آیا کایروپراکتیک دیسک کمر را درمان می کند؟

آرتریت روماتوئید چگونه مچ دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟
7 شهریور 1401
کمردرد شدید نشانه چیست؟
9 شهریور 1401
3.6

بهتر است بدانید ستون فقرات انسان 26 مهره دارد و توسط صفحاتی که به آنها دیسک کمر می گویند، از هم جدا می شوند. برخی اوقات دیسک از بخش عقبی درگیر فتق یا بیرون زدگی می شود. این امر موجب درد در کمر و پا می شود. در این نوشتار قصد داریم به سوال آیا کایروپراکتیک دیسک کمر را درمان می کند؟ پاسخ دهیم.

آیا بدون جراحی می توان دیسک کمر را درمان کرد؟

پیش از اینکه به سوال آیا کایروپراکتیک دیسک کمر را درمان می کند؟  پاسخ دهیم بهتر است بدانید درمان های غیر جراحی دیسک کمر به سه گروه تقسیم بندی می شوند:

• درمان هایی که به وسیله پمادها و داروها صورت می گیرد. به این نوع درمان ها، درمان های طبی می گویند.
  • درمان هایی که متخصص حرفه ای توصیه می کند، مانند کشش کمری، ماساژ، مانیپولاسیون و لیزر
  • درمان های غیر جراحی که در گروه سوم قرار می گیرند، شامل درمان های پیشرفته تر می شوند مانند: تزریق مواد ضد التهاب در درون مفاصل ستون فقرات. اگر دیسک پاره شود یا به ریشه های عصبی فشاری وارد شود، مواد درون دیسک آزاد می شود. تمام این مواد موجب التهابات شدید می شوند. التهاب به معنای ورم میکروسکوپی در یکی از اعضای بدن مثل زانو یا کمر می باشد.

آیا کایروپراکتیک دیسک کمر را درمان می کند؟

در این بخش به سوال مهم آیا کایروپراکتیک دیسک کمر را درمان می کند؟ پاسخ می دهیم. درمان های اساسی کایروپراکتیک که به آن درمان های دستی نیز می گویند، یکی از درمان های مهم برای درمان دیسک کمر است. کایروپراکتور در آغاز  از بیمار در مورد سابقه پزشکی او سوالاتی می پرسد. پس از آن معاینه بدنی صورت می گیرد. امکان دارد کایروپراکتور از تصویربرداری تشخیصی و آزمایشات آزمایشگاهی نیز استفاده نماید. زیرا باید مشخص شود که آیا کایروپراکتیک برای درمان کمر درد بیمار مناسب می باشد یا خیر. برنامه درمانی که کایروپراکتور تعیین می کند شامل مانیپولاسیون ستون فقرات یا دستکاری است. در این مرحله باید کایروپراکتور مفاصل را دستکاری کند و برای بهبود دامنه و کیفیت حرکت از یک نیروی کنترل کننده استفاده کند. هدف این نوع روش درمانی جلوگیری از آسیب، کاهش درد و بهبود عملکرد بیمار می باشد.

درمان دیسک کمر با کایروپراکتیک

معاینه در کایروپراکتیک دیسک کمر

معاینه در کایروپراکتیک دیسک کمر مثل معاینه های استانداردی است که پزشک انجام می دهد. متخصص کایروپراکتیک پس از معاینه بیمار نوع درمان تعیین می کند. معاینه اولیه کایروپراکتیک برای درمان مفاصل سه مرحله را شامل می شود، این مراحل مهم عبارتند از:

• مشاوره: در مرحله اول بیمار درباره شدت درد خود به متخصص کایروپراکتیک توضیحاتی ارائه می دهد. این توضیحات عبارتند از: 1. تایم بروز نشانه های بیماری 2. تمام مواردی که درد را تشدید می کنند، مانند: بلند کردن اشیاء و ایستادن مداوم 3. توصیف نشانه های بیماری مثل درد و سوزش.
  • همانطور که گفته شد بیمار در مرحله دوم شرح حال کامل بیماری را برای کایروپراکتور بازگو می کند. کایروپراکتور از بیمار سوالاتی در مورد عادات نامناسب غذایی، ژنتیک ، شغل و سابقه داشتن اختلالات مفاصل استخوانی می پرسد.
  • در مرحله آخر معاینه فیزیکی صورت می گیرد. متخصص از آزمایش های ویژه ای مانند عکس برداری اشعه ایکس استفاده می کند. او با استفاده از آزمایش ها ارزیابی لازم را ارائه می دهد.
درمان دیسک کمر با کایروپراکتیک

شیوه های درمان کایروپراکتیک

شیوه های درمان کایروپراکتیک عبارتند از:

• درمان کایروپراکتیک باعث آزاد شدن گازهای نیتروژن، دی اکسید کربن و اکسیژن می شود.
  • اگر بیمار عضلات بیمار درگیر گرفتگی باشد، با این روش به راحتی درمان می شود.
  • حرکت ستون مهره ها با این شیوه به خوبی درمان می شود.

سخن پایانی

در بخش قبلی به شیوه های درمان کایروپراکتیک اشاره کردیم. لازم به ذکر است بدانید متخصص کایروپراکتیک برای کاهش درد در قسمت دیسک کمر از یخ استفاده می کند. بهتر است از یخ به مدت زمان 10 الی 15 استفاده شود. پس از آن برای بازگشت بهتر جریان خون از حوله گرم و آب گرم استفاده می گردد.  کایروپراکتور پس از این مرحله برای بیمار خود برنامه استقامتی و کششی طراحی می کند.