آیا فیزیوتراپی خوبه

15 اسفند 1401
آیا فیزیوتراپی خوبه
3.4

به جای پاسخ به این پرسش که آیا فیزیوتراپی خوبه، باید در اصل به فلسفه ایجاد تکنیک های فیزیوتراپی توجه کرد. فیزیوتراپی به عنوان یک رشته پزشکی، توانسته بسیاری از اختلالات و مشکلات اسکلتی، عصبی و ماهیچه ای بدن را درمان کند. شاخص ترین ویژگی فیزیوتراپی، پیشگیری از تشدید آسیب های جسمی است. کیفیت زندگی بیمارانی مثل ضایعه های نخاعی، فلج های مغزی، دیسک کمر و گردن، بیماران جراحی شده و سایر صدمات، به کمک فیزیوتراپی بسیار بهتر شده است.

اگر به نقش فیزیوتراپی در تسریع روند بهبودی بیماران دقت کنید، کاملا می توانید به پرسش آیا فیزیوتراپی خوبه، پاسخ مثبت داد. فیزیوتراپی یکی از بهترین روش های فوق العاده برای درمان و بازسازی عملکرد فیزیکی است. در حال حاضر در تمام کشورها، فیزیوتراپی برای بیمارانی که از آسیب های جسمی رنج می برند و مجبور هستند بهای سنگینی را برای روش های درمانی دیگر مثل دارو درمانی یا جراحی بپردازند، بهترین گزینه است.

تجربه بیمارانی که از متد فیزیوتراپی برای بهبود و تسکین درد های جسمانی خود استفاده می کنند، می تواند جواب آیا فیزیوتراپی خوبه، را به خوبی بیان کند. سال های زیادی است که تکنیک های فیزیوتراپی برای پیشگیری از عود مجدد دردها و آسیب های بیماران استفاده می شوند. اغلب بیماران داوطلبانه فیزیوتراپی را به عنوان یک شیوه درمانی کارآمد انتخاب می کنند؛ زیرا نتایج درخشان آن را در بهبودی انواع آسیب ها مشاهده کرده اند. بیماران گاهی فیزیوتراپی را یک گزینه درمانی مستقل در نظر می گیرند و گاهی نیز آن را به عنوان یک درمان مکمل به کار می برند.

آیا فیزیوتراپی خوبه؛ فواید فیزیوتراپی

بارزترین دلیلی که می توان با آن به پرسش آیا فیزیوتراپی خوبه، پاسخ داد، شمردن فواید و مزایای فیزیوتراپی است. وقتی که بتوانیم مهم ترین محاسن فیزیوتراپی را برای بیماران بازگو کنیم، آنان نیز دیگر درباره امتیازهای این روش درمانی دچار شبهه نخواهند شد.  از شاخص ترین مزیت های فیزیوتراپی می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

• کمک به یک خواب بدون درد: آیا فیزیوتراپی خوبه؟ بله فیزیوتراپی برای بیمارانی که سالها از بیماری های مزمن رنج می برند و از نظر روحی و فیزیکی دچار فرسایش شده اند، گزینه مناسبی است. این گروه از بیماران به خاطر درد های بدن، عمدتا خواب خوبی را تجربه نمی کنند، اما با فیزیوتراپی ناحیه آسیب دیده، با کاهش درد مواجه می شوند.
  • درمانی غیر دارویی: اغلب بیماران برای بهبود درد و مشکلات ناشی از بیماری، دارو و مصرف قرص های مسکن را کوتاه ترین راه می شناسند. دریغ از اینکه مصرف بی رویه قرص های مسکن عوارض جبران ناپذیری به بافت های بدن وارد می کند. با کمک روش درمانی فیزیوتراپی مثل منوال تراپی، ماساژ درمانی، طب سوزنی، الکتروتراپی، اولتراسوند و گرما یا سرمادرمانی خودتان را از شر عوارض دارویی خلاص کنید.
  • بهبود کیفیت و بازگشت به زندگی عادی: وقتی با انجام فیزیوتراپی، قدرت و توان جسمی خود را مجدد به دست می آورید، دیگر هرگز از خود نمی پرسید آیا فیزیوتراپی خوبه یا نه. برجسته ترین فایده فیزیوتراپی افزایش عملکرد و بهبود ناتوانی های جسمی است. وقتی تمام آسیب دیدگی های تان بهبود پیدا کنند، به راحتی می توانید به انجام فعالیت های روزانه خود، مشغول شوید.
  • رهایی از درد: شاخص ترین مزیت فیزیوتراپی، تسکین درد است. شما با استفاده از تکنیک های فیزیوتراپی، این فرصت را به دست می آورید که با انواع دردهای مزمن و حاد خداحافظی کنید.
  • عدم نیاز به روش های تهاجمی مثل جراحی: آیا فیزیوتراپی خوبه یا نه. می توان از کاهش نیاز بسیاری بیماران به انجام عمل های جراحی سنگین، مناسب بودن آن را مشاهده کرد.

هزینه های فیزیوتراپی نسبت به سایر روش های درمانی مثل دارو درمانی و عمل های جراحی کمتر است. با توجه به میزان آسیب دیدگی و نیاز، بیماران می توانند با قیمت های مناسب از خدمات فیزیوتراپی بهره مند شوند.

چرا فیزیوتراپی خوب است؟

چرا فیزیوتراپی خوب است؟ آسیب هایی که با فیزیوتراپی درمان می شود

چرا فیزیوتراپی خوب است؟ اگر به درمان انواع آسیب هایی که با فیزیوتراپی امکان پذیر شده است، توجه کنید، متوجه علت موفقیت روش های فیزیوتراپی در معالجه و بهبودی انواع مختلف بیماری های فیزیکی و عصبی خواهید شد. از جمله بیماری هایی که با فیزیوتراپی درمان آن ممکن شده، عبارت است از:

• آرتروز کمر و آرتروز گردن
  •  کمر درد
  • آسیب های پا مثل شکستگی ها، پارگی تاندون ها و رباط ها، مشکلات مفصلی
  • مشکلات زانو مثل حرکات مفصلی، ساییدگی، پارگی رباط صلیبی و مینیسک
  • دیسک کمر
  • درد های سیاتیک
  • رگ به رگ شدن و کشیدگی‌ها
  • اختلالات مربوط به مفصل‌ها
  • گردن درد
  • روماتیسم زانو و روماتیسم ستون فقرات
  • صدمات ناشی از ورزش مانند سندروم آرنج تنیس باز
  • مشکلات مربوط به سکته های مغزی، ضایعه نخاعی، پارکینسون، ام اس
  • مشکلات قلبی و ریوی
  • ·         برخی مشکلات زنان مثل اختلالات لگنی برای پیشگیری از بی اختیاری ادرار
  • بهبود مشکلات حرکتی و آسیب دیدگی در کودکان

جمع بندی مطالب

آیا فیزیوتراپی خوبه، یکی بحث انگیزترین سوالاتی است که قبل موفقیت تکنیک های فیزیوتراپی در درمان انواع آسیب های جسمی و عصبی، دهان به دهان می چرخید. بعد از اینکه بیماران زیادی با مشکلات حاد یا مزمن خداحافظی کردند یا در زمینه بیماری های اسکلتی مثل دیسک کمر، گردن، ستون فقرات، زانو، مفصل ها با فیزیوتراپی درمان شدند، دیگر بر کسی فواید فیزیوتراپی پوشیده نماند. انتخاب و ترجیح فیزیوتراپی برای درمان جایگزین برخی از متدهای درمانی مثل دارو و عمل جراحی شد. اطمینان به فیزیوتراپی زمانی بین بیماران بیشتر شد که از آن برای درمان مشکلاتی مثل سکته های مغزی، ضایعه های نخاعی و بیماری های ریوی و قلبی به کار رفت. به طور کلی فیزیوتراپی در بالا بردن کیفیت زندگی بیماران نقش فوق العاده ای داشته است.