آیا حلقه زدن برای دیسک کمر ضرر دارد

درمان قطعی دیسک گردن
درمان قطعی دیسک گردن
16 شهریور 1400
همه چیز درباره کفش مناسب برای کف پای صاف
همه چیز درباره کفش مناسب برای کف پای صاف
28 شهریور 1400
آیا حلقه زدن برای دیسک کمر ضرر دارد
3.4
(158)

حلقه زدن به فعالیتی تبدیل شده که مردم برای داشتن فرم و حفظ سلامتی از آن استفاده می کنند در واقع، حلقه زدن دارای مزایای بسیار شگفت انگیزی برای بدن بزرگسالان است که به طور وسیعی به عنوان یک اسباب بازی برای یک کودک در نظر گرفته می‌شد که از سالیان پیش مد بوده است. در اینجا نحوه تمرین کل بدن می‌تواند برای سلامتی و تندرستی مفید باشد.

اگر می‌خواهید تمرینات حلقه زدن را امتحان کنید، ابتدا باید چند نکته را برای شروع بدانید. اولین نکته، حلقه باید برای بدن فرد اندازه‌ای مناسب داشته باشد. وقتی آن را دور خود نگه می‌دارید، باید به کمر نزدیک باشد این‌گونه است که متوجه می‌شوید آیا اندازه آن مناسب است یا خیر. شروع تمرین با یک حلقه بدون وزنه آسان‌تر است. همچنین قبل از شروع تمرین حلقه زدن، جهت گرم شدن عضلات و آماده شدن برای تمرین، باید چند حرکت کششی سبک انجام دهید. در ابتدا فقط با پنج دقیقه حلقه زدن شروع کنید و سپس به تدریج حدود پنج دقیقه در روز افزایش دهید تا بتوانید 30 دقیقه حلقه زدن را انجام دهید.

دیسک کمر

حلقه زدن و تقویت عضلات کمر

تمرینی که هنگام حلقه زدن انجام می‌دهید ستون فقرات، زانوها و باسن را درگیر می‌کند. این حرکت همچنین شامل تمرینات مربوط به لگن نیز می‌باشد که در آن عضلات چهار سر، خم کننده ران، عضلات ساق پا و همسترینگ را تمرین می‌دهد و از طریق عضلات قوی‌تر در ناحیه لگن و پاها، پشت را تقویت می‌کند.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

حلقه زدن و تقویت عضلات مرکزی بدن

نکته دیگری که در مورد تمرینات حلقه زدن عالی است این است که چگونه به تقویت قدرت عضلات مرکزی و اصلی بدن کمک می‌کند. حرکت چرخشی که برای نگه داشتن حلقه دور کمر استفاده می‌شود، باعث تقویت عضلات اصلی شکم نیز می‌شود. برای حمایت از وضعیت صحیح و تعادل خوب، به عضلات مرکزی قوی نیاز دارید.

حلقه زدن و تقویت انعطاف‌پذیری

حرکت دادن بدن با حفظ انعطاف عضلات، در حین حلقه زدن یک روش ایمن و مؤثر برای بهبود انعطاف‌پذیری مفاصل است. به علاوه، حلقه زدن یک فعالیت سبک است و آن را برای افرادی که دارای بیماری‌های مفصلی مانند آرتریت هستند مفید می‌دانند. حلقه زدن را امتحان کنید تا به شل شدن مفاصل سفت و افزایش دامنه حرکتی کمک کنید.

حلقه زدن با وجود کمردرد و آسیب دیدگی

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌هایی که افراد در شروع تمرینات جدید ابراز می‌کنند این است که حلقه زدن باعث آسیب دیدگی قدیمی کمر می‌شود یا نه. طبق نتایج به دست آمده و تجربیات افرادی که از حلقه استفاده کرده‌اند این گونه به نتیجه رسیده است که در طول چند ماه استفاده از حلقه موارد زیر را مشاهده می‌کنید:

کاهش درد و ضعف هنگام بیدار شدن در صبح

کاهش کمردرد و گرفتگی قبل از قاعدگی

درمان و کاهش درد از اثر درگیری عصب سیاتیک

جلوگیری از لنگیدن پا هنگام راه رفتن

افزایش انعطاف‌پذیری در قسمت پایین کمر و لگن

افزایش ثبات در راه رفتن

افزایش تعادل بعد از خواب و هنگام نشستن

افزایش عضلات پایین و بالا کمر

چگونگی کاهش کمردرد با حلقه زدن

همان‌طور که بسیاری از مبتلایان به کمردرد در طولانی مدت تصدیق می‌کنند، کمردرد مزمن باعث می‌شود احساس پیری زودرس کنید و مانند زمانی می‌شود که نمی‌توانید به بدن خود اعتماد کنید تا آنچه را که به اجرای آن علاقه دارید انجام دهید. با ترس، از فعالیت‌ها و افرادی که دوست دارید دور می‌شوید زیرا با مشارکت در فعالیت‌ها احساس خطر می‌کنید؛ اما حلقه زدن می‌تواند این احساس را متوقف کند و درد کمر را کاهش ‌دهد. با یادگیری چگونگی کنترل حلقه و استفاده صحیح، قدرت و تحرک کمر باز می‌گردد.

معایب انجام حلقه زدن

انجام تمرینات حلقه زدن با وجود آسیب دیدگی و در کل برای بسیاری از افرادی که از قبل مشکل کمر دارند، مانند فتق دیسک، کمردرد یا شکستگی ستون فقرات مناسب نیست. بیماران قلبی باید قبل از شروع تمرینات حلقه زدن با پزشک متخصص قلب مشورت کنند تا مشخص شود آیا تمرینات حلقه زدن برای وضعیت آن‌ها بی‌خطر است یا خیر.

استفاده صحیح از حلقه

هنگامی که تمرینات حلقه زدن به درستی انجام می‌شود، آسیب‌های حلقه زدن به حداقل می‌رسد. حلقه زدن بدون لباس، می‌تواند پوست برهنه را تحریک و یا زخم کند و فقط باید هنگام پوشیدن لباس کامل برای پوشاندن ناحیه کمر از حلقه استفاده شود.

صدمات ناشی از استفاده نادرست از حلقه

استفاده نادرست از حلقه می‌تواند آسیب جدی‌تری را برای فرد ایجاد کند. برخی از افراد از حلقه‌های وزنه دار بیش از 5 پوند استفاده می‌کنند و این حلقه‌های نامناسب می‌توانند باعث کبودی در اطراف دنده‌ها، پشت یا شکم شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند عصبی را فشار داده یا اندامی داخلی را کبود کنند. استفاده بیش از حد از یک حلقه وزنه دار با هر وزنی می‌تواند به دلیل فشار مکرر بر روی قسمتی از بدن آسیب برساند.

یک مجله پزشکی معتبر گزارش می‌دهد که یک زن پس از حلقه زدن به مدت نیم ساعت در روز به مدت شش ماه، دچار هماتوم شده که در اطراف کلیه خونریزی می‌کند، شد. حلقه زدن بیش از حد نیز می‌تواند منجر به درد عضلات پشت و شکم شود.

حلقه زدن به عنوان تمرین

از جمله معایب حلقه زدن این است که به عنوان یک تمرین کامل کافی نیست. این یک فعالیت هوازی است که روی عضلات اصلی کار می‌کند، اما نمی‌تواند از تمام گروه‌های عضلانی استفاده کند. اگر به طور مرتب تمرینات حلقه زدن را انجام می‌دهید، به یاد داشته باشید که ورزش‌های هوازی مانند دویدن را نیز انجام دهید و چند روز در هفته تمرینات قدرتی و با وزنه را هم انجام دهید.

حلقه زدن برای کاهش و افزایش وزن

حلقه زدن در یک جلسه 30 دقیقه‌ای تقریباً 210 کالری می‌سوزاند. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است آن زمان را صرف استفاده از ورزش‌هایی مانند قایقرانی، بازی تنیس، شنای شدید یا بازی بسکتبال کنید. برای کاهش مؤثر وزن، یک تمرین را به اندازه تحمل بدن خود انجام دهید و میزان کالری دریافتی خود را حداقل 500 کالری در روز کاهش دهید. قبل از شروع برنامه ورزشی برای کاهش وزن، با متخصص تغذیه و متخصص حرکات اصلاحی مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان