آب درمانی در استخر

نظرات در مورد درمان پای پرانتزی در بزرگسالان
نظرات در مورد درمان پای پرانتزی در بزرگسالان
26 خرداد 1401
حرکات اصلاحی برای افتادگی شانه
حرکات اصلاحی برای افتادگی شانه
31 خرداد 1401
آب درمانی در استخر
3.5
(77)

آب درمانی در استخر به معنی انجام حرکات ورزشی با هدف خاصی در آب می باشد. انجام حرکات ورزشی در آب باعث می شود تا فشار اضافی که بر عضلات و مفاصل است برداشته شود و افرادی که دچار آسیب هستند، فشار کمتری را در انجام حرکات تحمل می کنند.

در آب درمانی بدن انسان به حالت شناور است و وزن بیشتری را در این حالت تحمل می کند. در نتیجه حرکاتی که در استخر آب تحت عنوان آب درمانی در استخر انجام می شود منجر به افزایش دما و فشار بر بدن می شود. در نتیجه گردش جریان خون و انعطاف پذیری عضلات و مفاصل تقویت می شود.

فواید آب درمانی

آب درمانی در استخر چیست؟

آب درمانی در استخر به عنوان درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. آب در درمان بسیاری از بیماری و عارضه ها استفاده می شود. نقش آب در گردش جریان خون بسیار مهم و حیاتی است. همچنین از آب درمانی در استخر برای تحریک فرایند های تنظیم حرارتی استفاده می شود.

انواع مختلفی از آب درمانی وجود دارد که برای بیماران بنا بر نوع عارضه تجویز می شود. از نمونه های رایج آب درمانی می توان به حمام های آب گرم استخر های آب سرد، آب درمانی در دریا، حمام های معدنی، ایروبیک در آب و دوش سوئیسی اشاره نمود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

هزاران سال پیش آب درمانی در طب ایرانی نیز انجام می شد که امروزه با پیشرفت علم و تحقیقات روش های نوینی نیز در تکامل روش های قدیمی ابداع شده اند. اما آب درمانی چگونه انجام می شود؟

بیماری هایی چون آرتروز یا ناراحتی های روماتیسمی و … از طریق آب درمانی مداوا می شوند. آب درمانی مانند شنا به نظر می رسد اما در واقع حرکات آن متفاوت است. همچنین بایستی دمای آب در استخر حدودا 33 تا 36 درجه سانتی گراد باشد.

لازم است تا تمامی حرکات فرد در آب تحت نظارت یک متخصص انجام شود. آب درمانی در استخر دارای اصولی است که باید برای دریافت نتیجه بهتر این اصول رعایت شوند. شناوری، فشار عمود بر سطح بدن، انسجام و اصطکاک و سرعت بیشتر از اصول مهم آب درمانی می باشند.

خواص آب درمانی در استخر چیست؟

آب درمانی برای درمان مشکلات کمر

آب درمانی در استخر به این صورت است که بدن در برابر محرک های سرد و گرم واکنش نشان می دهد. اثرات آب درمانی از طریق عصب ها به اعماق بدن منتقل خواهد شد. در نتیجه سیستم بدنی فرد افزایش پیدا می کند. تاثیر مثبتی بر هورمون های استرس دارد و بر هضم و جریان و گردش خون تاثیر می گذارد.

در نتیجه همه این تاثیرات حساسیت بدن به درد نیز کاهش می یابد. گرما برای تسکین درد و آرامش عضلات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل آب سرد برای تحریک و تقویت نیز استفاده می شود. در نتیجه برخورد این دو حالت تنش های ماهیچه ای به حداقل می رسد.

احساس بی وزنی در آب باعث آرامش و از بین رفتن احساس درد خواهد شد. استفاده از دوش آب گرم و پس از آن استفاده کوتاه از دوش آب سرد به نوعی ماساژ بدن است. این حرکت برای افزایش گردش جریان خون بسیار مفید است.

بیماری های بسیاری مانند التهاب درمانی، پوکی استخوان؛ آسیب های ورزشی, آرتروز و سلامت قلب از طریق آب درمانی در استخر قابل مداوا می باشند. این روش درمانی در طول تاریخ بشر برای مداوای بسیاری از بیماری ها استفاده شده است که سلامت فردی و جامعه را ارتقا داده است.

جمع بندی

آب درمانی در استخر یکی از روش های درمانی باستانی است که امروزه نیز مورد توجه بسیاری از محققین و پزشکان قرار گرفته است. استفاده از این روش درمانی برای جریان بیشتر گردش خون و همچنین برای درمان بسیاری از التهاب های استخوانی بسیار مفید است.

آب درمانی دارای انواع روش های مختلفی است که برای بهره مندی از این روش درمانی فوق العاده باید با اصول و خواص آن نیز آشنا شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان