همه چیز درباره کفش مناسب برای کف پای صاف

آیا حلقه زدن برای دیسک کمر ضرر دارد
آیا حلقه زدن برای دیسک کمر ضرر دارد
21 شهریور 1400
طرز خوابیدن کسانی که دیسک کمر دارند
طرز خوابیدن کسانی که دیسک کمر دارند
30 شهریور 1400
همه چیز درباره کفش مناسب برای کف پای صاف
5
(4)

یکی از شایع ترین اختلالات موجود در جامعه، کف پای صاف است که در خلال آن قوس پا به صورت ناقص یا کامل از بین می رود. این عارضه زمانی بروز می یابد که بافت های نگهدارنده موجود در کف پا که نگهدارنده وضعیت پا هستند عملکرد خود را از دست داده و فرد با برخی مشکلات و آسیب های جدی مواجه می شود.

لازم به ذکر است بدانید کف پای صاف به صورت مادرزادی و بدون درد بروز می یابد و افرادی که به این عارضه مبتلا شده برخی عوارض را در خود مشاهده می کنند که به شرح ذیل می باشند:

·        احساس درد در ناحیه کف پا به ویژه در قوس و پاشنه پا

·        بروز مشکلاتی در حین حرکت پا به ویژه در حالت ایستادن روی کف پا

·        درد در ناحیه ساق پا

·        درد در ناحیه کمر

·        احساس خستگی زود هنگام پا در هنگام راه رفتن

نکته: افرادی که به عارضه کف پای صاف دچار هستند در حین راه رفتن و دویدن دچار برخی محدودیت های حرکتی می باشند. در صورت عدم درمان به موقع این عارضه فرد دچار پیچ خوردگی پا به صورت مکرر شده که در طولانی مدت منجر به بروز برخی اختلالات در مفاصل مچ پا خواهد شد.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز ویزیت نشده اید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس گرفته و زمان ویزیت آنلاین رایگان را با شما هماهنگ نمایند.

همه چیز درباره کفش مناسب برای کف پای صاف

شایان ذکر است بدانید کف پای صاف در افراد به صورت متفاوت و متغیر بروز می یابد و درمان آن تا حد زیادی به شرایط بیمار و شدت این عارضه بستگی دارد. برخی از مهمترین و موثرترین راهکارهای درمان این عارضه عبارتند از:

·        استفاده از لیزرهای کم توان و پرتوان

·        استفاده از ماساژ و ریلکسیشن

·        استفاده از امواج صوتی یا اولتراسوند

·        استفاده از گرما و الکتروتراپی

·        تقویت و بهبود عضلات به واسطه تمرینات اصلاحی

نکته: یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای درمان کف پای صاف، استفاده از کفش های مناسب است که دارای کفی نرم هستند و ساختار آنها به گونه ای است که از قوس پا پشتیبانی می کند. تاثیر کفش های مخصوص برای بهبود و درمان این عارضه در سریع ترین زمان ممکن نمایان می شود.

کف پای صاف

ویژگی های کفش مناسب برای کف پای صاف:

همانطور که میدانید افرادی که به کف پای صاف دچار شده باید از پوشیدن کفش های بدون کفی اجتناب نمایند. متخصصین با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در صورت لزوم استفاده از کفش های طبی مناسب را به بیمار توصیه می کنند.

کفش های مناسب برای افراد با کف پای صاف باید دارای برخی شاخصه ها باشد که عبارتند از:

·        زیره این کفش مناسب باشد تا از قابلیت جذب نیرو برخوردار باشد.

·        وزن این کفش مناسب و اندک باشد.

·        دارای انعطاف پذیری مناسبی باشد.

·        میزان مناسب و استانداردی از قوس پا را تامین نماید.

نکته: یکی از نکات مهم پیرامون کفش مناسب برای کف پای صاف این است که به واسطه متخصص ارتوپد طراحی و تجویز شود. در صورتی که این کفش ها به خوبی تولید و طراحی شده باشد می تواند از رباط ها، مفاصل، تاندون ها و .. به خوبی محافظت نماید.

لازم به ذکر است بدانید بهترین کفش برای کف پای صاف کفشی است که جنس آن محکم و سفت باشد چرا که می تواند از پا به خوبی حمایت و پشتیبانی نماید. چنانچه ناحیه پاشنه شل باشد ممکن است آسیب بیشتری به پا و زانو وارد شود لذا سایز و استحکام این کفش باید استاندارد باشد.

فواید کفش مناسب برای کف پای صاف:

علاوه بر مطالب فوق، ساده ترین و موثرترین روش برای بهبود کف پای صاف، استفاده از کفش مناسب است که توسط متخصص ارتوپد تجویز می شود. این کفش ها دارای فواید و مزایای بسیاری است که مهمترین آنها عبارتند از:

·        پشتیبانی از پا

·        کاهش درد و خستگی

·        کاهش احتمال آسیب دیدگی

·        کاهش آسیب های وارد شده به زانو، پاشنه، مچ پا و مفصل ران

·        جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر التهاب مفصل آشیل، ورم کف پا و…

نکته: به طور کلی، افراد مبتلا به کف پای صاف باید به پزشک متخصص مراجعه نمایند و متناسب با وضعیت پای خود بهترین و مناسب ترین کفش را تهیه کنند. در زمان انتخاب و خرید این کفش ها توجه به برخی فاکتورها نظیر سهولت در تمیز کردن آنها، قابلیت سازگاری کفی کفش با پا، قیمت و… الزامی است. نکته قابل توجه این است که ساختار این کفش ها به گونه ای است که به راحتی می توان آنها را از سایر کفش ها تفکیک نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان