بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟

برای درد شانه به چه دکتری مراجعه کنیم؟
برای درد شانه به چه دکتری مراجعه کنیم؟
15 شهریور 1401
برای ساییدگی زانو چه بخوریم؟
برای ساییدگی زانو چه بخوریم؟
19 شهریور 1401
بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟
3.5
(86)

اگر به تازگی با طب سوزنی درمانی آشنا شده‌اید، ممکن است نگرانی‌های زیادی در ذهن وجود داشته باشد؟ آیا گذاشتن سوزن در پوستم درد دارد؟ چگونه می‌تواند حالم را بهتر کند؟ بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟

طب سوزنی بیش از 2500 سال است که تاکنون در چین انجام می‌شود. حتی برخی افراد بهبود کیفیت زندگی و درمان مشکلات مختلف سلامتی از افسردگی گرفته تا درد مفاصل را معجزه می‌دانند.

بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

طب سوزنی تراپی چیست؟

قرار دادن سوزن از طریق نقاط خاص

طب سوزنی یک طب سنتی چینی است که هزاران سال است که برای کمک به بهبود یا درمان بیماری‌های مختلف طراحی شده است. از سوزن های نازک مخصوصی استفاده می‌کند که به بدن بیمار وارد می‌شود. برخی از بیماران ممکن است در حین وارد کردن سوزن در پوست احساس ناراحتی کنند، اما اکثر بیماران می‌گویند که کل فرآیند به طور کلی بدون درد است. درمان معمولا از چند دقیقه تا حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. تعداد کل جلسات طب سوزنی ممکن است به سلامت بیمار بستگی داشته باشد.

طب سوزنی برای درمان بیماری‌هایی از جمله مشکلات گوارشی، تنفسی، عصبی و ارتوپدی استفاده می‌شود. این درمان باستانی چینی باعث تسکین سینوزیت، برونشیت حاد، آسم، سیاتیک و کمردرد، زخم، کولیت، یبوست، اسهال، سردرد، میگرن، اضطراب و افسردگی می‌شود.

از اولین جلسه طب سوزنی خود چه انتظاری دارید

متخصص طب سوزنی باید سلامت فرد را ارزیابی کند

بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟ در طول قرار اولیه، متخصص طب سوزنی مجموعه‌ای از سوالات مانند الگوی خواب، دمای بدن، حرکات روده، وضعیت چشم‌ها و گوش‌ها و کیفیت زندگی (از لحاظ فیزیکی، عاطفی و معنوی) را جویا می‌شود. تشخیص وضعیت سلامتی به پزشک کمک می‌کند تا نقاط طب سوزنی را که به درمان مشکل کمک می‌کند، تعیین کند. درمان طب سوزنی با حرکت دادن آن‌ها در طول کانال های بدن، هماهنگی انرژی را در بدن باز می گرداند. متعادل کردن ناهماهنگی انرژی باعث بهبودی و بازگشت به هموستاز می‌شود.

از اولین جلسه طب سوزنی خود چه انتظاری دارید

پس بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟

با هدف قرار دادن نقاط طب سوزنی، به بدن کمک می‌کند تا آرام شود و روند بهبودی را تسریع کند. پس از اتمام جلسه، مطمئن شوید که همه چیز را آسان کرده، استراحت کافی داشته باشید و از خود لذت ببرید. انجام این مراحل پس از انجام درمان طب سوزنی می‌تواند به اطمینان از تجربه و نتیجه مثبت کمک کند:

استراحت کافی داشته باشید

استراحت پس از درمان به معنای واقعی کلمه به معنای دراز کشیدن در تمام طول روز نیست، بلکه به معنای آسان گرفتن آن است. از فعالیت‌های بدنی سنگین و بیدار ماندن تا دیر وقت در شب خودداری کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت کرده اید. در حالی که برخی پس از جلسه با تکان‌هایی از انرژی مواجه می‌شوند، تمرین ‌کنندگان توصیه می‌کنند از این تقویت لذت ببرند زیرا ممکن است در روزهای بعد به آن نیاز داشته باشید. اجازه دادن به بدن برای استراحت پس از درمان به بازیابی سلامت جسمی و عاطفی با شروع درمان کمک می‌کند. برای به حداکثر رساندن آرامش پس از طب سوزنی، یک جلسه ماساژ درمانی را برنامه‌ریزی کنید.

استراحت کافی داشته باشید

اعمال گرما

آیا از گرما استفاده کنم یا یخ؟ این یکی از شایع ترین نگرانی‌های بیماران طب سوزنی است که به دنبال تسکین درد هستند. پزشکان طب سوزنی اعمال گرما را در ناحیه آسیب دیده توصیه می‌کنند.

طبق روش پزشکی چینی، بیشتر شرایط دردناک اغلب به دلیل رکود انرژی یا چی ایجاد می‌شود. وقتی انرژی بدن مسدود می‌شود، منجر به درد و ناراحتی می‌شود. استفاده از گرما به خلاص شدن از شر انسداد و تقویت گردش خون و چی کمک می‌کند. از سوی دیگر، یخ اثر معکوس دارد زیرا باعث راکد شدن انرژی و خون و همچنین کند کردن روند بهبودی می‌شود.

ماساژ بگیرید

انجام ماساژ درمانی پس از طب سوزنی، بدن را در حالت آرامش بیشتری قرار می‌دهد و به کاهش تنش عضلانی کمک می‌کند. با این حال، از ماساژ درمانی عمیق خودداری کنید زیرا می‌تواند درد بیشتری ایجاد کند و اثرات طب سوزنی را از بین ببرد.

ماساژ بگیرید

به ورزش سبک بروید

برخی از بیماران تعجب می‌کنند که آیا می‌توانند پس از جلسه طب سوزنی، تمرینات خود را از سر بگیرند. در حالی که انجام ورزش های سبک می‌تواند اثرات طب سوزنی را تقویت کند، حتما ملایم باشید. اگر به طور منظم می‌دوید، سعی کنید در روز و روز بعد از درمان پیاده‌روی کنید. از انجام تمرینات پیشرفته یوگا خودداری کنید. روز طب سوزنی بهترین روز برای پرداختن به فعالیت‌های اضافی نیست.

به ورزش سبک بروید

از قهوه و الکل خودداری کنید

پس از جلسه طب سوزنی، بدن سموم را در سیستم ترشح می‌کند. نوشیدن آب زیاد به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. پس از طب سوزنی از نوشیدن قهوه و الکل خودداری کنید زیرا می‌توانند باعث کم آبی بدن شوند. همچنین، هم قهوه و هم الکل باعث از دست دادن هوشیاری بدن می‌شود. هدف طب سوزنی ارتقای وضوح و آگاهی بهتر از احساس ماست. مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند حواس را کاهش دهد در حالی که قهوه می‌تواند به طور کاذب آن‌ها را تقویت کند. از این رو، هر دو نوشیدنی می‌توانند اثرات طب سوزنی را جبران کرده یا بپوشانند. به همین دلیل بهتر است یک یا دو روز بعد از طب سوزنی از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

غذاهای سالم بخورید

طب سوزنی سموم را از بدن آزاد می‌کند. خوردن غذاهای سالم به افزایش مزایای طب سوزنی کمک می‌کند. مصرف غذاهای ناسالم مانند غذاهای فرآوری شده و قندها می‌تواند سموم را بازگرداند. غذاهای مملو از آنتی اکسیدان ها و فیبرها و آن‌هایی که خواص درمانی ثابت شده دارند مانند کورکومین را انتخاب کنید. غذاهای سالم تغذیه مناسبی را برای بدن فراهم می‌کند که باعث بهبود مداوم بدن پس از طب سوزنی می‌شود. وقتی غذاها را به این شکل می بینیم، کمتر مجذوب فست فودها و سایر مواد غذایی مضر می‌شویم.

تلویزیون را خاموش کن

چی متعادل به ذهن کمک می‌کند آرام تر و شفاف‌تر شود و سیستم عصبی سمپاتیک را تنظیم کند (پاسخ جنگ یا گریز). پس از طب سوزنی این امکان را می‌دهد که از دنیای شلوغی که در آن زندگی می کنید لذت ببرید. کلیک کردن روی تلویزیون به معنای تماشای فلش های خبری، تبلیغات بی وقفه و شنیدن صدای جیغ کارشناسان و سر و صدای بیشتر است. دور ماندن از تلویزیون به معنای افزایش حالت سعادت ست.

به اثرات آن توجه داشته باشید

پس از اولین جلسه طب سوزنی، حتما به موارد خاصی مانند عوارض جانبی و تجربه‌ای که بعداً احساس کردید توجه کنید. این یادداشت‌ها به متخصص طب سوزنی بازخورد ارزشمندی برای جلسات آینده می‌دهد. همچنین به پزشک اجازه می‌دهد تا برنامه درمانی را تنظیم کند و پیشرفت و اثربخشی درمان را اندازه‌گیری کند. این یادداشت‌ها همچنین به متخصص طب سوزنی اجازه می‌دهد تا به سوالات پاسخ دهد، نگرانی‌ها را در صورت بروز عوارض ناخواسته کاهش دهد و دانش خود را به اشتراک بگذارد.

مراقبت مناسب پس از درمان طب سوزنی به بدن و ذهن این امکان را می‌دهد که ارتباط بهتری داشته باشند و با یکدیگر هماهنگ باشند. وقتی صحبت از مراقبت خوب از بدن و ذهن می‌شود، چندین مسیر مختلف وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید و اهمیت آن‌ها را نمی‌توان اغراق کرد. مراقبت‌های بعدی تضمین می‌کند که مزایای طب سوزنی را به حداکثر می‌رسانید.

بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟ نتیجه گیری

طب سوزنی ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما برای بسیاری از افراد، به درمان شرایط مختلف و افزایش سلامت کلی آن‌ها کمک می‌کند. اگر علاقه‌مند به امتحان طب سوزنی هستید، مطمئن شوید که یک کلینیک سلامت و تندرستی قابل اعتماد را پیدا کنید که خدمات طب سوزنی با کیفیت ارائه می‌دهد. چه مدت طول می‌کشد تا طب سوزنی عمل کند؟ با صحبت با یک متخصص طب سوزنی با تجربه پاسخ‌ها را بیابید و یاد بگیرید که چگونه می‌توانید از طب سوزنی درمانی بهره‌مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان