حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن

حرکات اصلاحی چرخش ساق پا
حرکات اصلاحی چرخش ساق پا
11 دی 1401
درمان کمر درد برای همیشه
درمان کمر درد برای همیشه
13 دی 1401
حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن
4.4
(8)

حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن چیست؟ گاهی اوقات دردی مانند گردن می تواند زندگی را مختل کند! اگر شما هم جزوی از نیروی کار در جهان هستید، احتمالاً اکثر ساعات بیداری خود را در حالت نشسته می گذرانید. چه در یک رفت و آمد طولانی باشید، چه در حال انجام کار در یک اداره و شرکت و یا بدتر از آن، ترکیبی از هر دو. در این حالت عضلات بالای کمر و گردن شما سفت و تحریک شده می شوند و می توانند شما را آزار دهند.

رفتن به باشگاه و داشتن فعالیت یک راه عالی نه تنها برای مبارزه با استرس، بلکه راهکاری فوق العاده برای تقویت برخی از عضلات پشتی شما مانند ذوزنقه ها است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از حرکات بدنسازی ممکن است وضعیت دیسک گردن شما را بدتر کند و در نتیجه باید از آن ها اجتناب کنید:

 1.پرس سرشانه هالتر

اکثر افرادی که به دلیل وضعیت بدنی دچار ناراحتی گردن هستند، عضلات ذوزنقه فوقانی سفت و گرفته ای دارند. در حرکت پرس سرشانه هالتر دقیقا این عضله به کار کرفته می شود در نتیجه می تواند درد های شما را بدتر کند. از طرفی برخی هنگام انجام این حرکت از فرم بد استفاده می کنند و این میتواند آسیب ها را بدتر کند. اگر دچار گردن درد هستید تمام تلاش خود را بکنید تا از پرس سرشانه هالتر خودداری کنید.

2.پرس شانه ماشین اسمیت

فکر می کنم اکثر افراد موافق هستند که هرکسی که مشکل کمر دارد باید از حرکات ماشین اسمیت دوری کند. از آنجایی که میله به یک صفحه حرکت محدود می شود، امکان تغییر در حرکت مفصل شانه را نمی دهد. از آنجایی که قسمت بالایی کمر در حال حاضر سفت و تحریک شده است، احتمالاً منجر به آسیب جدی‌تر می‌شود.

پرس شانه ماشین اسمیت

3. کرانچ با دست‌های پشت سر

قرار دادن دست‌ها در پشت سر در هنگام کرانچ، ستون فقرات شما را تحت کشش خم می‌کند که مکانیزم اصلی برای بیرون زدگی دیسک است. این وضعیت همچنین باعث افزایش فشار بر روی عضلات از قبل تحریک شده می شود. در عوض، سعی کنید دست‌هایتان را روی سینه‌تان ضربدری کنید و کتف ها را از روی زمین بلند کنید.

کتف ها را از روی زمین بلند کنید

4. دراز و نشست یکی از حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن

این حرکت فشار زیادی به گردن شما وارد می کند. دراز و نشست می تواند برای تقویت عضلاتی مانند راست شکمی (قسمت قابل مشاهده بیرونی عضلات شکم) بسیار مفید باشد. برای انجام این حرکت شما باید به پشت دراز بکشید و پاهای خود را صاف و زانوهای خود را خم کنید. اگرچه حرکت دراز و نشست می تواند برای عضلات شکم یا “عضلات کور” شما بسیار مفید باشد، اما ممکن است مشکلات زیادی را برای مهره های گردن و عضلات شما ایجاد کند، به ویژه زمانی که شما دیسک گردن همراه با درد دارید.

در نتیجه، فعالیت بدنی دراز و نشست می تواند برای شما مضر باشد زیرا فشار زیادی بر گردن شما وارد می کند. علاوه بر این، در فعالیت‌هایی دراز و نشست حرکاتی نظیر: قرار دادن دست‌ها در پشت سر، خم شدن به جلو، و استفاده از دست‌ها برای کشیدن سر و گردن رخ می دهد که همه این ها می تواند دردی را که ممکن است در گردن خود تجربه کنید تشدید کند و دیسک گردن شما را تشدید کند.

5.حرکت  Pushup

این حرکت نیاز به فشار بیش از حد بر روی ستون فقرات دارد. پوش‌آپ‌ یا حرکت شنا در بدنسازی می‌تواند تمرین‌ فیزیکی تقویت‌کننده ارزشمندی برای شانه‌ها و بالاتنه شما باشند. در اصل، پوش آپ می تواند در ساخت عضله های شانه، سه سر و عضلات سینه ای شما بسیار مفید باشد. علاوه بر این، اگر به شکل مناسب انجام شوند، ممکن است به عنوان یک حرکت مفید برای تقویت قسمت عضلات مرکزی(عضلات کور) و کمر شما عمل کنند. با این وجود، اگر در انجام آنها زیاده روی کنید یا از تکنیک های ضعیف استفاده کنید، ممکن است دلیل مراجعه بعدی شما به یک مرکز بهداشتی باشند! به یاد داشته باشید که فشارهایی که به ستون فقرات شما وارد می شود مانند یک زنجیره می تواند به گردن شما هم اعمال شود در نتیجه در هنگام انجام این حرکت با وجود  دیسک گردن احتیاط کنید.

یک فشار معمولی شامل اعمال فشار بر روی فیبرهای فوقانی عضلات ذوزنقه ای است در حالی که شانه های خود را به سمت گوش های خود بالا می آورید. در نتیجه، عضله ذوزنقه گردن شما را دراز می‌کند یا در حین ورزش حالت صافی را حفظ می‌کند.

کلام آخر

در آخر گفتن این نکته ضروری است که هر گونه آسیبی که به الیاف عضله ذوزنقه شما وارد شود تاثیر منفی و  مستقیمی روی گردن و دیسک گردن شما خواهد گذاشت و ممکن است منجر به مسائل مختلفی شود. عضله ذوزنقه عضله ای مثلثی شکل است و از پشت گردن تا وسط کمر و بالای ناحیه شانه ها امتداد دارد.

با حرکات مضر بدنسازی برای دیسک گردن آشنا شدید ولی به یاد داشته باشید که همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید که آیا تمریناتی که انجام میدهید برای شما مناسب هستند یا خیر. بدن هر فرد متفاوت است و مکانیسم هر آسیبی نیز متفاوت است، بنابراین بدون دریافت توصیه های پزشکی از یک متخصص، برنامه ورزشی را شروع نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان