آیا قوز پشت درمان میشود

برای تقویت زانو چه بخوریم؟
9 مهر 1401
تمرین بدنسازی فوتبال در خانه برای نوجوانان
11 مهر 1401
3.5

کیفوز یا قوزپشتی ، ستون فقرات فرد را گرد می‌کند، بنابراین کمر خمیده به نظر می‌رسد. همه افراد دارای مقداری گرد شدن ستون فقرات هستند. اما گرد شدن بزرگتر از حد معمول می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند درد و مشکلات تنفسی شود. در اینجا یک ویدئو توسط تیم دکتر گلشنی تهیه شده است که در آن به این سوال که آیا قوز پشت درمان میشود پاسخ خواهیم داد پیشنهاد می کنیم تا انتهای ویدئو را تماشا کنید.

آیا قوز پشت درمان میشود

پزشکان گاهی اوقات کیفوز یا قوز پشت را با بریس های پشت و فیزیوتراپی درمان می کنند. یک منحنی بزرگتر ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

علائم اصلی کیفوز عبارتند از:

• پشتی گرد و خمیده گاهی اوقات گرد شدن به سختی دیده می شود.
  • برخی از نوجوانان نمی توانند منحنی خود را با ایستادن صاف کنند.
  • برخی از نوجوانان مبتلا به کیفوز کمردرد دارند.
  • علائم کیفوز اغلب در طول جهش رشدی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد آشکار می شود.

انواع کیفوز یا قوز پشت چیست؟

سه نوع اصلی کیفوز وجود دارد:

• کیفوز مادرزادی: این بدان معناست که فردی با آن متولد شده است. حتی اگر از بدو تولد وجود داشته باشد، گاهی اوقات تا زمانی که یک نوجوان رشد زیادی نکرده باشد، به آن توجه نمی شود.
  • کیفوز پاسچرال: نوجوانانی که زیاد خم می‌شوند می‌توانند کمرشان گرد شود. ماهیچه ها و استخوان ها به قوز شدن عادت می کنند. نوجوانان مبتلا به این نوع کیفوز می توانند با ایستادن انحنای خود را صاف کنند.
  • کیفوز شوئرمن: در کیفوز شوئرمن، مهره ها مثلثی یا گوه ای شکل هستند. این باعث می شود ستون فقرات به سمت جلو خم شود. کودکان مبتلا به این نوع کیفوز قادر به صاف کردن انحنای خود با راست ایستادن نیستند.

کیفوز چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص کیفوز، پزشک یا پرستار موارد زیر را انجام می دهد:

• ستون فقرات را بررسی کنید: در حالی که ایستاده اید، از کمر خم شوید و دراز بکشید
  • گرفتن اشعه ایکس: برای دیدن منحنی

اگر کمر درد دارید یا متوجه گرد شدن قسمت بالای کمر شدید، با والدین خود در مورد ملاقات با پزشک صحبت کنید.