درمان قوز پشت با طب سنتي

چرخش مچ پا به داخل
حركات اصلاحي چرخش مچ پا به داخل
8 آذر 1401
درمان كف پاي صاف انعطاف پذير
درمان كف پاي صاف انعطاف پذير
10 آذر 1401
درمان قوز پشت با طب سنتي
3.1
(14)

با توجه به سبك زندگي امروزي، اكثر افراد به خصوص شاغلين به قوز پشت دچار مي شوند. نشستن يا ايستادن نادرست و فشار آوردن به كمر در حين خم شدن از موارد رايج آن مي باشد. از اين رو ممكن است شما هم به فكر رفع انحناي غيرطبيعي پشت خود باشيد. درمان قوز پشت با طب سنتي از روش هاي قديمي و مطمئن در اين زمينه است. طب سنتي شامل راهكارها يا تجربيات فرهنگ هاي مختلف مي شود. كه در واقع از قديم جهت حفظ سلامتي انسان ها به كار گرفته مي شد.

امروزه نيز از نظر علمي، فوايد بهره مندي از طب سنتي ثابت شده است. استفاده از قوزبند، مراجعه به فيزيوتراپي و انجام حركات اصلاحي در كنار طب سنتي مي تواند مانند يك مكمل عمل كند. اگر شما هم مي خواهيد از چگونگي درمان كيفوز با طب سنتي آگاه شويد، تا پايان مقاله با ما همراه باشيد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

درمان قوز پشت با طب سنتي و رژيم غذايي مخصوص

آيا درمان قوز پشت با طب سنتي امكان پذير است؟ داشتن تغذيه سالم و مناسب هميشه در رفع بيماري هاي مختلف به ما كمك مي كند. در طب سنتي نيز مصرف ميوه يا سبزيجات مقوي در شرايط خاص توصيه مي شود. البته كاربرد هر كدام از اين خوراكي ها با توجه به خاصيت آنها متفاوت است. گاهي افراد داراي كيفوز از كمردردهاي شديد رنج مي برند. برخي اوقات حتي نمي توانند براي چند ثانيه پشت خود را در يك راستاي صاف نگه دارند.

 خوشبختانه از بين بردن اين درد يا به عبارتي درمان قوز پشت در طب سنتي از طريق رعايت رژيم غذايي خاص امكان پذير است. در ادامه برخي از خوراكي هاي لازم و فوايد آنها جهت درمان قوز پشت با طب سنتي را مي توانيد مشاهده نماييد.

  • زردچوبه: داشتن خاصيت ضدالتهابي به واسطه وجود كوركومين در آن
  • پوست درخت بيد: رفع درد قسمت پاييني پشت بدن به دليل داشتن تركيبات ساليسيلات
  • ويتامين دي 3: افزايش تراكم استخوان ستون فقرات
  • سير: داشتن خاصيت درماني براي پشت از طريق ماساژ دادن با روغن سير
  • منيزيم: رفع اسپاسم عضلاني به همراه افزايش سلامت ستون فقرات
  • سنبل الطيب: شل كردن عضلات سفت قوز پشت
  • دانه خشخاش و زنجبيل: داشتن خاصيت قوي جهت از بين بردن كمردرد ناشي از كيفوز 
درمان قوز پشت با طب سنتي و رژيم غذايي مخصوص

درمان گوژپشتي در طب سنتي با استفاده از طب سوزني

بكارگيري طب سوزني براي درمان گوژپشتي در طب سنتي يكي از روش هاي مرسوم است. طب سوزني يك نوع روش درماني از نوع طب چيني است. اين روش كه بسيار قديمي مي باشد، انرژي هاي بدن را تحت تاثير قرار مي دهد. همچنين در ايجاد تعادل بين عضلات و انحناي بدن بسيار موثر است. بهبود گوژپشتي و رفع كمردرد ناشي از آن از طريق اين روش امكان پذير است. براي شروع درمان معمولا سوالاتي در رابطه با بيماري هايي كه قبلا داشتيد، از شما پرسيده مي شود. سپس در حالي كه دراز كشيده ايد،‌ نقاط مختلف بدن شما را بررسي مي كند.

براي درمان قوز پشت با طب سنتي و طب سوزني از سوزن هاي ريز و ظريف استفاده مي شود. معمولا براي مدت كوتاه اين سوزن ها در نقاط مختلف بدن باقي مي مانند. دو طرف بدن انسان مي تواند براي تعيين نقاط طب سوزني انتخاب شوند. معمولا هم تا 16 سوزن در اين روش استفاده مي گردد. در نهايت با توجه به مشكلي كه داريد، تعداد جلسات اين روش مشخص خواهد شد.

 اگر به دنبال درمان كيفوز با طب سنتي و از طريق اين روش هستيد،‌ بهتر است علاوه بر آن، حركات اصلاحي مناسب را در خانه نيز انجام دهيد. بد نيست بدانيد كه نوع غربي يا مدرن طب سوزني نيز وجود دارد. در واقع نوع سنتي با علم امروزي در اين روش تركيب شده است. 

درمان گوژپشتي در طب سنتي با استفاده از طب سوزني

خوراكي هاي ممنوع در طب سنتي براي درمان قوز پشت

التهاب عامل مهمي در به وجود آمدن اختلال در ستون فقرات است. از اين رو در درمان قوز پشت با طب سنتي ابتدا بايستي التهاب كاهش يابد. چرا كه همراه راه با آن، درد قوز پشت نيز كمتر مي شود. انجام ورزش هاي خاص و عدم ايجاد فشار به پشت مي تواند از ملتهب شدن آن جلوگيري كند. همچنين يكي از راه حل ها براي اين كار مصرف نكردن بعضي از مواد غذايي مي باشد. در ادامه نيز برخي از خوراكي هايي كه ممنوعيت مصرف دارند، براي شما ذكر كرده ايم.

  • گوشت و مرغ هاي پرورش يافته داراي هورمون
  • چربي هاي ترانس يا هيدروژنه كه براي سرخ نمودن مواد فرآوري شده به كار برده مي شوند
  • غلات تصفيه شده يا فرآوري شده كه در تركيباتي مانند مواد كنسروي و چاشني ها به كار مي روند
  • محصولات لبني پاستوريزه
  • روغن هاي گياهي تصفيه شده مانند روغن سويا و ذرت
خوردني هاي ممنوع در طب سنتي براي درمان قوز پشت

با توجه به اين مقاله فهميديم كه درمان قوز پشت با طب سنتي امكان پذير است. گوژپشتي حتي از روي ظاهر افراد نيز قابل تشخيص است. اما براي مطمئن شدن از داشتن اين عارضه، بهتر است در اولين فرصت آن را با يك متخصص در جريان بگذاريد. چرا كه بايستي نوع دقيق آن مشخص شود. روش هاي مختلفي هم براي رفع آن وجود دارد. اما اگر مايل به درمان قوز پشت با طب سنتي هستيد، مي توانيد در اين خصوص با دكتر خود مشورت كنيد. اگر چه كيفوز بيشتر در پيري رخ مي دهد. اما در هر صورت بهتر است براي جلوگيري از عوارض آن اقداماتي انجام شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان