برای ضعف عضلات چه بخوریم

از کجا بفهمیم آرتروز گردن داریم
از کجا بفهمیم آرتروز گردن داریم
3 دی 1401
درمان انحراف مچ پا در کودکان
درمان انحراف مچ پا در کودکان
5 دی 1401
برای ضعف عضلات چه بخوریم
4
(24)

برای ضعف عضلات چه بخوریم ؟ عضلات یکی از اجزای کلیدی بدن ما هستند که حجم قابل توجهی از بدن را تشکیل می دهند و کارکرد مهمی در اندام ما دارند. به طور کلی از وظایف اولیه عضله در بدن می توان به شکل دهی آن و کمک به حرکت اشاره کرد.

حالا اگر این عضلات دچار ضعف شوند چه اتفاقی می افتد؟ این ضعف می تواند معانی و شکل های متفاوتی و همین طور شدت و ضعف مختلفی نیز داشته باشد. این ضعف عضلانی می تواند به معنی خستگی، کاهش قدرت و یا ناتوانی باشد.

برای ضعف عضلات چه بخوریم

از طرفی این ضعف می تواند بر اثر دلایل متعددی باشد. در اینجا این عوامل را به اختصار نام می بریم. ضعف یا گرفتگی عضلانی ممکن است بر اثر یک بیماری اتفاق بیفتد. این ضعف ممکن است بر اثر کوفتگی و فرسودگی نیز باشد. از دیگر دلایل این معضل نداشتن تحرک کافی است. شما می بینید بیمارانی که به مدت طولانی بستری شده اند، ممکن است از این مشکل رنج ببرند. اتفاقاتی طبیعی مانند افزایش سن و بارداری نیز مسلما در تحلیل رفتن عضلات بی تاثیر نیستند. حتی ممکن است عفونتی در بدن ایجاد شود و باعث ضعف عضله شود. این دلایل از عمده ترین علل ضعف عضله هستند.

راه درمان ضعف عضلات چیست؟

خب مسلما هر کدام از موارد و عللی که قبلتر ذکر شد نیازمند مراقبت های خاص خود است و با توجه به شدت این عارضه راه های درمانی متفاوت است. مثلا ممکن است کسی نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد و یا کسی به سراغ ورزش برود. در کنار این راه ها، راه مهمی نیز هست و آن چیزی جز خوردن خوراکی های مفید برای ضعف عضلات نیست. از آنجایی که در عنوان مقاله گفتیم برای ضعف عضلات چه بخوریم، در این مقاله این خوراکی ها را عنوان می کنیم و راجع به آنها توضیح می دهیم.

داروها، درمان ضعف عضلات

داروها را به عنوان اولین خوراکی ها باید در نظر بگیریم. توجه کنید که نمی توانید داروهای مرتبط با این عارضه ها را با تشخیص خود بخورید و حتما نیاز است تا پزشک تجوز کند.

ویتامین D

تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که سطح بالاتری از ویتامین دی در بدن داشتند، دردهای کمتری به سراغ آنان می آید و بدن مقاومتری دارند. ممکن است این خوراکی ها خیلی سریع عمل نکنند اما حتما در طولانی مدت به قوت عضلات کمک شایانی خواهند کرد. به طور مثال انواع ماهی ها می توانند منبع بسیار غنی ویتامین دی باشند.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ که معمولا در ماهی ها و روغن های ماهی نیز بسیار یافت می شوند،‌ می توانند کمک شایانی به کاهش درد و التهاب بکنند. علاوه بر تسکین علایم درد می توانند خستگی را به مراتب کاهش دهند. به طور کلی نیز این دسته از خوراکی ها برای سلامت عمومی بدن ما ضروری هستند. تلاش کنید که برای عضله سازی از ماهی ها استفاده کافی ببرید. به طور مثال ماهی سالمون، شاه ماهی و روغن کبد ماهی از این دسته هستند و باید آنها را دریابیم.

ویتامین B موثر برای ضعف عضله

گروه بسیار مهم و گسترده ویتامین های بی برای ساز و کارهای مختلف بدن بسیار ضروری و مفید هستند. در اینجا عضله سازی نیز به امتیازات این گروه افزوده می شوند. اکثر ویتامین های گروه بی مانند ب۶، ب۱ و ب۱۲  می توانند در تسکین درد و تقویت عضلات چاره ساز و موثر باشند. از منابع درجه یک این ویتامین می توان به تخم مرغ، ‌سینه مرغ، گوشت گاو و سینه بوقلمون اشاره کرد.

ویتامین بی.

در این مقاله سعی کردیم بگوییم که برای ضعف عضلات چه بخوریم و از چه گروه خوراکی هایی استفاده کنیم که به بدن ما بیشترین کمک را جهت عضله سازی و تقویت عضلات بکند. امیدواریم استفاده کافی برده باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان