حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی

آیا اسکولیوز به فرزند منتقل می‌شود؟
آیا اسکولیوز به فرزند منتقل می‌شود؟
13 شهریور 1401
برای درد شانه به چه دکتری مراجعه کنیم؟
برای درد شانه به چه دکتری مراجعه کنیم؟
15 شهریور 1401
حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی
3.4
(16)

بهتر است بدانید معمولا در قسمت زیرین ستون فقرات کمر انحنای بسیار زیادی ایجاد می شود. این مشکل معمولا برای زنان به وجود می آید. در این نوشتار قصد داریم به حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی بپردازیم.  

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

گودی کمر چیست؟

پیش از اینکه به مسئله مهم حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی بپردازیم باید راه های تشخیص گودی کمر را مورد بررسی قرار دهیم. شما باید از یک دیوار کمک بگیرید. برای این کار کنار یک دیوار قرار بگیرید. پس از آن میزان قوس کمر و گودی را خیلی دقیق اندازه بگیرید.

  • همانطور که گفته شد شما باید کنار یک دیوار قرار بگیرید و پاهایتان را به هم بچسبانید.
  • در مرحله دوم باید دست هایتان را کاملا باز کنید و  باید سر، شانه و دست هایتان را به دیوار بچسبانید.
  • در این مرحله باید دست هایتان را به سمت پشت کمر برده و در قسمتی که قوس دارد قرار دهید. ممکن است پس از این حرکت دو حالت به وجود آید.
  • امکان دارد در حالت اول دست هایتان به آسانی از پشت قوس کمر عبور کند. در این حالت شما گودی کمر دارید و باید درمان شوید.
  • در حالت دوم اگر دست هایتان را نتوانستید از قسمت قوس کمر عبور دهید، نشانگر این است که شما قوس کمر طبیعی دارید. قوس کمر طبیعی به وسیله حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی به آسانی درمان می شود.

حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی

حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی می تواند به درمان قوس کمر کمک زیادی کند. تمرینات هوازی نیز در اصلاح گودی کمر مناسب است. از مهم ترین حرکات اصلاحی گودی کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمرین سوپرمن تمرینی مناسب برای رفع گودی کمر

از جمله مهم ترین حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی می توان به تمرین سوپرمن اشاره کرد. شما باید حتما به روی شکم دراز بکشید. پس از آن بازوها را به سمت جلو دراز کنید. به صورت همزمان باید  قفسه سینه، بازوها و پاها را از روی زمین بلند کنید. در هنگام بازدم 2 یا 3 ثانیه دست ها را به سمت جلو نگه دارید. در زمان دم قفسه سینه، بازوها و پاها را به صورت کامل به طرف زمین بکشید.     

تمرین سوپرمن برای رفع گودی کمر

دراز و نشست برای رفع گودی کمر

یکی از حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی دراز و نشست است.  شما باید به قسمت پشت دراز بکشید و زانوهایتان را فقط با زاویه 90 درجه خم کنید. بازوهایتان را روی قفسه سینه یا پشت سر خود بگذارید و نیم تنه خود را به طرف بالا بکشید. پس از آن باید حتما نیم تنه خود را به سمت پایین بکشید.

اصلاح گودی کمر با پلانک

از حرکات اصلاحی گودی کمر در بدنسازی می توان به پلانک اشاره کرد. شما باید دست ها و زانوهایتان را روی زمین قرار داده و به اندازه عرض شانه از یکدیگر باز کنید. در این مرحله شما باید مطمئن شوید که شانه ها با یک دیگر در یک راستا قرار دارند. هر دو زانو را از روی زمین بلند کرده و پاهایتان را به سمت عقب کشیده تا بدنتان کاملا صاف شود. به طرف پایین نگاه کنید تا اطمینان حاصل کنید که گردن هم راستا با ستون فقرات باشد. این موقعیت را باید حتما ثابت نگه دارید. در آخرین مرحله باید باسن خود را منقبض کنید و پشت خود را صاف نگه دارید.

اصلاح گودی کمر با پلانک

پلانک معکوس برای رفع گودی کمر

از حرکت اصلاحی گودی کمر در بدنسازی می توان پلانک معکوس را نام برد. شما برای این کار باید پاهایتان را به طرف جلو بکشید و دست های خود را به سمت عقب  قرار دهید. به گونه ای که دست هایتان به زمین تکیه کند. قسمت پشت شما باید حتما در زاویه 45 درجه نسبت به زمین قرار داشته باشد. کف دست هایتان را به طرف پایین قرار دهید. بازوهایتان باید حتما صاف و اندکی مایل به پشت باشد. به سقف نگاه کرده و باسن خود را از روی زمین بلند نمایید. پیش از پایین آمدن بدن، به مدت زمان 10 تا 20 ثانیه موقعیت بدن خود را ثابت نگه دارید.      

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان