بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟

کاردرمانی برای راه رفتن کودک
کاردرمانی برای راه رفتن کودک
14 آبان 1401
تمرینات ورزشی برای بهبود زانودرد
تمرینات ورزشی برای بهبود زانودرد
16 آبان 1401
بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟
4.5
(11)

بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟به طور ایده‌آل غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مفید است تا سموم را از بدن دفع کنند. طب چینی یک رویکرد واقعاً جامع از سلامتی است که همه چیز را از خلق و خو، گذشته، آب و هوای بیرون و همه چیز را جزء حیاتی سلامت کلی بدن در نظر می‌گیرد. برای اینکه پزشک  تا حد امکان تصویر کامل را به دست آورد، بهتر است فرم دریافت خود را زودتر پر کنید تا بتوانید واقعاً به سؤالات فکر کنید و برای پاسخ‌ها وقت بگذارید.

در حالی که ممکن است پزشک  مستقیماً به همه موارد موجود در لیست  نپردازد، اما هر چیزی که تحت درمان قرار می‌گیرد بر هر چیز دیگری تأثیر می‌گذارد. هرچه اطلاعات بیشتری بتوانید از قبل به پزشک خود بدهید، بهتر می‌تواند درمان را با نیازهای  تنظیم کند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

با این حال بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟

به عنوان یک متخصص طب سوزنی، ممکن است گهگاه افراد مراجعه کننده در مورد مراقبت‌های بعدی بپرسند. چه کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند، یا چه چیزی را باید و چه چیزی را نباید بعد از جلسه خود بخورند تا فواید طب سوزنی را به حداکثر برسانند. در ادامه ی این مقاله، همه چیزهایی که  افراد باید در مورد مراقبت‌های بعد از طب سوزنی بدانند را بررسی می کنیم.

بنابراین، بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟ مراجعه کنندگان طب سوزنی باید پس از یک جلسه به غذاهای سالم، به طور ایده‌آل غذاهای غنی از آنتی اکسیدان پایبند باشند تا سموم را از بدن دفع کنند. از هر چیز بیش از حد فرآوری شده، سرخ شده، شکر تصفیه شده، کافئین و الکل خودداری کنید.

آیا قبل از طب سوزنی باید غذا بخورید یا بعد از آن؟

کارشناسان توصیه می‌کنند که مراجعین تقریباً دو ساعت قبل از جلسه طب سوزنی غذا بخورند. با این حال، این نباید یک وعده غذایی بزرگ باشد زیرا می‌تواند باعث ناراحتی در طول جلسه شود. همچنین توصیه می‌شود که مراجعین قبل از جلسه از مصرف غذاهای ناسالم و بیش از حد فرآوری شده و همچنین قهوه اجتناب کنند؛ زیرا این کار می‌تواند واکنش مبارزه یا فرار بدن را فعال کند. هرگز به بیماران توصیه نکنید که با معده خالی حاضر شوند. این ممکن است باعث شود آن‌ها احساس سبکی سر کنند که می‌تواند بعد از جلسه خطرناک باشد. اگر مشتری  بدون توجه به جلسه خود احساس سبکی سر می‌کند، به او توصیه کنید مدتی در اتاق انتظار بنشیند یا از کسی بخواهید او را بلند کند. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها در این شرایط رانندگی نمی‌کنند.

باید بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟

پس از یک قرار ملاقات طب سوزنی، توصیه می‌شود که مراجعان غذاهای سالم بخورند تا به دفع سموم از بدن کمک کنند. آنتی‌اکسیدآن‌ها برای این کار عالی هستند و در طیف وسیعی از مواد غذایی یافت می‌شوند، از جمله:

بلوبری

تمشک‌ها

کران بری

زردچوبه

گردوی آمریکایی

کنگر فرنگی

کلم پیچ

اسفناج

زنجبیل

لوبیا قرمز

گیاهانی مانند آویشن، ریحان و پونه کوهی

فلفل

گوجه فرنگی

کلم بروکلی

چای سبز

به جای اینکه مستقیماً بعد از یک قرار برای نوشیدن قهوه یا چای بروید، به مراجعه کنندگان خود توصیه کنید که در بقیه روز آب مصرف کنند. این بیشتر به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند.

بعد از طب سوزنی چی نباید بخوریم؟

مهم است که مشتری پس از قرار ملاقات با طب سوزنی از غذاهای ناسالم خودداری کند، زیرا ممکن است مانع از مزایای دریافتی آن‌ها شود. این شامل غذاهای فرآوری شده، غذاهای سرخ شده و شکر تصفیه شده می‌شود – اگر مراجعه کنندگان هوس چیزی شیرین می‌کنند، میوه‌های غنی از آنتی اکسیدان گزینه بسیار خوبی هستند! همچنین توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های غنی از کافئین مانند قهوه و چای سیاه و الکل خودداری کنید. این به سه دلیل مهم است.

اولاً مراجعه کنندگان  باید بعد از یک جلسه طب سوزنی هیدراته بمانند و الکل و کافئین تقریباً برعکس عمل می‌کنند. در عوض، به مشتری خود توصیه کنید که مقدار زیادی آب بنوشد. نه تنها به آن‌ها کمک می‌کند تا هیدراته بمانند، بلکه به دفع سموم از بدنشان نیز کمک می‌کند.

ثانیاً الکل و کافئین سمومی را به سیستم ترشح می‌کنند که بدن در حال از بین بردن آن‌ها است – نوشیدن چنین نوشیدنی‌هایی در این مرحله معکوس خواهد بود.

ثالثاً، الکل و کافئین بر روی بدن تأثیر می‌گذارند، یا باعث کاهش یا تقویت حواس می‌شوند. هدف طب سوزنی ارتقای وضوح و آگاهی بدن است که الکل و کافئین ممکن است تأثیر منفی داشته باشند.

بعد از طب سوزنی چه کارهایی را نباید انجام داد؟

مانند غذا و نوشیدنی، فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که باید به مراجعه کنندگان خود هشدار دهید که پس از جلسه از آن‌ها اجتناب کنند:

بعد از طب سوزنی چی بخوریم؟

لباس گشاد و راحت بپوشید.

شلوارهای تنگ و ژاکت‌های بافت نه تنها باعث حواس پرتی در طول درمان می‌شوند، بلکه می‌توانند جریانی را که سوزن‌ها سعی در ایجاد آن دارند، مسدود کنند. لباس‌های گشاد همچنین دسترسی به برخی از نقاط پیچیده طب سوزنی را آسان‌تر می‌کند.

قبل و بعد از درمان از مصرف کافئین، الکل و شکر خودداری کنید.

اگر معتاد به قهوه هستید، با خیال راحت از نوشیدنی صبحگاهی خود لذت ببرید، اما با نزدیک شدن به قرار ملاقاتتان، دیگر از این کار خودداری کنید. هرچه هنگام وارد شدن سوزن‌ها، عوامل تأثیرگذار کمتری در سیستم خود داشته باشید، بهتر است.

از تلویزیون و سایر صفحه نمایش‌ها خودداری کنید

اجتناب از تلویزیون و سایر صفحه‌های نمایش به طولانی‌تر شدن فواید آرامش‌بخش طب سوزنی کمک می‌کند و می‌تواند باعث خواب خوب شود. ممکن است مفید باشد که به مراجعه کنندگان خود توصیه کنید، در عوض، یک کتاب فیزیکی بخوانند، به موسیقی آرامش بخش گوش دهند، یا کار دیگری انجام دهند که شامل صفحه نمایش نیست.

از سرمای شدید خودداری کنید

گرم نگه داشتن به حداکثر رساندن فواید طب سوزنی کمک می‌کند زیرا مایعات بدن را در جریان نگه می‌دارد. برخی از متخصصان طب سوزنی پیشنهاد می‌کنند که با در نظر گرفتن این موضوع، مراجعه کنندگان باید تا 24 ساعت پس از جلسه خود از دوش گرفتن یا شنا خودداری کنند، اگرچه این ممکن است به دما و محیط منطقه ای که مشتری  در آن زندگی می‌کند بستگی داشته باشد.

از شنا در آب سرد خودداری کنید، از بادکش اجتناب کنید، شال و کلاه بپوشید و غذای گرم بخورید.

باد می‌تواند بدن را در برابر آنچه که ما در طب چینی آن را “تهاجمات خارجی” می‌نامیم آسیب پذیر کند و سرما می‌تواند باعث درد شود.

برای اینکه بیشترین بهره را از درمان‌های طب سوزنی ببرید، از خود در برابر عوامل داخلی و خارجی محافظت کنید. آنچه که قبل و بعد از درمان می‌خورید می‌تواند بر عملکرد خوب درمان تأثیر بگذارد.

مطمئن شوید که گرسنه نیستید و به سراغ درمان می‌روید، اما از خوردن یک وعده غذایی سنگین نیز غافل نشوید. همین امر در مورد پروتکل پس از درمان نیز صدق می‌کند. تا حد امکان از غذاهای سبک مانند سبزیجات و برنج استفاده کنید و از غذاهای بسیار فرآوری شده و سنگین پرهیز کنید.

بلافاصله برای پس از درمان برنامه ریزی نکنید. در واقع، در صورت امکان، 12 ساعت آینده را به استراحت بگذرانید. حتی اگر بعد از درمان احساس خوبی دارید و می‌خواهید ورزش کنید، زیاده روی نکنید. بدن  برای ادغام تغییراتی که در درمان رخ داده است به مدتی زمان نیاز دارد.

اگر کاملاً مجبور به حرکت هستید، سعی کنید به یک قدم زدن ملایم بروید یا در کلاس یوگا شرکت کنید. کراس فیت، یوگای داغ و پیاده روی 5 ساعته را برای یک روز دیگر ذخیره کنید.

از پزشک خود نکات مربوط به سبک زندگی را بپرسید و آن‌ها را دنبال کنید!

مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا اثرات درمانی درمان خود را افزایش دهید. بیشتر متخصصان طب سوزنی از اینکه تکنیک‌های خاص شرایط  را به  نشان می‌دهند بسیار خوشحال هستند، بنابراین خجالتی نباشید!

درمان‌های منظم را دریافت کنید

از پزشک طب سوزنی خود بپرسید که چند بار باید برای بهترین نتیجه مراجعه کنید. برخی از مسائل به بهترین وجه به درمآن‌های هفتگی پاسخ می‌دهند. در موارد دیگر، ممکن است فقط یک بار در ماه یا 6 هفته مراجعه کنید. در شرایط حاد، حتی ممکن است چند بار در همان هفته مراجعه کنید. صرف نظر از فراوانی، منظم بودن کلید دستیابی به سلامت مطلوب و اثرات ماندگار با طب سوزنی است.

درمان‌های منظم را دریافت کنید

طب سوزنی و باروری

طب چینی به طور گسترده‌ای برای بهبود باروری، هم به عنوان یک درمان مستقل و هم در ارتباط با سایر درمان‌های باروری مانند IVF استفاده شده است. اگر می‌خواهید باروری خود را بهبود ببخشید، ایده‌آل است که برای حدود 3 ماه قبل از اقدام به بارداری برای درمان‌های هفتگی مراجعه کنید. به این ترتیب بدن  زمانی برای متعادل کردن خود، افزایش جریان خون به اندام‌های تولید مثل، بازگرداندن تعادل غدد درون ریز و بهبود عملکرد تخمدان‌ها و فولیکول‌ها خواهد داشت.

اگر موانع فیزیکی مانند چسبندگی لوله‌ها برای بارداری وجود دارد، ابتدا باید توسط پزشک مراقبت‌های اولیه درمان شود، اما طب سوزنی می‌تواند به  بدن  کمک کند تا با درمان‌هایی که ممکن است انجام شود، مقابله کرده و آن را بهبود ببخشید.

طب سوزنی و بارداری

طب سوزنی می‌تواند در کاهش علائم بارداری، بهبود سلامت زن و جنین و همچنین کمک به کاهش احتمال سقط جنین بسیار مفید باشد. علاوه بر این، زمانی که زمان آن فرا می‌رسد، طب سوزنی یکی از بهترین راه‌ها برای ترویج روند زایمان سالم است.

طب سوزنی و بارداری

طب سوزنی و سلامت زنان

قرار نیست پریود  به درد بخورد و نامنظم باشد.نباید برای فرد استرس ایجاد کند. قرار است این فرصتی باشد برای استراحت، چرخش به درون، رها کردن چیزهایی که دیگر مورد نیاز نیست و جنبه‌های پذیرنده‌تر خود را در آغوش بگیرید. متأسفانه اکثر زنان این تجربه را ندارند.

در عوض، قاعدگی به عنوان دردناک‌ترین و مختل کننده‌ترین قسمت ماه یک زن ترسناک است، و اگر چرخه او نامنظم باشد، استرس بیشتری به زندگی او اضافه می‌کند.

خوشبختانه، طب چینی می‌تواند با موفقیت به بسیاری از زنان کمک کند تا یک چرخه سالم را به زندگی خود بازگردانند.

طب چینی به دلیل رویکرد واقعاً جامع خود به سلامت، روشی عالی برای درمان بی‌نظمی قاعدگی، عدم تعادل غدد درون ریز، PMS، عدم تخمک‌گذاری و بسیاری از دیگر مشکلات سلامت زنان است. با ترویج کاهش استرس، افزایش انرژی و جریان خون در سراسر بدن، طب سوزنی، داروهای گیاهی و سایر روش‌های طب چینی به بدن کمک می‌کند تا بدن را به حالت طبیعی افزایش تعادل برساند.

پس از یک سری درمان‌های منظم، اکثر زنان از بهبود در چرخه‌های خود و همچنین افزایش رفاه کلی در طی چند ماه لذت می‌برند.

اجازه ندهید پریودتان مانع سلامتی  شود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان