آب درمانی برای کمردرد

علائم درد مزمن
علائم درد مزمن
17 اسفند 1399
سفر با کمردرد مزمن
26 اسفند 1399
آب درمانی برای کمردرد
3.5
(2)

برای مدت زمان طولانی، استفاده از داروهای مسکن، درمان اصلی بسیاری از بیماری‌ها از جمله کمردرد بوده است. با این حال این نکته بسیار مهم است که درمان بیماری‌ها به طور طبیعی در هر مکان که ممکن است بسیار مهم است. همیشه و از افراد بسیاری این موضوع را شنیده‌ایم که ورزش برای کمردرد چقدر عالی است و در این مقاله نیز به طور خاص در مورد شنا و تأثیرات آن بر کمردرد توضیح داده خواهد شد.

موضوعاتی که در اینجا به آن پرداخته می‌شود شامل موارد زیر است:

شنا چگونه به کمردرد کمک می‌کند؟

نکات مهم هنگام شنا با کمردرد و آموزش 5 تمرین آب درمانی برای تسکین کمردرد.

آب درمانی چگونه به درمان کمردرد کمک می‌کند؟

بسیاری از افراد شگفتی شنا و انواع دیگر آب درمانی را در درمان کمردرد تحسین می‌کنند.

این نکته قابل توجه است که شنا یک تمرین عالی و همه جانبه است که به کشش و تقویت عضلات مختلف بدن کمک می‌کند، بدون اینکه بیش از حد در هیچ یک از گروه‌های عضلانی فشار زیادی وارد کند. آب همچنین برای کمک به ایجاد قدرت، استقامت و مقاومت در افراد نیز کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این، به دلیل نبود وزن در آب و ایجاد فشار، بعید است ماهیچه‌ها حین تمرین تحت فشار قرار گیرند، یا باعث آسیب بیشتر شوند.

آب درمانی با وجود کمردرد

برای جلوگیری از صدمه زدن یا وارد کردن فشار بیش از حد به پشت و کمر، نکاتی وجود دارد که باید هنگام ورزش در آب در نظر داشته باشید.

خیلی آرام درون آب فرو بروید و هنگام بیرون آمدن نیز همین کار را انجام دهید.

پرش یا شیرجه را در هنگام وجود کمردرد کاملاً کنار گذاشته و از انجام آن خودداری کنید.

آهسته پیش بروید و سعی نکنید با افراد دیگر مسابقه دهید یا آن‌ها را روی شانه‌های خود نگه دارید. در عوض به عضلات و بدن خود استراحت و آرامش دهید.

در صورت ادامه یافتن مشکل، از یک متخصص حرکات اصلاحی یا آب درمان مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که صدمات بیشتری نخواهید دید.

ایروبیک در آب را در کنار شنا امتحان کنید.

5 ورزش در آب برای تسکین کمردردتان در رده‌های آب درمانی در بیشتر مراکز تفریحی در دسترس است و می‌تواند روش خوبی برای فعال ماندن در هنگام درد کمر باشد. اگر می‌خواهید برخی از فعالیت‌ها را در زمان خود تمرین کنید، در اینجا 5 تمرین آرام آبی برای ادامه کار آورده شده است.

پیاده‌روی در آب

قدم زدن در میان آب بسیار دشوار است اما در جهت تقویت عضلات شما معجزه می‌کند زیرا به کشش تمام عضلات کمک می‌کند و هرگونه سفتی را از بین می‌برد.

حرکات کششی در آب

روی یک پا بایستید و پای دیگر را به سمت سینه بیاورید و کشش دهید. پا را به زمین برگردانید و سپس همان کار را با پای دیگر انجام دهید. این تمرین را چند بار تکرار کنید. در صورت نیاز با یک دست به دیواری بچسبید تا تعادل خود را از دست ندهید و یا بیشتر به کمرتان آسیب نرسانید.

پاها را بالا بیاورید. با انجام تمرین قبلی و بالا بردن پا یک قدم جلوتر بردارید.

ایستادن روی یک پا. ابتدا صاف کردن پای دیگر را شروع کنید و سپس پا را تا 90 درجه بالا بیاورید. در صورت توانایی می‌توانید بیشتر در پا کشش ایجاد کنید، فقط کمرتان را خسته نکنید! اگر این تمرینات را به طور منظم انجام دهید، انعطاف پذیری شما افزایش می‌یابد و می‌توانید کشش بیشتری داشته باشید.

شناوری بر روی آب. هر دو دست خود را به اندازه عرض شانه در کنار استخر قرار دهید و پاها را از پشت سر بلند کنید. هنگام شناور شدن باید بدن فرد با کمک و پشتیبانی صاف شود، بنابراین پاها را تا جایی که امکان دارد به پشت صاف کنید. این تمرین به کشش شانه‌ها، قسمت فوقانی کمر، پایین کمر و پاها کمک می‌کند.

شنای پشت

این گزینه خوبی برای کسانی است که کمردرد دارند، زیرا باعث افزایش فشار خون بیش از حد (کشش پشت) می‌شود. شناهای دیگر مانند پروانه یا سبک آزاد، تنه فرد را چرخش می‌دهد که می‌تواند درد کمر را بدتر کند. اگر مدتی است که شنا نکرده‌اید، یا در حال یادگیری شنا هستید، ممکن است شنای سینه گزینه خوبی باشد. اطمینان از اینکه روش خوبی را در پیش گرفته‌اید مهم است، بنابراین، در صورت لزوم، با یک مربی آب درمانی و شنا تمرین کنید تا در این زمینه به شما کمک کند.

به طور کلی، شنا یک شکل عالی از تمرینات هوازی با تأثیر منفی کم است که در کاهش درد کمر و ستون فقرات راهی آسان و مؤثر است.

برخلاف دویدن یا بسیاری از اشکال دیگر ورزش هوازی، با شنا عملاً هیچ تأثیری بر ساختار نخاع به وجود نمی‌آید. آب از بدن پشتیبانی می‌کند و استرس و درد موجود در تمام مفاصل بدن را تسکین می‌دهد. برای بسیاری از افراد که مبتلا به آرتروز یا سایر اشکال درد مفاصل یا کمردرد شدید هستند، آب درمانی و شنای سبک به عنوان بخشی از درمان توصیه شده است.

چگونه شنا باعث کمردرد می‌شود

کمر می‌تواند هنگام برخی از شناها (سر خوردن روی آب یا شنای سینه و پروانه) بیش از حد کشیده شود.

جلوگیری از کمردرد در هنگام شنا

هنگام شنا از وضعیت‌های مناسب برای تمرین مانند سر خوردن روی آب یا شنای سینه استفاده کنید. سطح بدن را در آب نگه دارید (عضلات پایین شکم را بالا و داخل نگه دارید) و سر را صاف نگه دارید. در صورت امکان، به جای ضربه‌های به سمت جلو با ضربه‌های جانبی یا به سمت عقب شنا کنید. هنگام نفس کشیدن بدن را به کنار بچرخانید و چانه را در داخل نگه دارید، به جای اینکه سر را به عقب بچرخانید تا حرکات گردن هنگام شنا کاهش یابد.

هنگام تلاش برای دور نگه داشتن آب از چشم، از عینک استفاده کنید تا حرکات نامناسب سر کاهش یابد. برای حفظ فرم مناسب هنگام شنا از وسایل شناور (نودل، تخته، جلیقه) استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان