درمان گردن درد با یوگا

درمان سیاتیک بدون جراحی
19 بهمن 1399
درمان گردن درد و علت آن
26 بهمن 1399
3.6
(62)

گردن درد بسیار شایع است و ممکن است توسط عوامل گوناگون ایجاد شود. این عوامل می‌تواند جزئی از فعالیت‌های روزمره باشد که شامل الگوهای تکراری حرکت مانند راه رفتن به جلو، وضعیت نامناسب بدن یا عادت به نگه داشتن سر در یک حالت خاص است. برای ایجاد درد در گردن و آسیب در آن زمان زیادی لازم نیست و گسترش این درد به شانه‌ها و کمر بسیار آسان و سریع است.

گردن درد می‌تواند منجر به سردرد و حتی آسیب دیدگی ستون فقرات شود. تمرینات یوگا یک روش عالی برای خلاص شدن از درد گردن است. در یک مطالعه یوگا جهت تسکین درد و بهبود عملکرد افراد بررسی شد و نشان داد که افرادی که به مدت 9 هفته یوگا انجام داده‌اند، عملکرد بهتری داشتند. از طریق تمرین، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه هر تنشی را که در بدن خود احساس می‌کنید آزاد کنید و به بهبود آن کمک کنید. یوگا در درمان درد مزمن گردن مفید است.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

وقتی استرس دارید، معمولاً درد گردن و شانه را نیز تجربه خواهید کرد و این بدان معناست که گذراندن یک روز بدون استرس و تنش عصبی می‌تواند چالش برانگیز و حتی نشدنی باشد که حتی ممکن است خود را متقاعد کنید که به دلیل نگرانی‌های بسیار از تمرین خود صرف نظر کنید؛ اما با انجام تمرینات یوگا می‌توانید درد، خستگی و مشکلات روزمره خود را از بین برده و به آرامش برسید. اگر درد شما مربوط به آسیب دیدگی است، با پزشک یا متخصص حرکات اصلاحی صحبت کنید چرا که این کشش‌ها به معنای کمک به از بین بردن گرفتگی روزمره و درد عضلات است.

اگر درد جزئی در گردن و کمر خود دارید، ممکن است برای کاهش علائم، تمرین یوگا را در نظر بگیرید. یوگا که از هند باستان آغاز می‌شود، از آن زمان در سراسر کره زمین گسترش یافته و به شکل رایج ورزش و آرامش تبدیل شده است. یوگا که اغلب شامل یک سری وضعیت‌های خاص است، ترکیبی از روش‌های کششی، تعادل، قدرت و تنفس را به کار می‌گیرد. تمرین یوگا مزایای بسیاری را به همراه دارد که توسط علم پشتیبانی می‌شود، مانند کاهش استرس، بهبود سلامت قلب، کیفیت بهتر خواب و کاهش دردهای مزمن. تمرینات کششی در یوگا نشان داده است که انعطاف پذیری ستون فقرات را افزایش می‌دهد و تنش را در گردن و پشت آزاد می‌کند. دلایل زیادی برای گردن درد وجود دارد، از موقعیت ناخوشایند در هنگام خواب و وضعیت نامناسب بدن گرفته تا بیماری‌های جدی‌تر یا شرایطی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

در حالی که یوگا روش خوبی برای کنترل درد ناشی از موارد جزئی است، همچنین ممکن است توسط پزشک برای تسکین درد ناشی از یک بیماری جدی‌تر نیز توصیه شود. اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید که شدیدتر از چیزی است که فکر می‌کنید، قبل از تمرین یوگا با پزشک مشورت کنید. این 4 تمرین یوگا را برای تسکین درد کمر و گردن امتحان کنید:

1. گوش تا شانه

به آرامی روی صندلی یا روی زمین بنشینید، ستون فقرات را صاف کرده و شانه خود را شل کنید. چانه را به سینه خود بچسبانید و گوش چپ را به آرامی به سمت شانه چپ بچرخانید. دست خود را در سمت راست سر قرار داده و فشار بسیار کمی وارد کنید تا کشش عمیق شود. یک نفس عمیق بکشید. چانه خود را به سمت سینه خود بکشید و گوش راست خود را به سمت شانه راست بچرخانید و همان کشش سمت چپ را اعمال کنید. این کشش‌ها را پنج بار در هر طرف تکرار کنید.

2. گربه / گاو

چهار دست و پا قرار بگیرید، اطمینان حاصل کنید که دست‌ها با شانه‌ها همسو هستند و مفصل ران شما مستقیماً عمود بر روی زمین قرار گرفته است.

با دم به پشت قوس دهید و نگاه به سمت بالا به سمت سقف باشد و از وضعیت گاو شروع کنید.

با بازدم، چانه را به سینه خود بچسبانید، استخوان دنبالچه خود را به زیر بکشید و پشت و شانه‌ها را گرد کنید و به وضعیت گربه بروید.

انجام تمرین وضعیت گاو و گربه حداقل 10 بار و با تنفس صحیح تکرار شود.

3. thread the needle

مانند تمرین گربه / گاو، از حالت چهار دست و پا شروع کنید و دستان خود را مستقیم زیر شانه‌ها و زانوها را عمود بر لگن قرار دهید.

دست راست خود را بگیرید و آن را روی زمین به سمت چپ بدن بکشید و کف دست خود را به سمت سقف بکشید، بدن را پایین بیاورید تا گوش راست با زمین تماس پیدا کند.

همان‌طور که دست راست شما بیشتر بالا می‌رود، دست چپ خود را برای پشتیبانی به زمین فشار دهید.

30 ثانیه در موقعیت بمانید.

قبل از تکرار کشش در طرف مقابل، به حالت چهار دست و پا برگردید.

4. ژست کودک

یکی از کشش‌های آهسته و تاثیرگذار، ژست کودک است که اغلب به عنوان یک موقعیت خنثی در یوگا استفاده می‌شود.

از حالت دو زانو نشسته شروع کنید و بر روی پاشنه‌ی پای خود بنشینید.

دستان خود را روی زمین قرار داده و ستون فقرات را صاف کنید تا دستانتان را بیشتر از روبرو به سمت جلو ببرید.

باسن را از روی پاها جدا نکنید و زانوها را خم نگه دارید. قرار دادن پیشانی روی زمین اختیاری است.

چند دقیقه در این وضعیت قرار بگیرید و تمرکز خود را بر روی نفس کشیدن و آزاد کردن و کششی که ممکن است روی آن قرار داشته باشید، قرار دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان