داروی گیاهی برای درمان شانه و کتف درد

آیا پیاده‌روی برای کمر و گردن مضر است؟
آیا پیاده‌روی برای کمر و گردن مضر است؟
24 مرداد 1401
آیا افتادگی رحم باعث کمردرد می‌شود؟
آیا افتادگی رحم باعث کمردرد می‌شود؟
26 مرداد 1401
داروی گیاهی برای درمان شانه و کتف درد
3.7
(202)

امروزه داروی گیاهی برای درمان شانه و کتف درد وجود دارد. کافیست که خواص گیاهان را بشناسیم و بدانیم چه میزان در کاهش درد و درمان شانه و کتف می توانند موثر باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا داروی گیاهی برای درمان شانه و کتف درد را به شما معرفی نماییم.

شانه‌ها هر کدام دارای دو مفصل هستند که آن‌ها را به انعطاف پذیرترین قسمت‌های بدن تبدیل می‌کند.

مفصل شانه اصلی – گلنوهومرال – یک مفصل گوی و کاسه است. این به این دلیل نامیده می‌شود که قسمت بالای استخوان بازو به شکل یک گوی است. این گوی در استخوان تیغه شانه قرار می‌گیرد که به عنوان کاسه عمل می‌کند و دامنه حرکتی وسیعی به شانه می‌دهد؛ اما کاسه شانه در مقایسه با سایر مفاصل گوی و کاسه مانند لگن بسیار کوچک است. با پوششی از ماهیچه‌ها که توسط طناب‌های قوی به نام تاندون به استخوان‌ها متصل می‌شوند، کنار هم نگه داشته شده و کنترل می‌شود. این ماهیچه‌ها و تاندون‌ها یک کپسول در اطراف مفصل تشکیل می‌دهند و از حرکات آن پشتیبانی می‌کنند، اما می‌توانند احتمال دررفتگی آن را نسبت به سایر مفاصل افزایش دهند.

داخل کپسول سینوویوم است که مایعی تولید می‌کند که مفصل را روان می‌کند و غضروف را سالم نگه می‌دارد. غضروف به محافظت از استخوان‌ها در برابر هرگونه ضربه کمک می‌کند و بین استخوان‌های مفاصل شانه قرار می‌گیرد تا از مالش آن‌ها به یکدیگر جلوگیری کند. در بالای مفصل شانه اصلی یک مفصل کوچک‌تر وجود دارد که در آن قسمت بالای تیغه شانه – آکرومیون – با استخوان طوقه برخورد می‌کند. این به عنوان مفصل آکرومیوکلاویکولار شناخته می‌شود. این به مفصل بزرگ‌تر زیر کمک می‌کند تا در محدوده کامل خود حرکت کند، به‌ویژه زمانی که بازوی خود را بالا می‌برید، بلند می‌کنید یا پرتاب می‌کنید.

چندین دلیل احتمالی دیگر برای درد شانه وجود دارد، مانند:

بیشتر مشکلات شانه فقط بر ناحیه کوچکی تأثیر می‌گذارد و باید مدت زمان نسبتاً کوتاهی طول بکشد؛ اما گاهی اوقات مشکل شانه می‌تواند بخشی از یک بیماری طولانی‌مدت مانند استئوآرتریت یا پلی میالژیا روماتیکا باشد. برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید نسبتاً رایج است که درد و تورم در شانه‌های خود داشته باشند. استئوآرتریت کمتر از سایر مفاصل بر شانه‌های تأثیر می‌گذارد، مگر اینکه در گذشته به آن‌ها آسیب رسانده باشید.

التهاب، جایی که شانه به عنوان یک واکنش طبیعی به عفونت یا آسیب، داغ، قرمز، متورم و دردناک می‌شود.

آسیب به عضلات و تاندون‌های اطراف شانه

تنش در عضلات بین گردن و شانه – این معمولاً به وضعیت بدن در قسمت بالایی پشت یا گردن مربوط می‌شود و اغلب به نحوه ایستادن یا نشستن در هنگام استفاده از رایانه یا در محل کار مرتبط است.

التهاب در بورس – یک بالشتک پر از مایع که به طور معمول به ماهیچه‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کند تا به آرامی روی استخوان‌های شانه بلغزند.

آسیب به استخوان‌ها و غضروف که می‌تواند ناشی از آرتروز باشد.

همچنین ممکن است دردی که در شانه خود احساس می‌کنید ناشی از مشکل در قسمت دیگری از بدن، مانند گردن باشد.

مشکلات در گردن می‌تواند تیغه شانه یا قسمت بیرونی بازو را دردناک کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد به عنوان درد ارجاعی یا درد انتشاری شناخته می‌شود. اگر احساس سوزن سوزن شدن در دست یا بازوی خود و همچنین درد در شانه خود دارید، احتمالاً ناشی از مشکلی در گردن ست.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

داروی گیاهی که برای درمان شانه و کتف درد مفید است:

پوست درخت بید سفید برای درد

پوست درخت بید سفید نسخه طبیعی آسپرین است. شرکت‌های فارماکولوژیک ماده فعال پوست بید سفید را کشف کردند که درد را کاهش می‌دهد و اکنون آن را به صورت شیمیایی به شکل غلیظ تولید می‌کنند. اگر آسپرین امروز ساخته می‌شد، به عنوان یک داروی تجویزی برچسب گذاری می‌شد زیرا دوز کشنده آن بسیار ناچیز است.

پوست درخت بید سفید حاوی آسپرین در حالت طبیعی است و کمتر باعث تحریک مخاط معده یا مرگ می‌شود. این دارو از یک بطری آسپرین گران‌تر است، اما به دلیل تغییراتی که ایجاد می‌کند پایبند باشید، نباید به مقدار زیادی از این داروی گیاهی نیاز داشته باشید.

ریشه سنبل الطیب برای خواب بهتر

اگر درد بر خواب تأثیر منفی می‌گذارد، ریشه سنبل الطیب ممکن است کمک کند. ریشه سنبل الطیب یک خواب‌آور طبیعی است. اگر مشکل خواب دارید که می‌تواند بر درد تأثیر منفی بگذارد، ریشه سنبل الطیب می‌تواند کمک کننده باشد. می‌توانید آن را به شکل قرص پیدا کنید.

ریشه کاوا کاوا برای تنش عضلانی

ریشه کاوا کاوا یک شل کننده طبیعی عضلات است. ممکن است به از بین بردن درد ناشی از تنش عضلات کمک کند.

گل ساعتی برای آرامش

اگر درد به دلیل استرس و اضطراب است که باعث منقبض شدن عضلات می‌شود (یا بدتر از آن، در حالت انقباض ثابت باقی می‌مانند)، گل ساعتی ممکن است کمک کند. گل ساعتی می‌تواند کمک کند زمانی که احساس استرس یا اضطراب می‌کنید آرام شوید و می‌تواند به تنش و درد عضلانی کمک کند. می‌توانید آن را به شکل چای مصرف کنید.

احتیاط!

مانند هر شل کننده عضلانی یا کمک خواب، ابتدا باید این راه‌حل‌ها را زمانی که مجبور به رانندگی، کار یا انجام کارهای مهمی نیستید، امتحان کنید که در حین اختلال انجام نمی‌دهید. برای کمک به آرامش و خواب بهتر است این گیاهان را در شب مصرف کنید.

گیاهان دیگری که در صورت درد ممکن است به کمک کنند

سایر گیاهانی که ممکن است به درد کمک کنند، کورکومین (ضد التهاب طبیعی زردچوبه که به بهترین وجه با فلفل سیاه جذب می‌شود) و بروملین (آنزیم آناناس، یک ضد التهاب طبیعی دیگر) هستند. استفاده از هیچ یک از این گیاهان بدون راهنمایی یک پزشک که به خوبی در درمان‌های گیاهی مسلط است، توصیه نمی‌شود.

روغن‌های درمانی برای درمان کتف درد

قبل از استفاده از هر روغن درمانی موضعی، با متخصص حرکات اصلاحی و پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که این روغن برای فرد مناسب است و یک آزمایش نقطه‌ای انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست به روغن واکنش منفی نشان نمی‌دهد.

اسانس نعناع فلفلی برای دردهای عضلانی

اسانس نعناع فلفلی برای عضلات منقبض شده مفید است. اثر خنک کنندگی خوبی دارد که به کاهش دردهای عضلانی نیز کمک می‌کند. سه تا چهار قطره روغن نعناع را روی ناحیه درد ماساژ دهید.

اسانس میخک برای تنش عضلانی

اسانس میخک برای تنش عضلانی نیز مفید است. میخک یک اثر گرم کننده خوب دارد که به شل شدن عضلات منقبض کمک می‌کند. سه تا چهار قطره روغن میخک را روی ناحیه درد ماساژ دهید.

اسانس اسطوخودوس برای آرامش

اسانس اسطوخودوس یک روغن آرام بخش است. سه تا چهار قطره روغن اسطوخودوس را روی ناحیه درد ماساژ دهید. این را با چند تکنیک تنفس عمیق ترکیب کنید و احساس کنید استرس از بین می‌رود.

اسانس مرزنجوش برای افزایش جریان خون

اسانس مرزنجوش جریان خون را باز می‌کند که به تسهیل درمان کمک می‌کند. سه قطره را در ناحیه‌ای از بدن که بیشترین تنش را تجربه می‌کنید، ماساژ دهید.

اسانس سرو برای ادم

اسانس سرو تورم را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث درد شود و بهبودی را محدود کند. یک یا دو قطره روغن سرو را روی نواحی متورم ماساژ دهید.

توصیه مهم در مورد استفاده از داروی گیاهی برای درمان شانه و کتف درد

می‌توانید از یک متخصص طب گیاهی یا پزشک دیگری که در گیاهان به خوبی مسلط است راهنمایی بگیرید تا بفهمید که آیا داروهای گیاهی دیگر برای نیازهای خاص بهتر است یا خیر.

نوشیدن مقدار زیادی آب

تمام بافته‌ای بدن ما به آب نیاز دارند. کم آبی بر فشار خون، تنش عضلانی و روانکاری مفاصل و فاسیا تأثیر می‌گذارد که همه این‌ها می‌تواند منجر به دردهای عضلانی شود. (فاسیا پوششی است که ماهیچه‌ها و اندام‌های بدن را می‌پوشاند و بافت‌های مختلف را جدا می‌کند در حالی که همه چیز را کنار هم نگه می‌دارد.)

اگر بیش از حد آب بنوشید، بدن وسیله‌ای برای دفع ادرار اضافی دارد اما مقدار آن را در حد سالم نگه می‌دارد. تا زمانی که کلیه‌های سالم دارید و در صورت نیاز ادرار می‌کنید، مصرف بیش از حد آب تقریباً غیرممکن است، اما این کار آسان است.

وقتی چای، قهوه، نوشابه یا الکل می‌نوشید، تولید ADH کاهش می‌یابد. این امر در تنظیم آب در بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آب بیش از حد دفع شود. این منجر به کم آبی بدن می‌شود که بر سلامتی تأثیر می‌گذارد (به خصوص در دراز مدت)؛ بنابراین به ازای هر اونس الکل و به ازای هر فنجان چای یا قهوه‌ای که مصرف می‌کنید، باید حداقل 8 اونس آب اضافی بنوشید.

ویتامین سی

اگر درد ناشی از تأخیر در شروع درد عضلانی بعد از تمرین است، سعی کنید ویتامین C بیشتری را برای چند روز مصرف کنید تا به سرعت تجزیه ضایعات متابولیک ناشی از استفاده بیش از حد عضلات کمک کنید. ویتامین C همچنین با حفظ سلامت رگ‌های خونی به بهبود سرعت می‌بخشد.

کمپلکس ویتامین B یکی داروی گیاهی برای درمان شانه و کتف درد

بدن برای ساختن هورمون‌ها (که به مبارزه با استرس کمک می‌کند)، برای تولید گلبول‌های قرمز خون (که اکسیژن را به ماهیچه‌های می‌آورد) و برای حفظ عملکرد عصبی (که درد را کاهش می‌دهد و بهبود می‌بخشد) به ویتامین B نیاز دارد. ویتامین B همچنین محلول در آب است، بنابراین برای اثربخشی بیشتر هیدراته بمانید.

هدف این است که بهترین درمانی را پیدا کنید که به احتمال زیاد برای کاهش درد کتف مؤثر باشد. این می‌تواند درد طولانی ‌مدت و ناتوانی ناشی از وضعیت آن‌ها را کاهش دهد. برای انتخاب بهترین و مؤثرترین درمان حتماً با یک متخصص حرکات اصلاحی و پزشک مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

3 Comments

  1. محمدی گفت:

    سلام
    دکتر پسرم دراثر آسیب ورزشی کتفش دچار مشکل شده ضعف عضله داردبه طوری که یک ساعت نمی تونه شب بخوابه در این مورد خاص، شما درمانی دارید؟باسپاس

    • پشتیبانی کلینیک گفت:

      سلام وقت بخیر
      ابتدا باید وضعیت کتف و شانه ایشون ارزیابی بشه، تستهای اختصاصی گرفته بشه تا بتونیم در خصوص راهکار مناسب راهنماییتون کنیم
      برای راهنمایی بهتر میتونید از طریق فرم داخل سایت مشاوره درخواست کنید تا بررسی کامل انجام بدیم و کامل تر بتونیم کمک کنیم

  2. برای درد شانه، شما می‌توانید به پزشک عمومی، متخصص فیزیوتراپی ورزشی، متخصص ارتوپدی، یا متخصص روماتولوژی مراجعه کنید. در مراجعه اولیه خود، پزشک عمومی ممکن است شما را به یک ‌پزشک متخصص مرتبط ارجاع دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان