درمان درد گردن و ستون فقرات

حرکات کششی صبحگاهی برای داشتن وضعیت بدنی عالی
حرکات کششی صبحگاهی برای داشتن بدنی عالی
14 تیر 1401
چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم؟
چگونه صافی کف پا را برطرف کنیم؟
19 تیر 1401
درمان درد گردن و ستون فقرات
3.8
(47)

درد گردن و ستون فقرات به دلیل سبک نادرست زندگی به یکی از درد های همیشه همراه همه ما تبدیل شده است. درمان درد گردن و ستون فقرات زمانی میسر است که منشا و علت درد را پیدا کرد. ستون فقرات یکی از مهم ترین عضو بدن هر انسانی است که از 23 مهره تشکیل شده است.

هفت مهره از این 23 مهره در ناحیه گردن قرار دارند و بین هر دو مهره دیسک قرار گرفته است. برای چپ و راست و یا خم شدن و راه رفتن عادی به دیسک های بین مهره احتیاج داریم. درمان درد در گردن و قسمت ستون فقرات با اصلاح الگوی راه رفتن و نشستن امکان پذیر است.

نیاز است برای جلوگیری از درد گردن و ستون فقرات برخی از اصول را رعایت کرد. نشستن های مداوم و طولانی، استفاده از بیش از حد از موبایل و یا لب تاپ باعث بروز درد های شدید کردن و ستون فقرات می شود.

انواع درد موجود در گردن و ستون فقرات

انواع درد گردن و ستون فقرات

معمولا درد ناحیه گردن و ستون فقرات یا التهابی است و یا به صورت ارجاعی، مکانیکال یا درد های انتشاری می باشد. برای درمان درد گردن و ستون فقرات نیاز است تا نوع درد و منشا آن را مورد بررسی قرار داد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

معمولا دردهای مکانیکال به دلیل بیماری های مربوط به دیسک، آرتروز یا شکستگی و دررفتگی است که درد های مربوط به آن به دلیل اسپاسم عضلانی در ناحیه گردن به وجود می آید. معمولا درد هایی که به شکل دیسک ایجاد می شوند از ناحیه گردن به سمت ناحیه کتف و بازوها و گاهی به انگشتان دست می رسد. برای تسکین هر دردی که مربوط به ناحیه ستون فقرات است باید الگوی صحیح نشستن و راه رفتن و سایر الگو های اصلاحی را رعایت کرد.

برای درمان چه کنیم؟

گفته شد که برای درمان درد گردن و ستون فقرات باید به نوع درد و منشا آن توجه کرد. علاوه بر تمرین الگوی اصلاحی حرکتی باید در زمان رانندگی به نحوه نشستن نیز توجه کرد. داشتن فعالیت های منظم مانند پیاده روی یا شنا از مهم ترین موارد درمانی محسوب می شوند. جلوگیری از چرخش های ناگهانی، استفاده از بالش مناسب و تقویت عضلات از دیگر راه های درمانی موثر در کاهش درد می باشند. نباید از ورزش های کششی و تقویت عضلات غافل شد. زیرا تاثیر ورزش های کششی بر کاهش درد در این ناحیه معجزه می کند.

درمان درد گردن با ورزش

همانطور که گفته شد درمان درد گردن و ستون فقرات با فعالیت های منظم بدنی امکان پذیر است. به این صورت افراد با داشتن پیاده روی های منظم و یا شنا کردن و یا حرکات کششی درد را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند. مثلا شنا کردن و انجام حرکت های کششی در آب باعث می شود اولا وزن بدن و سر از بدن و ناحیه گردن کاسته شود و درد به میزان قابل توجهی کم شود. همچنین با انجام حرکت های کششی  یا راه رفتن در عمق آب باعث تقویت عضلات و مفاصل می شود. تقویت عضلات باعث کاهش درد و افزایش قدرت عضلات در تحمل وزن و همچنین باعث کاهش وزن می شود. گردش خون افزایش پیدا می کند و هورمون های درد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. درد نتیجه درد کمتری را احساس خواهید کرد و روند بهبودی سریع تر خواهد بود.

جمع بندی متخصصین ارتوپد برای درمان درد در ناحیه گردن و ستون فقرات دو راهکار را ارائه داده اند. یک پرهیز از ایستادن یا نشستن های طولانی و ناصحیح و دوم انجام فعالیت های ورزشی اصولی دو راهکار مهم برای رفع درد گردن و ستون فقرات می باشند. برای نتیجه بهتر درمان و انجام حرکات کششی مناسب را زیر نظر پزشک متخصص ارتوپد انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان