حرکات اصلاحی مچ پا

استخرهای آب درمانی تهران
استخر آب درمانی تهران
21 آذر 1401
ورزش برای درمان آرتروز گردن
ورزش برای درمان آرتروز گردن
23 آذر 1401
حرکات اصلاحی مچ پا
4.5
(13)

پا یکی از مهم ترین اعضای بدن است که با آسیب رسیدن به آن مشکلات زیادی برای بدن به وجود می آید و فرد باید مدت ها به سختی حرکت کند و در رنج باشد. حال در این بین یکی از مهم ترین و آسیب پذیرترین قسمت های پا، مچ پاست. مچ پا ممکن است در حالت های مختلفی قرار بگیرد و‌ آسیب زیادی متحمل شود. اکنون برای کاهش هر چه بیشتر این صدمات در این مقاله چندی از حرکات اصلاحی مچ پا را گردآوری کردیم که می توانند کمک شایانی به سلامت شما بکنند. با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بیاموزیم.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

بالا بردن مچ پا

دسته مهمی از تمرینات مچ پا، حرکات کششی تعادلی است. شما می توانید پا را بالا یعنی به سمت ساق پا ببرید و بکشید. این حرکات در ترکیب با حرکت بعدی بسیار مفید خواهد بود. جالب است بدانید که این تمرین برای تقویت عضلات ساق پا نیز مفید است.

پایین بردن مچ

در کنار حرکت قبلی این یکی حرکت را نیز از یاد نبرید. پا را به سمت زمین نگه دارید و تلاش کنید تا تعادل خود را حفظ کنید. این کار باعث می شود تا زاویه حرکت مچ پا به سمت پایین تقویت شود و از طرفی به تقویت ماهیچه های پشت ساق پا نیز کمک خواهد کرد.

برداشتن شی

یکی از حرکات اصلاحی خیلی جالب این حرکت است. تلاش کنید با انگشتان پای خود اشیای کوچکی را از روی زمین بردارید. این کار بر چند وجه تاثیر می گذارد. یکی اینکه به تقویت انگشتان و انعطاف پذیری آنها کمک می کند که بسیار مهم است. از طرفی این حرکت به تحرک قوی تر و بهتر مچ پا نیز کمک می کند و علاوه بر اینها به تقویت تمرکز و اعصاب نیز کمک خواهد کرد. در آغاز می توانید بیست عدد شی کوچک، به طور مثال توپ های کوچک را روی زمین قرار دهید و تلاش کنید تا آنها را از روی زمین بردارید. این تمرین میتواند حالت بازی به خود بگیرد و با دوستان خود نیز مسابقه بدهید!

ایستادن بر روی انگشتان

تلاش کنید که به مدت ده ثانیه روی انگشتان پای خود بایستید. فقط توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار دستان خود را از دیوار یا پیشخوان بگیرید تا تعادلتان حفظ شود. این حرکت را می توانید در سه ست ده تایی انجام دهید و بعد به پای خود استراحت بدهید.

کشیدن مچ پا با حوله

روی زمین بنشینید و یک حوله را کف پای خود بیندازید و از دو طرف با دست بگیرید و بکشید. این حرکت ممکن است به پای آسیب دیده شما درد وارد کند اما بسیار مفید خواهد بود. این حالت را سی ثانیه نگه دارید و پا را رها کنید. این حرکت نیز باید در سه ست ده تایی انجام شود. توجه کنید که درد بیش از حدی به پای خود وارد نکنید زیرا ممکن است برای شما خطرناک باشد.

مچ پا

ماساژ کف پا با بطری آب یخ

یکی دیگر از حرکاتی که برای سرد کردن پس از ورزش نیز بسیار خوب است ماساژ کف پا با بطری آب سرد است. یک بطری آب سرد را روی زمین بگذرانید و کف پای خود را روی آن بغلتانید. این حرکت را بین سه تا پنج دقیقه انجام دهید و مدام پای خود را تکان دهید. اگر سرمای بطری پای شما را اذیت می کند می توانید روی بطری حوله ای بیندازید تا سرما را بگیرد و راحت تر ادامه بدهید. این کار کمک شایانی به درد پای شما بخصوص مچ پای شما خواهد کرد.

در اینجا به چند مورد از حرکات اصلاحی مچ پا اشاره کردیم. امیدواریم که این حرکات برای شما نیز مفید واقع شده باشد. با آرزوی پیروزی و موفقیت برای شما.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان