درمان دیسک گردن در منزل

صفر تا صد حرکات اصلاحی زانو پرانتزی
صفر تا صد حرکات اصلاحی زانو پرانتزی
4 مهر 1400
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد
18 مهر 1400
درمان دیسک گردن در منزل
2.8
(12)

بیماری دیسک گردن ممکن است شایع‌ترین علت درد گردن باشد. آسیب دیسک گردن به دلیل ناهنجاری در یک یا چند دیسک ایجاد می‌شود که معمولاً ناشی از آسیب بالشتک‌هایی که بین استخوان‌های گردن (مهره‌ها) قرار دارند است.

هنگامی که دیسک آسیب می‌بیند، معمولاً به دلیل سایش یا پارگی (دژنراسیون) یا فتق دیسک، می‌تواند منجر به گردن درد ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی شود که معمولاً در اثر افزایش سن ایجاد می‌شود (اگرچه مکانیک‌های ضعیف نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند). در موارد شدید، درد و بی حسی در بازوها به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار به عصب ایجاد می‌شود.

در حالی که مسکن‌ها، تمرینات اصلاحی و تمرینات کششی گردن و در آخرین راه حل، جراحی می‌تواند به کاهش گردن درد ناشی از بیماری دیسک گردن کمک کند، درمان‌های خانگی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تسکین درد و تسریع روند بهبودی استفاده کنید.

درمان‌های غیر جراحی برای برآمدگی دیسک گردن به احتمال زیاد برای کاهش درد کافی خواهد بود و خوشبختانه می‌توانید بسیاری از این درمان‌ها را خودتان انجام دهید. تحت نظارت متخصص حرکات اصلاحی، این روش‌های درمانی را می‌توان در خانه استفاده کرد:

حفظ آرامش در کاهش درد گردن

با توجه به زندگی امروزه اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً زندگی پرمشغله و پرتلاطمی دارید؛ اما اگر دارای بیماری دیسک گردن هستید و درد گردن افزایش یافته است، مهم است که به طور موقت فعالیت‌های شدید را کاهش دهید.

در حالی که در حال استراحت هستید، یک موقعیت راحت پیدا کنید، وضعیتی که کمترین میزان گردن درد را برای ایجاد کند. می‌توانید یک حوله یا یک بالش زیر گردن خود قرار دهید تا گردن در حالت خنثی نگه داشته شود. استراحت به این معنی نیست که به رختخواب بروید و کاملاً بی‌حرکت بمانید.

بی‌حرکت ماندن بیش از یک یا دو روز در واقع می‌تواند مضر باشد زیرا می‌تواند عضلات نگه‌دارنده گردن را در آن وضعیت تثبیت کند و در واقع درد گردن را در طولانی مدت افزایش دهد.

در حالی که گردن در حال بهبود است، سطح فعالیت خود را با آنچه می‌توانید راحت انجام دهید تنظیم کنید. با پیشرفت، سطح فعالیت خود را به تدریج به حالت عادی افزایش دهید.

سرما و گرما درمانی در کاهش درد گردن

به طور کلی، توصیه می‌شود از یخ در 24 تا 48 ساعت اول پس از آسیب برای کاهش تورم و به دنبال آن گرما برای شل شدن عضلات و بهبود سفتی استفاده کنید؛ اما با بیماری دیسک گردن، نه گرما و نه سرما به اندازه‌ای عمیق نفوذ نمی‌کنند که التهاب را تسکین دهند، بنابراین از هر کدام که احساس بهتری دارید استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سرما یا گرما را انتخاب می‌کنید، آن را فقط حدود 20 دقیقه در یک زمان نگه دارید و سپس حداقل 40 دقیقه آن را کنار بگذارید.

یخ یا منبع گرما را در یک حوله بپیچید و هرگز آن را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید وگرنه ممکن است دچار سوختگی شدید شوید.

تمرینات کششی در کاهش درد گردن

هنگامی که احساس می‌کنید به اندازه کافی در وضعیت جسمانی خوب هستید و متخصص حرکات اصلاحی اجازه می‌دهد، تمرینات کششی را انجام دهید تا هم گردن درد را تسکین داده و هم انعطاف‌پذیری را بهبود بخشد. بهتر است این تمرینات را بعد از گرم کردن عضلات با دوش آب گرم، حمام یا حوله انجام دهید. در اینجا چند حرکت ساده برای بیماری دیسک گردن وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید:

1. به آرامی سر خود را به چپ بچرخانید. با دست چپ خود، فشار کمی روی چانه خود اعمال کنید تا سر کمی بیشتر بچرخد. 20 ثانیه در این حالت بمانید و سر خود را به آرامی به مرکز برگردانید. در سمت راست تکرار کنید.

2. سر خود را به سمت چپ متمایل کنید و سعی کنید گوش چپ را به شانه نزدیک کنید. با دست چپ، فشار کمی روی شقیقه وارد کنید. 20 ثانیه در این حالت بمانید و حرکت را در سمت راست تکرار کنید.

3. سر خود را به جلو خم کرده و سعی کنید چانه خود را به سینه خود لمس کنید. هنگام انجام این کار، شانه‌ها را شل کنید. 20 ثانیه نگه دارید و این کار را تکرار کنید.

4. به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کرده و یک بالش زیر سر و گردن برای حمایت قرار دهید. سر خود را به آرامی به جلو تکان دهید، انگار که می‌گویید بله. 10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس استراحت کنید. 10 بار تکرار کنید.

اگر با هر کدام از این کشش‌ها احساس ناراحتی شدید داشتید، فوراً آن را متوقف کنید.

حرکت دادن گردن و کاهش درد

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش راهی مؤثر برای درمان گردن درد است. طبق مطالعه‌ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا، زنان مبتلا به گردن درد مزمن که تمرینات قدرتی و استقامتی را با استفاده از نوارهای مقاومتی و وزنه‌های سبک انجام می‌دادند، درد و ناتوانی گردن خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دادند.

همچنین به طور کلی فعال بودن مهم است. سی دقیقه ورزش هوازی (پیاده‌روی، دوچرخه سواری، شنا) هر روز می‌تواند عضلات پشت و گردن را قوی نگه دارد و بهبود جریان خون ناشی از ورزش می‌تواند ستون فقرات را برای سالم نگه داشتن آن تغذیه کند. با پزشک خود یا متخصص حرکات اصلاحی متخصص در کار با افراد مبتلا به گردن درد مشورت کنید تا تمرینات مناسب را تعیین کنند.

وضعیت صحیح گردن

وضعیت بد بدن عامل اصلی درد گردن است. هر زمان که نشسته‌اید، ایستاده‌اید یا بلند می‌شوید به وضعیت خود فکر کنید. همیشه سعی کنید سر و گردن خود را صاف نگه دارید و مطمئن شوید که پشت کاملاً صاف است. به عنوان مثال، وقتی پشت میز خود می‌نشینید، صفحه کامپیوتر باید در راستای چشم باشد و صندلی باید تکیه‌گاهی برای پشت کمر و گردن باشد.

موس باید به اندازه کافی پایین قرار گیرد تا مجبور نباشید به طور مداوم دست را بالا نگه دارید. وقتی می‌خواهید چیزی را بردارید، به جلو خم نشوید. در عوض، از زانوها خم شوید و پشت خود را صاف نگه دارید که در برابر کمردرد نیز محافظت می‌کند.

توصیه می‌کنیم برای هر مورد گردن درد با دیسک بیرون زده، ارزیابی کایروپراکتیک بالای گردن را ارزیابی کنید. این درمان نه تنها می‌تواند تسکین سیستماتیک ایجاد کند، بلکه می‌تواند پیشرفت انحطاط ستون فقرات گردنی را در آینده متوقف کند.

استفاده از بالش گردنی در کاهش گردن درد

یک بالش مناسب نه تنها به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند، بلکه به کاهش گردن درد نیز کمک می‌کند و موقعیتی را که برای ترمیم نیاز دارد، فراهم می‌کند.

داروهای گیاهی و کاهش گردن درد

اگر ترجیح می‌دهید یک رویکرد طبیعی در مورد داروها داشته باشید، انواع مختلفی از مکمل‌های گیاهی برای کمک به درد وجود دارد.

همیشه مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر گردن درد ادامه پیدا کرد یا به تدریج بدتر شد، باید به متخصص حرکات اصلاحی اطلاع دهید و به دنبال درمان دیگری باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *