همه چیز درباره برنامه تمرینی اسپارک

بهترین تغذیه قبل و بعد از آب درمانی
بهترین تغذیه قبل و بعد از آب درمانی ( چهار پیشنهاد فوق العاده)
6 خرداد 1403
10 بهترین مرکز برای ماساژ spa(+ نظرات)
7 خرداد 1403
همه چیز درباره ی برنامه تمرینی اسپارک
3
(2)

نتایج تحقیقات نشان داده کودکان کم توان ذهنی در تمام آیتم های مهارت حرکتی نسبت به همسالان شخصی و اجتماعی خود رنج می‌برند. برای این کودکان تمرینات اثر بخش اسپارک را در نظر گرفته اند، چون مشکلات حرکتی، یکی از موارد شایع در افراد دارای اختلالات اوتیسم به شمار می آید با وجود پیشرفت علم  نا هنجاری های ذهنی همواره یکی از موارد اصلی پیش روی انسان ها است و افراد کم توان ذهنی در مهارت های حرکتی بسیار ضعیف هستند و نسبت به همسالان خود در آیتم های حرکتی نمرات پایین تری را کسب کرده اند، به همین خاطر در این مقاله تاثیر برنامه تمرینی اسپارک بر بهبود مهارت های حرکتی افراد کم توان ذهنی یا همان اوتیسم رابررسی می کنیم، پس تا پایان با ما باشید.

تاثیر تمرینات اسپارک بر افراد دارای اختلال اوتیسم

مطالعات متعدد درباره ی برنامه تمرینی اسپارک با اوتیسم نشان داده اس، که این تمرینات اسپارک می تواند به طریق مختلف به کودکان اوتیسم کمک کند تاثیرات مثبت  شامل:

  • بهبودمهارت های اجتماعی آن ها
  • بهبود مهارت حرکتی آن ها
  • کاهش کلیشه ها
  • افزایش رفتار های مفید درکارها
  • تقویت قدرت واستقامت
  • هماهنگی در کار
  • رشد آگاهی بدن

تاثیر برنامه ی تمرینی اسپارک روی کودکان بیش فعال و کم توجه

در این بخش به اثر بخشی از برنامه ی تمرینات اسپارک  بر تمرکز و حافظه در این اختلال می پردازیم  در یک مدرسه از دختران کلاس سوم که ده نفر آنها کم توجه و بیش فعال بودند، در نظر گرفته شدند و به دو گروه پنج نفری تقسیم شدند یکی گروه آزمایش که تحت تمرینات اسپارک قرار گرفتند به مدت هشت هفته و هفته ای سه جلسه ی چهل دقیقه ای و گروه دوم به نام گروه کنترل هیچ برنامه تمرینی اسپارک دریافت نکردند، سپس مشاهده شد که گروه آزمایش پیشرفت بهتری داشتند ، اثرات مثبت تمرینات  اسپارک تا حدود زیادی مشخص شد.

تاثیر تمرینات اسپارک بر مهارتهای حسی و حرکتی در کودکان دارای اختلال هماهنگی رشد

اختلال هماهنگی رشدی یکی از شایع ترین اختلالات تاثیر گذار بر روی کودکان 5تا 8 ساله می باشد. در این تحقیق از بین 80 کودک دارای اختلال هماهنگی رشدی در تهران صورت گرفت 20 نفر آن ها با استفاده از آزمون های غربالگری و به دوگروه ده نفری تقسیم شدن یکی گروه آزمایش که برنامه ی حرکتی اسپارک را هشت هفته و هر هفته سه جلسه ی 45 دقیقه ای انجام دادند و گروه گروه کنترل هیچ برنامه تمرینی اسپارک دریافت نکرد تحقیق به صورت پیش آزمون و پس آزمون بود و پس از این آزمون ها مشخص شد که گروه آزمایش تفاوت های معنی دار داشته و می توان نتیجه گیری کرد، برنامه ی حرکتی اسپارک می تواند باعث بهبود کارکرد های ادراکی حرکتی در کودکانی که دارای اختلال رشدی هستند، می شود. از این رو استفاده از برنامه تمرینی اسپارک در مدارس و مهد های کودک برای کودکان دارای اختلال رشدی توصیه می شود و باعث بهبود کارکرد های حرکتی آن ها می شود.

تاثیر یک دوره تمرینات اسپارک بر روی راه رفتن کودکان کم توان ذهنی

تحقیقاتی که روی 40 دانش آموز 10 تا 12 ساله انجام شد آن ها را به دو گروه 20 نفری تقسیم کردند . یکی گروه کنترل که هیچ برنامه تمرین اسپارکی دریافت نکردند و دیگری گروه آزمایش که به مدت 12 هفته و هر هفته سه جلسه در تمرینات اسپارک شرکت کردند طی پیش آزمون و پس آزمون هایی که صورت گرفت  نتایج را بررسی کردند و متوجه شدند دانش آموزانی که تمرینات اسپارک را دریافت کردند، تفاوت چشم گیری دارند در سرعت راه رفتن و پهنای گام آن ها اثر بخش بوده است، پس به این نتیجه رسیدند که این تمرینات اسپارک برای بهبود راه رفتن دانش آموزان کم توان مناسب می باشد.

مقایسه ی تمرینات اسپارک و بازی ویدیویی فعال بر علائم اوتیسم در کودکان 6 تا 8 ساله

مطالعات زیادی نشان داده است فعالیت های بدنی تاثیرات مثبتی بر علائم اوتیسم دارد، از این رو می توان نتایج تمرین آسپارک و بازی ویدیویی فعال روی کودکان 6 تا 8 ساله را که دارای اوتیسم هستند را بررسی کرد. این کودکان به سه قسمت تقسیم می شوند، یکی گروه آزمایش که تمرینات اسپارک را در 5 هفته، هفته ای دو جلسه ی یک ساعته دریافت کرده اند، گروه کنترل هیچ تمرین اسپارک و بازی ویدیویی دریافت نکردند و گروه بازی که در مدت چهار هفته هفته ای سه بار بازی ویدیویی فعال را دریافت کرده اند و طی آزمون هایی که قبل و بعد از این تحقیق صورت گرفته نشان می دهد، ابتدا گروه آزمایش پیشرفت بیشتری نسبت به گروه های دیگر داشته است. سپس گروه بازی هم نسبت به گروه کنترل پیشرفت هایی داشته، ولی نه به اندازه ی گروه آزمایش، پس گروه آزمایش پیشرفت چشم گیر تری داشته است.

مقایسه ی تمرینات اسپارک با برنامه ی آموزشی ژیمناستیک متناسب با رشد کودکان 6 تا 8 ساله

90 کودک 6 تا 8 ساله از سطح مدارس تهران انتخاب شدند، گروه آزمایش تحت تمرینات اسپارک قرار گرفتند به مدت یک سال هر هفته دو جلسه ی نیم ساعتی، گروه دوم به مدت یک سال هفته ای دو جلسه تحت تمرینات ژیمناستیک قرار گرفتند و گروه سوم گروه کنترل هیچگونه برنامه تمرینی اسپارک و برنامه ی ژیم ناستیک دریافت نکردند و در این تحقیق باز هم مشخص شد، کودکان گروه آزمایش که تحت تمرینات اسپارک بودند، در مهارت های بنیادی و جا به جایی نسبت به سایر گروه ها پیشرفت بیشتری داشتند. بعد گروه ژیمناستیک هم نسبت به گروه کنترل پیشرفت هایی داشتند.

بررسی تاثیر برنامه حرکتی اسپارک و موسیقی بر رفتار های کودکان اوتیسم

20 کودک اوتیسم 5 تا 10 ساله ابتدا رفتار های کلیشه ایه آن ها توسط مقیاسی سنجیده می شود، 24 جلسه تحت انجام برنامه اسپارک و هشت جلسه موسیقی در هر هفته سه جلسه ی 45 دقیقه ای انجام شد و در پایان دوباره رفتار های کلیشه ای آن ها سنجیده شد نتایج نشان می دهد، که برنامه ی حرکتی اسپارک و موسیقی می تواند در کاهش رفتار های کلیشه ای کودکان اوتیسم تاثیر گذار باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم آخرین اطلاعات در زمینه تمرینات اسپارک برای افراد دارای اختلالات اوتیسم را در اختیار شما قرار دهیم. با وجود مشکلات در مسیر بهبود شرایط فرد مبتلا به اوتیسم، اثرات تمرینات اسپارک بسیار امیدوار کننده است و اقدام به موقع می تواندشرایط زندگی این افراد را تغییر جدی دهد اطلاعات بروز و آشنایی با تمرینات اسپارک برای بهبود شرایط افراد مبتلا به اوتیسم وافراد سالم نیز بسیار مفید خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان