بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی

برای پای پرانتزی به چه دکتری مراجعه کنیم؟
برای پای پرانتزی به چه دکتری مراجعه کنیم؟
29 مهر 1402
از استئوآرتریت زانو چه می‌دانید؟
از استئوآرتریت زانو چه می‌دانید؟
1 آبان 1402
بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی
5
(2)

بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی با توجه به بررسی های تخصصی متخصص حرکات اصلاحی و تدوین برنامه ها و استراتژی های عملکردی مناسب با توجه به شرایط فردی هر شخصی منحصر به فرد می باشد. در حالت کلی بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی پس از هر فعالیت ورزشی مانند تمرینات کششی یا هوازی به عنوان یک برنامه تمرینی منظم برای اجرای حرکات اصلاحی پس از گرم کردن بدن است.

متخصص حرکات اصلاحی بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی را تعیین می کند.

تمرینات اصلاحی چیست؟

ورزش ها و تمرینات اصلاحی رویکرد های متمرکزی برای تمرین بدنی هستند که حرکات اصلاحی را ترویج می کنند. حرکات اصلاحی در صورتی که در بهترین زمان خود و با اصولی ترین شیوه ها انجام شوند، به رفع عدم تعادل عضلانی کمک می نمایند. همچنین می توانند الگو های حرکتی عملکردی را بازیابی کنند و کنترل عصبی عضلانی را پیش ببرند.

پیوستار تمرینات اصلاحی فرآیندی است که شامل سطوح متعددی از ورزش ها و تمرینات اصلاحی از جمله فعال سازی عضلات می شود. این تمرینات اصلاحی شامل استراتژی های فعال و غیرفعال هستند که هدف نهایی شان بازگرداندن الگو های حرکتی اولیه، بهبود تحرک و ثبات، از بین بردن چسبندگی در بافت نرم، ترویج فعال سازی عضلات و در نهایت افزایش عملکرد ساختار عضلانی و اسکلتی می باشند.

چند نمونه از تمر‌‌ینات اصلاحی

تمرینات اصلاحی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. از آنجایی که این حرکات برای بهبود به یک ناحیه بسیار خاص از بافت عضلانی طراحی شده اند، مهم است که ورزش های اصلاحی را تحت نظر متخصص حرکات اصلاحی انجام دهید. متخصص حرکات اصلاحی با انتخاب بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی بهره وری این تمرینات را دو چندان می کند.

چند نمونه از تمرینات اصلاحی عبارتند از:

  • کشش فلکسور هیپ
  • کشش ساق پا
  • کشش زانو
  • کار با فوم رولر روی نوارهای ایلیوتیبیال (چهارسر ران خارجی)

این موارد تنها چند نمونه کلی از تمرینات اصلاحی هستند. علم حرکات اصلاحی حتی برای ریزترین استخوان ها و عضلات بدن تمریناتی کاملا اصولی و علمی طراحی کرده است.

بهترین زمان برای انجام تمرینات اصلاحی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی به شرایط فردی اشخاص مختلف بستگی دارد. به عبارت دیگر تمام طرح ها و استراتژی های مربوط به تمرینات اصلاحی باید متناسب با شرایط افراد مختلف برنامه ریزی شوند.

برخی از افراد در برنامه روزانه ورزشی خود اقدام به انجام تمرینات اصلاحی می کنند. از این رو بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی برای این گونه از افراد در زمانی است که بدن شان را برای ورزش کردن و انجام تمرینات اصلاحی گرم کرده اند. با این حال برای برخی از افراد بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی باید مطابق با برنامه ویژه ای مشخص شود که متخصص حرکات ورزشی آن را تدوین می کند. این افراد به یک برنامه تمرینی اصلاحی ویژه نیاز دارند.

تمرینات اصلاحی کلید سلامتی و تندرستی کلی هستند و متخصص حرکات اصلاحی بهتر می داند که بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی برای افراد مختلف چه زمانی است. آیا بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی قبل یا بلافاصله بعد از جلسات تمرینی با شدت بالا است؟ این سوالی است که متخصص حرکات ورزشی متناسب با شرایط بدنی شما می تواند به صورت علمی پاسخ دهد.

انتخاب بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی مطابق با شرایط فردی.

بهترین زمان برای شروع تمرینات اصلاحی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای شروع تمرینات اصلاحی پیش از بدتر شدن آسیب های عضلانی و اسکلتی است.

بسیاری از مردم منتظر می مانند تا زمانی که علائم آسیب های عضلانی و اسکلتی شان بدتر شود تا به متخصص حرکات اصلاحی مراجعه کنند.

چنین رویکردی موجب بدتر شدن مشکلات موجود می شود. به عبارت دیگر عدم درمان به موقع منجر می شوند تا پروسه درمان آسیب های عضلانی و مفاصل بسیار طولانی تر شود.

بهترین زمان برای شروع حرکات اصلاحی بلافاصله پس از ایجاد درد در مفاصل و عضلات است.

همه افراد گه گاهی دچار کشیدگی یا درد عضلانی می شوند. با این حال اگر بعد از چند روز خودمراقبتی وضعیت بهبود نیافت، فوراً به متخصص حرکات اصلاحی باید مراجعه کرد.

حرکات اصلاحی و هدفمند تحت نظر متخصص حرکات اصلاحی موجب می شوند تا عضلات ضعیف و غیرفعال که مستعد آسیب هستند فعال شوند.

با توجه به بهترین زمان برای انجام حرکات اصلاحی که متناسب با شرایط بدنی افراد تعیین می شود می توان به بهبود تعادل، هماهنگی و ثبات عضلات و مفاصل دست یافت.

بهبود تعادل، هماهنگی و ثبات عضلات و مفاصل با ورزش های اصلاحی.

مزایای حرکا‌ت اصلاحی: چگونه تمر‌ینات اصلاحی را در روال فعلی خود ادغام می کنید؟

گنجاندن تمرینات اصلاحی در روتین روزانه یکی از راه های هوشمند برای به حداکثر رساندن عملکرد شما و کاهش احتمال آسیب است.

  • تمرینات اصلاحی عدم تعادل عضلانی را تقویت می کنند. در واقع ورزش های اصلاحی می توانند با اصلاح عدم تعادل کارایی شما را افزایش دهند، به مدیریت استرس کمک کنند و نحوه حرکت و عملکرد بدن را بهبود ببخشند.
  • تمرینات اصلاحی برای بهبود قدرت و ثبات بر بهینه سازی کنترل عضلانی تمرکز دارند که برای به حداکثر رساندن تولید نیرو و کاهش خطر آسیب امری ضروری می باشند.
  • تمرینات اصلاحی با استفاده از استراتژی های علمی و حرکتی خاصی طراحی می شوند که به کاهش درد های عضلانی و استخوانی کمک می کنند. تقویت یا اصلاح وضعیت بدنی شما یک راه عالی برای جلوگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی در آینده است.

در نهایت وقتی عضلات و مفاصل شما به درستی در یک راستا قرار بگیرند، می توانید هر روز را بدون درد عضلانی و استخوانی پشت سر بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان