولیسم بدن را فعال کرده و مواد مورد نیاز سلول های بدن را تامین می کند. این سوخت و ساز نیز در بهبود و ترمیم بافت های صدمه دیده گردن تاثیر می گذارد.  

نتیجه گیری درباره دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن

در حال حاضر فیزیوتراپی یکی از بهترین شیوه های درمانی برای مداوای مشکلات، آسیب های اسکلتی و عضلانی مثل دیسک گردن می باشد. از شیوه های نوین فیزیوتراپی، استفاده از انواع دستگاه فیزیوتراپی دیسک گردن می باشد. این شیوه ها جزء روش های غیر تهاجمی است که بیماران نیازی به جراحی ندارند. تاثیر درمانی فیزیوتراپی با دستگاه بسیار موثر بوده، اغلب بیماران از این متد کاملا رضایت دارند. نکته مهمی که باید در این مورد رعایت کنید، انتخاب درست دستگاه است؛ زیرا در صورت انتخاب نامناسب، دیسک گردن بهبود پیدا نمی کند. از مهم ترین دستگاههای فیزیوتراپی دیسک گردن می توان به الکتروتراپی، اولتراسوند، لیزر درمانی و مگنت تراپی اشاره کرد.

فیزیوتراپی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان