آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

درمان دیسک گردن در منزل
11 مهر 1400
تمرین برای گودی کمر
تمرین برای گودی کمر
20 مهر 1400
آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد
3.3
(36)

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد ؟ تمرین شنای سوئدی یک تمرین متداول برای تقویت عضلات بدن است. بسیاری از افراد تمرینات قدرتی را در برنامه معمول ورزش خود قرار می‌دهند. مزایای تمرین شنای سوئدی شامل بهبود توده عضلانی و سلامت قلب و عروق است. تمرین شنای سوئدی یک نوع تمرین قدرتی است. اگرچه آن‌ها عمدتاً عضلات بازوها و شانه‌ها را فعال می‌کنند، اما عضلات قسمت مرکزی و پاها را نیز درگیر می‌کنند؛ بنابراین، تمرین شنای سوئدی برای تقویت قدرت در سراسر بدن مفید است. این مقاله بر اثرات انجام تمرین شنای سوئدی در روزانه بر بدن متمرکز است. مزایا و همچنین خطرات احتمالی را پوشش می‌دهد.

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

از مزایای تمرین شنای سوئدی می‌توان به افزایش حمایت مفاصل، تن عضلات و قدرت اشاره کرد. تمرین شنای سوئدی به ویژه در تقویت عضلات اطراف مفاصل شانه موثر است. عضلات و تاندون‌های ناحیه شانه مسئول نگه داشتن استخوان بالای بازو در حفره شانه هستند. با این حال، افزایش تعداد تمرین شنای سوئدی به تدریج برای ایجاد قدرت کافی در عضلات مهم است. استفاده بیش از حد از عضلات ضعیف می‌تواند منجر به آسیب عضلات و تاندون‌ها شود.

فرم ویزیت آنلاین و رایگان

اگر تا به امروز از ویزیت آنلاین و رایگان استفاده نکرده اید با تکمیل کردن فرم ذیل منتظر تماس همکاران جهت تعیین نوبت برای ویزیت باشید.

افزایش تن و قدرت عضلات

انواع مختلفی از تمرین شنای سوئدی وجود دارد و هر یک از آن‌ها به روش‌های مختلف عضلات را فعال می‌کند.

یک مطالعه کوچک در سال 2015 با مشارکت هشت داوطلب تغییرات تمرین شنای سوئدی زیر را بررسی کرد و تأثیر آن‌ها را بر روی گروه‌های مختلف عضلات ای مقایسه کرد:

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

تمرین شنای سوئدی استاندارد (SP): دست‌ها به اندازه عرض شانه‌ها و مستقیماً در راستای شانه‌ها قرار دارند. قسمت بالای بدن یا تنه با پاها خط می‌یابد و بدن در کل سفت می‌ماند.

حرکت گسترده: فاصله بین دست‌ها دو برابر فاصله SP است.

تمرینات شنای سوئدی

تمرین شنای سوئدی سبک (NP): دست‌ها در زیر مرکز سینه یا جناغ سینه قرار دارند و انگشت شست و سبابه هر دست را لمس می‌کند.

شنای سوئدی

تمرین شنای سوئدی رو به جلو (FP): دست‌ها به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله دارند اما 20 سانتیمتر (سانتی متر) جلوتر از شانه‌ها قرار دارند.

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

تمرین شنای سوئدی رو به عقب (BP): دست‌ها به اندازه عرض شانه‌ها هستند اما 20 سانتیمتر پشت شانه‌ها قرار دارند.

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

این مطالعه موارد زیر را پیدا کرد:

تمرینات شنای سوئدی سبک بیشترین فعال سازی عضلات سه سر بازویی و سینه‌ای را در پی داشتند.

تمرین شنای سوئدی رو به جلو و تمرین شنای سوئدی رو به عقب منجر به بیشترین فعال سازی عضلات شکم و کمر می‌شوند.

تمرین شنای سوئدی رو به عقب در مجموع بیشترین تعداد گروه عضلانی را فعال کرد.

محققان نتیجه می‌گیرند که تمرین شنای سوئدی رو به عقب ممکن است مفیدترین تغییر تمرین شنای سوئدی برای بهبود وضعیت و قدرت بالای بدن باشد.

تمرین شنای سوئدی سبک برای افرادی که سعی می‌کنند اندازه یا قدرت عضلات سه سر و پشت خود را افزایش دهند مناسب است.

بهبود سلامت قلب و عروق

مطالعات متعددی قدرت عضلانی را با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط کرده است.

یک منبع معتبر در سال 2019 رابطه بین تعداد تمرین شنای سوئدی را که یک فرد می‌تواند انجام دهد و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در 10 سال بعد، بررسی کرده است. در مجموع 1،104 مرد فعال و میانسال در این مطالعه شرکت کردند. محققان تفاوت معنی داری بین دو گروه از مردان پیدا کردند. کسانی که توانسته‌اند بیش از 40 حرکت کششی انجام دهند و کسانی که توانسته‌اند کمتر از 10 اجرا کنند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این مطالعه فقط شامل مردان فعال و میانسال بود. برای تعیین اینکه آیا این ارتباطات برای زنان و افراد مسن یا غیرفعال یکسان است، مطالعات بیشتری لازم است.

خطرات تمرین شنای سوئدی

مانند اکثر تمرینات، تمرین شنای سوئدی پشت سر هم ممکن است خطر صدمات خاصی را افزایش دهد. بسیاری از صدمات ناشی از استفاده از تکنیک نادرست است. در صورت عدم اطمینان از نحوه انجام انواع مختلف تمرین شنای سوئدی بدن، افراد باید با یک متخصص حرکات اصلاحی صحبت کنند.

به طور کلی، مزایای ورزش بیشتر از خطرات آن است. با این حال، برخی از خطرات احتمالی تمرین شنای سوئدی به صورت روزانه عبارت‌اند از:

رسیدن به تناسب اندام

افرادی که روزانه یک تمرین را تکرار می‌کنند متوجه می‌شوند که با گذشت زمان دچار چالش کمتری می‌شوند. مردم از این به عنوان یک فلات تناسب اندام یاد می‌کنند. این نشان می‌دهد که عضلات دیگر رشد نمی‌کنند. برای جلوگیری از رسیدن به فلات تناسب اندام، افراد باید طیف وسیعی از تمرینات را در روال تناسب اندام خود قرار دهند. با انجام این کار مجموعه‌های مختلف عضلات فعال می‌شوند.

افرادی که مشتاق حفظ قدرت عضلات هستند ممکن است از انجام تمرینات هوازی سود ببرند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد افرادی که ورزش هوازی انجام می‌دهند تمایل دارند قدرت عضلانی بیشتری را در طول عمر خود حفظ کنند. در حالت ایده آل، یک برنامه تمرینی کامل باید شامل انواع تمرینات زیر باشد:

توسعه اصلی

آموزش تعادل

کشش

کمردرد در شنای سوئدی

انواع خاصی از تمرین شنای سوئدی، باعث فعال شدن منبع عضلات کمر می‌شود. این ممکن است منجر به درد کمر و ناراحتی شود. تمرین شنای سوئدی همچنین باعث تحت فشار قرار گرفتن موقت مفاصل بین مهره‌ای در ستون فقرات می‌شوند. مفصل بین مهره‌ای نقطه‌ای است که در آن دو بخش از ستون فقرات به هم می‌رسند. یک بالشتک بافتی به نام دیسک بین مهره‌ای هر قسمت از ستون فقرات را جدا می‌کند. تمرینات تحمل وزن بیش از حد ممکن است باعث ساییدگی و پارگی این دیسک‌ها شود و منجر به درد و سفتی شود. افرادی که بیماری مربوط به ستون فقرات دارند، باید قبل از استفاده از تمرینات بدنسازی با متخصص حرکات اصلاحی مشورت کنند.

درد مچ دست در شنای سوئدی

برخی از افراد هنگام انجام تمرینات تحمل وزن مانند تمرین شنای سوئدی، درد مچ دست را تجربه می‌کنند. بیشترین درد در قسمت پشت مچ دست هنگامی رخ می‌دهد که فرد دست خود را به عقب خم می‌کند.

یک مطالعه معتبر در سال 2017 نشان داد 84 درصد از افرادی که در پاسخ به تحمل وزن دچار درد در پشت مچ دست می‌شوند، دارای ناهنجاری فیزیکی در مچ دست هستند. حدود 76 درصد از این موارد ناشی از کیست گانگلیونی کوچک بود. دومین علت شایع درد، پارگی نسبی رباط بود. مشخص نیست که آیا این ناهنجاری‌ها نتیجه تمرینات مکرر تحمل وزن بوده است یا خیر. با این وجود، افرادی که در هنگام تمرین شنای سوئدی مچ دست دچار درد می‌شوند باید به متخصص حرکات اصلاحی مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند در مورد نحوه حمایت از مچ دست در حین ورزش توصیه‌هایی ارائه دهند. از طرف دیگر، متخصص حرکات اصلاحی ممکن است تکنیک متفاوتی از ورزش را توصیه کند.

آسیب آرنج در شنای سوئدی

مطالعه‌ای در سال 2011 تأثیر سرعت تمرین شنای سوئدی در مفاصل آرنج را مورد بررسی قرار داد. محققان سه سرعت مختلف تمرین شنای سوئدی را آزمایش کردند: سریع، متوسط ​​و آهسته. این مطالعه نشان داد که سرعت سریع‌تر تمرین شنای سوئدی باعث ایجاد نیروهای بیشتر بر مفاصل آرنج، رباط‌ها و سایر چینی‌جاهای اطراف می‌شود. آن‌ها نتیجه گرفتند که تمرین شنای سوئدی سریع‌تر می‌تواند خطر آسیب به این مفاصل را افزایش دهد. این مطالعه همچنین نشان داد که سرعت آهسته‌تر باعث فعال شدن بیشتر عضلات می‌شود. به طور کلی، این یافته‌ها نشان می‌دهد که تمرین شنای سوئدی آهسته‌تر ایمن‌تر هستند و به احتمال زیاد منجر به بهبود رشد عضلات می‌شوند.

آیا شنا سوئدی برای دیسک کمر ضرر دارد

انجام تمرین شنای سوئدی به صورت روزانه می‌تواند به ایجاد تن و قدرت عضلات در بالا تنه کمک کند. سایر مزایای بالقوه شامل بهبود سلامت قلب و عروق و حمایت بهتر از مفاصل شانه است. با این حال، انجام تمرین شنای سوئدی هر روز خطراتی را به همراه دارد. این موارد شامل کمردرد، مچ درد و آسیب آرنج است. افراد می‌توانند با یادگیری تکنیک مناسب برای تغییرات تمرین شنای سوئدی که می‌خواهند ترکیب کنند، این خطرات را کاهش دهند.

افرادی که هر روز تمرینات ورزشی با وزنه را انتخاب می‌کنند، باید سعی کنند انواع دیگری از ورزش را نیز به کار گیرند. این به احتمال زیاد مزایای کلی بیشتری برای سلامتی نسبت به تمرین شنای سوئدی تنهایی به همراه خواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید

1 Comment

  1. ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان