اسکولیوز و تغذیه

فعالیت بدنی در مردان
فعالیت بدنی در مردان
20 آبان 1399
درمان اسکولیوز خفیف
درمان اسکولیوز خفیف
27 آبان 1399
اسکولیوز و تغذیه
3.6
(31)

عدم اصلاح تعادل ژنتیکی، انتقال دهنده عصبی و هورمون و رژیم غذایی ضعیف به پیشرفت اسکولیوز کمک می‌کند. بهبود تغذیه و مکمل‌ها می‌تواند به شما یا فرد مبتلا به اسکولیوز کمک کند. مطالعات متعددی نشان داده‌اند كه كمبودهای غذایی قطعاً در اسكولیوز تأثیر دارند، اما اغلب باعث كاهش روند اسکولیوز نمی‌شوند. یک رژیم غذایی ناسالم، سطح پایین مواد معدنی خاص در بدن و عدم تعادل هورمون و یا انتقال دهنده عصبی همه، می‌توانند در پیشرفت اسکولیوز نقش داشته باشند. با این حال، تغذیه ضعیف باعث اسکولیوز ایدیوپاتیک نمی‌شود. کودکان یا استعداد ژنتیکی دارند یا ندارند، اما مطالعات پیشرفت بیماری اسکولیوز را با کمبودهای تغذیه‌ای پیوند می‌دهند.

اسکولیوز یک بیماری عصبی-هورمونی با ویژگی ژنتیکی است که ممکن است پیشرفتی کند یا سریع داشته باشد. به طور معمول، مغز فرد پیام‌هایی را به عضلات می‌فرستد و به آن‌ها می‌گوید كه به هنگام رشد، ستون فقرات را صاف كنند؛ اما هنگامی که فرد اسکولیوز دارد، مغز متوجه نمی‌شود که وضعیت بدن مطابقت ندارد، بنابراین این پیام‌ها را ارسال نمی‌کند. این ارتباط نادرست، همراه با عوامل محیطی مانند تغذیه ضعیف یا ورزش‌های خاص، می‌تواند باعث پیشرفت اسکولیوز شود. اصلاح نواقص هورمونی و انتقال‌دهنده‌های عصبی باعث بهبود درمان می‌شود. مطالعات اروپایی پیشرفت اسکولیوز را با کمبود هورمون‌ها و عدم پاسخ مغز به این هورمون‌ها و یا انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط می‌کند. این هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی شامل سروتونین، ملاتونین، کالمودولین، لپتین و هورمون‌های رشد مانند استروژن هستند. مغز از طریق انتقال‌دهنده‌های عصبی با بدن ارتباط برقرار می‌کند. انتقال‌دهنده‌های عصبی عملکردهای مختلفی در مغز دارند از جمله کنترل جریان پیام از مغز به بدن. در صورت کمبود انتقال‌دهنده‌های عصبی فرد، این جریان ارتباطات می‌تواند تسریع، با تأخیر یا مسدود شود. یک کیت تست انتقال دهنده عصبی می‌تواند کمک کننده باشد. برای یافتن و تصحیح عدم تعادل هورمونی در فرد از رژیم‌های غذایی مناسب اسکولیوز استفاده می‌شود. از آنجا که انتقال‌دهنده‌های عصبی معمولاً اسیدهای آمینه و ویتامین‌های خاص B هستند، مکمل‌ها می‌توانند بیشتر عدم تعادل مانند کمبود سروتونین را برطرف کنند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

سروتونین برای کنترل صحیح وضعیت پویای بدن بسیار مهم است. به علاوه، بدن سروتونین را به ملاتونین تبدیل می‌کند که این یکی دیگر از نقص‌های مرتبط با اسکولیوز است. اسیدهای آمینه می‌توانند هر دو عدم تعادل هورمون را اصلاح کنند. این باعث تقویت مجدد عصب عضلانی می‌شود که پیشرفت اسکولیوز را متوقف می‌کند. برنامه آموزش پاسخگویی خودکار در توان‌بخشی از تمرینات خاصی برای ایجاد حافظه عضله ناخودآگاه جدید استفاده می‌کند. رژیم تغذیه‌ای مناسب نتایج و استقامت این برنامه را بهبود می‌بخشند.

بسیاری از مکمل‌های بدون نسخه به درمان اسکولیوز کمک می‌کنند. یک مطالعه منتشر شده توسط ویلی نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران اسکولیوز ایدیوپاتیک نیز دارای سلنیوم پایین‌تر از حد معمول هستند و آزمایشات نشان داده است که فرد مبتلا به اسکولیوز است. بیماران مقادیر زیادی سیتوکین (نوعی پروتئین کوچک) به نام استئوپنتین (OPN) دارند که رشد استخوان را تنظیم می‌کند. اگر کودک شما کمبود سلنیوم داشته باشد، ممکن است باعث بالا رفتن سطح OPN و رشد غیر طبیعی استخوان شود.

سایر مکمل‌های مورد بررسی بعد از غربالگری تغذیه‌ای عبارت‌اند از:

اینفلاونوئیدها. این داروهای تسکین دهنده درد گیاهی، گیاهان آیورودایی مانند زنجبیل و زردچوبه را با بیوفلاونوئیدهای لیمو و ویتامین C ترکیب می‌کنند. گیاهان ضد التهابی به پایین آمدن پاسخ استرس بدن کمک می‌کنند، در حالی که ویتامین C به حمایت از ماهیچه‌ها و بافت پیوندی که ستون فقرات را در محل نگه می‌دارد کمک می‌کند.

پروبیوتیک که باعث تقویت باکتری‌های سالم در روده می‌شود نیز برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در کمک به عملکرد مغز و ساخت ماده خاکستری دارند.

اسکولیوز در اثر قطع ارتباط بین مغز و ماهیچه‌ها ایجاد می‌شود، درمان مؤثر نیاز به آموزش مجدد مغز برای اصلاح نقص وضعیتی دارد و امگا 3 به پشتیبانی از این فرآیند کمک می‌کند. پروبیوپلکس این ترکیب پروبیوتیکی و پروتئینی باعث رشد باکتری‌های سالم موجود در روده می‌شود که در نهایت سلامت استخوان‌ها را به دنبال دارد. برخی از انواع باکتری‌های روده بر نحوه سوخت و ساز بدن تأثیر می‌گذارند و منجر به از دست رفتن تراکم استخوان می‌شوند.

کلاژنیک این ترکیب منحصر به فرد از اسیدهای آمینه با فرم آزاد، مواد معدنی کلیدی و سایر مواد مغذی به حمایت از بافت همبند سالم که به رشد و مقاومت حرکتی فرد کمک می‌کند.

ویتامین D3. ویتامین D نقش مهمی در کمک به بدن در جذب کلسیم دارد که برای افزایش تراکم استخوان لازم است. همچنین از متابولیسم و همچنین عملکردهای عصبی پشتیبانی می‌کند. ترکیب این ویتامین‌ها، کلسیم و اسیدهای آمینه باعث بهبود سلامت کبد و عملکرد کلیه می‌شود. کبد سالم اجازه جذب ویتامین‌های D، E، K و A را می‌دهد. با داشتن رژیم غذایی مناسب و مکمل‌های غذایی، بیماران مبتلا به اسکولیوز می‌توانند در حالی که برخی از عواملی که باعث پیشرفت این بیماری می‌شوند را از بین ببرد و باعث بهبودی در درمان می‌شود.

بهبود رژیم غذایی کلی نیز برای پشتیبانی از اسکولیوز مهم است.

علاوه بر اصلاح هورمون فرد و عدم تعادل غذایی، می‌توانید رژیم غذایی خانواده خود را نیز برای فرد مبتلا به اسکولیوز استفاده کنید و خطر پیشرفت اسکولیوز را کاهش دهید. این پیشنهاد‌ها در رژیم غذایی برای هر کسی، همراه با اسکولیوز یا بدون آن، مناسب است.

خوردن غذاهایی که مواد مغذی کمی دارند و یا دارای مواد افزودنی شیمیایی و مواد نگهدارنده هستند، می‌توانند منجر به کمبودهای غذایی شوند و باعث التهاب مزمن شوند. التهاب یک واکنش استرسی است که باعث می‌شود بدن سیتوکین ها را آزاد کند و این باعث پوکی استخوان می‌شود. تعداد آن در استخوان‌های شما به حدی است که افراد دارای شاخص‌های بالای التهاب، 73 درصد از شکستگی‌های لگن رنج می‌برند. همچنین عضلات شما را کاهش می‌دهد و عضلات ضعیف، برای نگه‌داشتن ستون فقرات دشواری بیشتری دارند. علاوه بر این، بسیاری از این غذاها استخوان‌ها و ماهیچه‌ها را از مواد مغذی لازم برای درمان مؤثر اسکولیوز محروم می‌کنند. به عنوان مثال، نمک باعث دفع بیش از حد کلسیم از طریق کلیه‌ها می‌شود، در حالی که شکر و سودا توانایی بدن را در جذب کلسیم مهار می‌کنند.

الکل باعث کاهش توده استخوانی شده و تشکیل استخوان را محدود می‌کند، در حالی که کافئین در حقیقت کلسیم استخوان‌ها را با سرعت 6 میلی گرم کلسیم از دست رفته به ازای هر 100 میلی گرم کافئین مصرف می‌کند.

پزشکان همچنین محدود کردن میوه و مرکبات و سبزیجات (از جمله آب گوجه‌فرنگی) را توصیه می‌کنند، اسید سیتریک که از آن می‌تواند باعث شود بدن کلسیم را از استخوان‌ها به خون منتقل کند، باعث می‌شود ساختار اسکلتی ضعیف شود.

فرمول Scoli StrongBone مخصوص بیماران مبتلا به اسکولیوز طراحی شده است. به نظر می‌رسد از بین بردن تمام مواد غذایی و مواد افزودنی مرتبط با سلامت در پیشرفت اسکولیوز بسیار زیاد است. ممکن است متوجه نشوید که نمک، شکر و مواد افزودنی در غذای شما پنهان شده‌اند. پس به جای آرد سفید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تری مانند آرد غلات باشید. هرچقدر ممکن است میوه و سبزیجات ارگانیک بخرید. غذاهای غیر ارگانیک غالباً دارای سموم دفع آفات، سرطان‌زاها، اخلال‌کننده‌های هورمونی، نوروتوکسین‌ها و سموم رشدی هستند که با مشکلات سلامتی و بیماری ارتباط دارند.

جلوگیری از مصرف مواد غذایی زیر:

گوشت خوک

الکل

آرد سفید

نوشابه، هم به طور مکرر و هم در رژیم غذایی

سویا، از جمله شیر سویا و تمام محصولات سویا

قهوه و چای، چای‌های گیاهی اشکالی ندارد

شکر، استویا یک جایگزین عالی است

نمک، مقادیر متوسط نمک دریا بد نیست

شکلات، مقادیر کمی از شکلات تلخ خوب است

غذاهای روغنی و سرخ شده، مخصوصاً از رستوران‌های فست فود

شربت ذرت، همچنین شربت ذرت فروکتوز بالا، شربت ذرت کریستالیزه شده و آگاو

گوشت‌های آماده بسته بندی شده، آن‌ها حاوی مواد افزودنی و مواد نگهدارنده زیادی هستند

شیرین‌کننده‌های مصنوعی، از جمله NutraSweet،

Splenda، Equal، Aspartame، ساکارین،

Neotame، Acesulfame و ساکارز

مواد غذایی محدود در استفاده:

میوه‌های خانواده مرکبات

آب مرکبات، از جمله آب گوجه‌فرنگی

غذاهایی که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید:

میوه‌های تازه

سبزیجات تازه

گوشت‌های ارگانیک

مداخله زود هنگام برای جلوگیری از پیشرفت اسکولیوز بسیار مهم است.

این شامل آزمایش ژنتیکی است که احتمال پیشرفت اسکولیوز در فرد، آموزش پاسخگویی خودکار و آزمایش انتقال دهنده عصبی را نشان می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

2 Comments

  1. خیلی ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان