تمرین برای تقویت مچ پا

انواع فیزیوتراپی دیسک کمر
انواع فیزیوتراپی دیسک کمر
9 بهمن 1401
بهترین فاصله بین جلسات فیزیوتراپی
بهترین فاصله بین جلسات فیزیوتراپی
11 بهمن 1401
تمرین برای تقویت مچ پا
2.9
(7)

امروزه انجام تمرین برای تقویت مچ پا بسیار رواج یافته است. بسیاری از افراد علاقه مند به تقویت مچ پای خود از طریق این تمرین ها هستند. مچ پا همواره به تقویت نیاز دارد. برخی از افراد و ورزشکاران مچ پای ضعیفی دارند. این افراد می توانند از طریق تمرین های گوناگون، مچ پای خود را تقویت کنند. تقویت مچ پا سبب عملکرد بهتر آن می شود. امروزه با توجه به پیشرفت علم و مطالعات دقیق بر روی انسان، تمرین های مختلفی جهت تقویت اعضای بدن وجود دارد. یکی از این اعضای مهم مچ پا است. استفاده از تمرین برای تقویت مچ پا بسیار سودمند و نتیجه بخش خواهد بود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

نتیجه و بازخورد این نوع از تمرینات:

تمرین برای تقویت مچ پا می تواند نتایج مطلوبی را برای فرد به ارمغان بیاورد. از طریق این تمرین ها می توان بازتوانی افراد بسیاری را به دست آورد. در برخی مواقع به دلایل مختلف مچ پا کارکرد گذشته خود را از دست می دهد. به همین علت برای تقویت و بازتوانی آن از تمرین های مختلفی استفاده می شود. این تمرین ها به قدری موثر هستند که می توانند فرد را به تمرینات گذشته بازگردانند. اگر این تمرین ها به درستی انجام شود کارایی مچ پای فرد حتی بهتر از گذشته می شود. این موضوع زندگی سالم و پویایی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

افراد از پاهای خود بسیار کار می کشند. این موضوع تمرین برای تقویت مچ پا را ضروری می کند. عضلات و مفاصل متعددی در پاهای افراد وجود دارد. این مفاصل و عضلات به طور طبیعی در طول شبانه روز به پارگی و فرسایش دچار می شوند. مچ پا به طور کلی بر روی تعادل افراد موثر است. اگر کسی در ناحیه مچ پا ضعف داشته باشد ممکن است که پای او پیچ بخورد. در نهایت اگر اقدام به رفع آن نکنید و مچ پا را تقویت نکنید، دچار بی ثباتی مزمن می شوید. تمام این موضوعات دست به دست هم می دهند و تمرین برای تقویت مچ پا را ضروری می کنند.

عضلات مهم در تقویت مچ پا:

در تمرین برای تقویت مچ پا عضلات خاصی مدنظر قرار می گیرند. اگر قصد انجام برنامه ای برای تقویت پای خود دارید، لازم است توجه کنید که به طور مداوم آن را انجام دهید. تمرین مچ پا باید حدود 4 تا 6 هفته به طول بیانجامد. در غیر این صورت اثرگذاری چندانی نخواهد داشت. برای اینکه مچ پا به خوبی تقویت شود؛ پزشکان عضلات هدف را مشخص کردند. به طور کلی حرکات پا را عضلات مختلفی کنترل می کنند. ساق پا و تاندون ها و رباط های موجود در پا،  به واسطه تقویت این عضلات عملکرد بهتری خواهند داشت.

این عضلات عبارت اند از:

  1. کمپلکس گاستروکنمیوس-سولئوس یا همان قسمت پشت ساق.
  2. تیبیالیس انتریور در واقع می شود همان قسمت جلو ساق.
  3. تیبیالیس پوستریور که نام عمق پشت ساق است.
  4. پرونئوس لونگوس در واقع همان قسمت خارجی و تحتانی پشت ساق پا می باشد.
  5. پرونئوس برویس یعنی همان قسمت خارجی و تحتانی پشت ساق پای افراد.
  6. سولئوس درست همان قسمت پشت ساق را می گویند.
  7. عضلاتی که خم کننده مچ پا به بالا می باشند.
  8. عضلاتی که عامل خم کننده مچ پا به سمت پایین می باشند.
  9. عضلاتی که چرخاننده مچ پا به خارج می باشند.
  10. عضلاتی که وظیفه چرخانندگی مچ پا به سمت داخل را دارند.

تمامی این قسمت ها در تمرین برای تقویت مچ پا در نظر گرفته می شود. لازم است که پیش از هر گونه تمرینی از قبل به خوبی برای آن گرم کنید. سپس با توجه به منبعی معتبر، ورزش مناسب را انجام دهید. انجام تمرینات به طور متداول سبب بهبودی عملکرد مچ پای فرد می شود. به همین خاطر همواره بر روی متداول بودن تمرین ها تاکید می شود. تمرین برای تقویت مچ پا اصول بخصوص خود را دارد. لازم است که پیش از انجام تمرین به اصول آن توجه لازم و کافی داشته باشید. حرکات اصلاحی مناسب مچ پا

تمرین و تقویت مچ.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان